Hvordan tremmeseng op af vores seng? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

Steffecph

Min datter siv fra hun var 0-3 måneder i lift i tremmesengen og siden i tremmeseng. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Babydrøm

Problembarnet skriver:

Vi har stadig vuggen fra da jeg var lille - den har begge mine piger også ligget i. 

Med nummer 2 lå hun i vuggen og blev rykket over i en tremmeseng der stod ved siden af vores seng. Og nu sover hun i tremmeseng på sit eget værelse.. og har sovet igennem siden hun rykkede der op 

Godt at høre

Anmeld Citér

23. juni 2015

Babydrøm

Anja82 skriver:

Ja, men tænker at havde vi ikke haft dette arvestykke, så havde de nok puttet i liften i tremmesengen..

Okay, ja det lyder det også som om mange gør  

Anmeld Citér

23. juni 2015

Babydrøm

SaraSHirsvang skriver:

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/spr/89928497/  

vi har købt denne  den står inde ved siden af sengen med liften fra barnevognen nede i. 

Jeg tænker at det er ligemeget om siden kan tages af "fordi det ville være nemmere liiige at tage baby ud og amme" - du skal jo alligevel rejse dig fra sengen for at skifte ble 

Okay, den er også fin Kan ik lige se hvorfor den er så meget dyrere end den vi har kigget på.. Men lige meget 

Ja det er jo rigtigt Men tænkte også at det var lettere at ligge hånden over til baby hvis baby bliver urolig mm.  

Anmeld Citér

23. juni 2015

Babydrøm

Steffecph skriver:

Min datter siv fra hun var 0-3 måneder i lift i tremmesengen og siden i tremmeseng. 

Det lyder det også som om at der er mange der gør

Anmeld Citér

24. juni 2015

Mor til guldklumpen

Vi har en tremmeseng fra troll og der har vi taget den ene side af og bunden er i samme højde som vores seng. Så det kan sagtens lade sig gøre at bunden er hævet Det fungere rigtig godt. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

De første par måneder skal du som en også skriver skifte ble, de skider konstant i starten - så der skal du uanset hvad ud af sengen. Og de vil gerne sove i noget småt som en lift eller vugge, det giver dem tryghed at de kan mærke siderne.

Men senere hen ville dit forslag være perfekt hvis du ammer, så kan du nemlig amme liggende uden at babyen optager alt for meget plads eller at far er bange for at lægge sig på baby fordi den ligger i midten. Samtidig er I meget tæt på, hvilket også giver en bedre søvn.

så jeg ville nok gøre sådan, og så med en lift i starten. Hvis den viser sig at være ustabil, og din kæreste er en handymand, så prøv at Google "Ikea hack baby cot" - man kan nemlig godt selv lave en tremmesengen om så den passer perfekt til jer - og oveni købet vil den være super når barnet bliver ca 2 og begynder at ville ud af sengen selv.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

Mor til William feb 2015 skriver:

Vi har en tremmeseng fra troll og der har vi taget den ene side af og bunden er i samme højde som vores seng. Så det kan sagtens lade sig gøre at bunden er hævet Det fungere rigtig godt. 

Det lyder rigtig godt Ved du om der stod at bunden kan være hævet når den ene side er taget af? det står der nemlig ik noget om på den fra IKEA, så ved ik om man kan eller der kan ske noget.. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

Lomm skriver:

De første par måneder skal du som en også skriver skifte ble, de skider konstant i starten - så der skal du uanset hvad ud af sengen. Og de vil gerne sove i noget småt som en lift eller vugge, det giver dem tryghed at de kan mærke siderne.

Men senere hen ville dit forslag være perfekt hvis du ammer, så kan du nemlig amme liggende uden at babyen optager alt for meget plads eller at far er bange for at lægge sig på baby fordi den ligger i midten. Samtidig er I meget tæt på, hvilket også giver en bedre søvn.

så jeg ville nok gøre sådan, og så med en lift i starten. Hvis den viser sig at være ustabil, og din kæreste er en handymand, så prøv at Google "Ikea hack baby cot" - man kan nemlig godt selv lave en tremmesengen om så den passer perfekt til jer - og oveni købet vil den være super når barnet bliver ca 2 og begynder at ville ud af sengen selv.

Okay godt at vide  

Vi overvejer lidt om en voksipose (eller hvad de hedder) vil være et bedre køb end en lift. For så overvejer vi en babynest i tremmesengen, hvis vi køber den og ikke en vugge Den må give den samme tryghed tænker jeg

Godt at høre, ideen tiltaler os nemlig med den åbne tremmeseng

Super det vil jeg Google må se hvor handy vi kan være 

Mange tak for dit svar

Anmeld Citér

24. juni 2015

Rockertand

SaraSHirsvang skriver:

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/spr/89928497/  

vi har købt denne  den står inde ved siden af sengen med liften fra barnevognen nede i. 

Jeg tænker at det er ligemeget om siden kan tages af "fordi det ville være nemmere liiige at tage baby ud og amme" - du skal jo alligevel rejse dig fra sengen for at skifte ble 

Øh? Det kommer da an på, om du har et barn, der laver i bleen om natten? Hvis de kun har tisset, skal man ikke vække dem ved at skifte ble om natten, det er en rigtig rookie-fejl, der gør søvnmønstret rigtigt dårligt fra start (hvilket jeg i øvrigt gjorde med min førstefødte indtil jeg med et smil blev gjort opmærksom på, at det var en meget dårlig ide, og vupti så havde vi ro om natten).

Ingen af mine (og jeg har mange) har lavet i bleen om natten, så de et bare listet over i sengen igen, så vi alle kunne få en god nattesøvn, når amningen var overstået.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.