hæklegruppe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2015

Anpau

JJP skriver:

Jeg har et spørgsmål ;-)  jeg vil gerne hækle denne her.. men hvad gør jeg med de der stumper garn  fra hver gang jeg skifter farve ?  Er der nogle af jer som har et link til hvordan jeg evt gør ?  -  Hvordan jeg hæfter enderne ?  

Enderne hæfter du ved at tråde en nål med garnenderne, og så bare sy lidt frem og tilbage (på bagsiden). Ved ikke om det er forståeligt skrevet?

hvis du googler "hækle hæfte ender" kommer der et par videoer frem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Chellie

JJP skriver:

Jeg har et spørgsmål ;-)  jeg vil gerne hækle denne her.. men hvad gør jeg med de der stumper garn  fra hver gang jeg skifter farve ?  Er der nogle af jer som har et link til hvordan jeg evt gør ?  -  Hvordan jeg hæfter enderne ?  

På den model, du viser der, sidder striberne så tæt, at jeg faktisk ikke ville klippe garnet, men bare trække det fra stribe til stribe langs kanten. Det bliver jo dækket bagefter af den lilla kant, og det er *meget* nemmere end at skulle sidde og hæfte alle de ender 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Chellie

Dinsen skriver:

hej alle,,, 

sikke meget der er sket i tråden siden sidste besøg  skønt

har oprettet en gruppe der hedder " for alle os der nyder ar hækle" 

ta og ansøg 

(er ik helt sikker på det lykkes mig at få den oprettet, mem arbejder på sagen - når sønnen og jeg er færdig med fredagshyggen )

Jeg kan ikke lige finde gruppen - kan du smide et link til den? 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Nicolinesommer

Så blev jeg færdig med mit babysvøb

Anmeld Citér

4. juli 2015

Nicolinesommer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. juli 2015

Anpau

Nicolinesommer skriver:

Wow hvor er det flot. Kan ikke huske om du har skrevet det tidligere, men har du en opskrift? 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Nicolinesommer

Anpau skriver:

Wow hvor er det flot. Kan ikke huske om du har skrevet det tidligere, men har du en opskrift? 

Tusind tak  Jeg har fundet opskriften her: 

http://garngrammatik.dk/gratis-haekleopskrifter/mellemsvaere-haekleopskrifter/haeklet-babytaeppe-med-muslingemoenster/

Anmeld Citér

5. juli 2015

Nicolinesommer

Er der nogle der kender forskellen på: 

- udtagning i maske 

- 1 fastmasker, udtagning 

- 2 fastmasker, udtagning 

Kan simpelthen ikke hitte ud af det

Anmeld Citér

5. juli 2015

Chellie

Nicolinesommer skriver:

Er der nogle der kender forskellen på: 

- udtagning i maske 

- 1 fastmasker, udtagning 

- 2 fastmasker, udtagning 

Kan simpelthen ikke hitte ud af det

Udtagning laves som regel ved, at man laver to masker i én maske. Så, hvis der bare står "udtagning i maske", hækler du masken som normalt, og så hækler du en maske mere i samme maske. Står der "1 fast maske, udtagning", hækler du en fastmaske, og så hækler du to masker i den næste maske. Og så fremdeles 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Anpau

Nicolinesommer skriver:

Tusind tak  Jeg har fundet opskriften her: 

http://garngrammatik.dk/gratis-haekleopskrifter/mellemsvaere-haekleopskrifter/haeklet-babytaeppe-med-muslingemoenster/

Tusind tak  har netop været inde og kigge på det, og tror det bliver dét . Vi får en lille februar/marts baby (er sat til d. 29/2 efter hvad jeg selv kan regne ud) - hvilket garn vil du anbefale? Uld, alpaka, bomuld? En blanding måske? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.