Hvordan tremmeseng op af vores seng? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

Benjamins'mor

tremmeseng hvor baby sov i liften i, til begge børn. 

Personligt fordi jeg synes det var tåbeligt at købe en vugge som ikke kunne bruges ret længe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

SaraSH

Rockertand skriver:

Øh? Det kommer da an på, om du har et barn, der laver i bleen om natten? Hvis de kun har tisset, skal man ikke vække dem ved at skifte ble om natten, det er en rigtig rookie-fejl, der gør søvnmønstret rigtigt dårligt fra start (hvilket jeg i øvrigt gjorde med min førstefødte indtil jeg med et smil blev gjort opmærksom på, at det var en meget dårlig ide, og vupti så havde vi ro om natten).

Ingen af mine (og jeg har mange) har lavet i bleen om natten, så de et bare listet over i sengen igen, så vi alle kunne få en god nattesøvn, når amningen var overstået.

Nej selvfølgelig skal man ikke vække sit barn, men hvis barnet vågner og skal have mad, så tjekker man selvfølgelig bleen, og er der gevinst skal den selvfølgelig skiftes. 

Jeg kan ikke tale for alle andre - men de få gange vi er oppe om natten så har det været nødvendigt med bleskift. 

Men nu er vi så velsignet med en søn som sober igennem trods hans kun 6 uger. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anpau

Babydrøm skriver:

Spammer jer nærmest med spørgsmål, håber det er ok  Sådan er det nok når vi venter vores første 

Vi tænker lidt at det ville være skønt med en tremmeseng op af vores seng, så den ene side er taget af, så det er lettere at tage baby over og amme om natten mm.  

Vi har kigget på denne:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00248567/ 

Der kan siden jo tages af når bunden er helt nede, men vi tænker burde man ikke kunne tage siden af, selvom bunden er hævet? Eller tror I sengen bliver ustabil så? Den skal jo stå helt op af vores seng, så den står i spænd imellem seng og væg. Men vi vil jo være 110 % sikker på at det er sikkert for baby! 

Håber bunden passer i ca højden med vores seng  

Har I haft vugge eller tremmeseng fra nyfødt?  

Jeg overvejer at bruge en babynest i tremmesengen i starten. Synes ikke lige vores økonomi er til både at gå ud og købe seng og vugge. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Diosa85

Babydrøm skriver:

Spammer jer nærmest med spørgsmål, håber det er ok  Sådan er det nok når vi venter vores første 

Vi tænker lidt at det ville være skønt med en tremmeseng op af vores seng, så den ene side er taget af, så det er lettere at tage baby over og amme om natten mm.  

Vi har kigget på denne:

Der kan siden jo tages af når bunden er helt nede, men vi tænker burde man ikke kunne tage siden af, selvom bunden er hævet? Eller tror I sengen bliver ustabil så? Den skal jo stå helt op af vores seng, så den står i spænd imellem seng og væg. Men vi vil jo være 110 % sikker på at det er sikkert for baby! 

Jeg føder her til august og det er mit første barn. Jeg har kun tremmeseng hvor han kommer til at sove i sin babynest. 

Men det er fordi jeg har fået sengen i gave af min mor så der er ingen grund til at købe en vugge. Men har haft tanken mange gange med at ville have en slyngevugge. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

bettina christensen

Vi havde Ikeas Hensvik tremmeseng. Her tog vi siden af mens bunden var hævet. Den passede perfekt til højden på vores seng - og sengen var på ingen måde ustabil.

Anmeld Citér

25. juni 2015

lineog4

Vi har haft en barneseng (lidt større en vugge) hun endte altid i vores seng første gang hun vågnede for hun havde brug for trygheden.

Tremmeseng op af vores seng med en side taget af, han sov altid i sin egen seng - men var bare også en anden støbning og er det stadig.

hængevugge, elskede den og så nemt lige at skubbe lidt til den i søvne, eller simpelthen sove med en hånd på den  men han kom dog også en gang imellem i sengen. Men da storesøster også fyldte i vores seng så var det godt med et alternativ. Vi havde der ikke plads til en tremmeseng i vores soveværelse derfor vuggen.

billigst og nemmest er en tremmeseng og det ville jeg vælge hvis jeg havde plads.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mor til guldklumpen

Babydrøm skriver:

Det lyder rigtig godt Ved du om der stod at bunden kan være hævet når den ene side er taget af? det står der nemlig ik noget om på den fra IKEA, så ved ik om man kan eller der kan ske noget.. 

Nej mener ikke der stod andet end af den ene side kunne tages af 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mor til guldklumpen

Hov kender faktisk en der har den fra ikea, og hun har gjort det samme med at tage siden af og hævet bunden, så det kan du sagtens 

Anmeld Citér

26. juni 2015

modesty

Babydrøm skriver:

Vi har kigget på denne:

Vi købte en Leander vugge og brugte den vist to nætter ingen vi droppede den. Syntes det var alt for bøvlet at skulle tage baby frem og tilbage. Han lå med mig i sengen i en lift det første stykke tid, indtil han kom over i tremmesengen.

Heldigvis havde vi købt vuggen brugt, og solgte den for det samme som vi gav for den. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Babydrøm skriver:

Vi har kigget på denne:

Vi har den seng i har kigget på. Den kan godt være i det høje hak uden side når den står op af jeres (gør vores) det er bare for at skære ud i pap at den skal være i den lave når barnet selv skal kunne gå ned og op uden side på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.