10-årig slår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Han kan heller ikke irrettesætte hende. Hendes mor mener hun måske har ADHD og derfor reagere kraftigt på selv en meget pædagogisk irettesættelse. Og det gør hun også. Hun lukker sig inde og vil ikke fortælle nogen hvad der sker.

Hun lyder MEGET  som min datter....

og her skyldes det at hun føler folk ikke LYTTER til det hun siger, men blot høre hun siger noget, og at hun føler sig udsat...og ikke har, eller hun ikke føler sig forstået...

adhd kan man altså ikke kaste ind som en undskyldning til alt, sorry men har det selv,.... og på mig lyder det som om at hun reagere på at hun skal være den store og den der altid skal forstå og rette sig..

hun er 10, og helt ærlig jeg tror hun er træt af små børn og at HUN altid skal indordne sig... og hun nu reagere på det...

har hun nogensinde alene tid med jer voksne uden de små? 

hvor i bruger tid MED og PÅ hende?

hun lyder som en pige der er blevet sat i baggrunden, der er delebarn og som ikke høre fast fast til nogle steder.. gætter på de små er med mor og fars nye partnere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Kunne godt lyde som en god omgang søskende jalousi iblandet en svær Tween alder. Hvor er far henne i det her? Og får hun alene tid med jer voksne?

kan næsten mærke den onde spiral; jeg (10 årig pige) synes lillebror får alt opmærksomhed (og det behøver ikke være sandt, men det føler jeg), jeg ignorerer ham og ja får sgu også tjattet til ham fordi han er møgirriterende, og når det sker så får jeg at vide jeg gør fejl og skal blive bedre til - igen han er bare den de bedst kan lide.

Hvordan I skal bryde spiralen er jo en gåde som hun er stor nok til at blive involveret i. Det kunne være hun gerne ville at I en aften hvor hun var der holdt pyjamasparty uden lillebror, det kan være hun gerne ville have en dag alene med far, det kan være hun godt ville lave noget med jer begge to uden lillebror som passer til en 10 årig eller hvad ved jeg. I må have hende med på råd, vise at I også kan lide hende og for fars vedkommende lige så meget som lillerbror. Vise at hendes plads i familien er lige så vigtig. 

Og igen vil jeg sige, den bog om Tween - skal nok finde den på hylden senere er god at læse og blive klog på de unge mennesker før de bliver teenagere 

Jeg tror helt sikkert hun vil have godt af noget alenetid med os. Synes bare det er svært at nå når hun er her så lidt (fredag kl 15:30 til lørdag mellem 13-16) men ja, vi må jo finde tiden, det er et forsøg værd.

Anmeld Citér

30. maj 2015

lineog4

Jeg tror helt sikkert hun vil have godt af noget alenetid med os. Synes bare det er svært at nå når hun er her så lidt (fredag kl 15:30 til lørdag mellem 13-16) men ja, vi må jo finde tiden, det er et forsøg værd.

Det er også kort. Kan I ikke have hende til søndag, så I nogen lørdage kunne have fokus på hende?

også utrolig kort tid for de to søskende at vænne sig til hinanden og smelte sammen. Ja lige før jeg vil sige det næsten er umuligt.

Anmeld Citér

30. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

Han kan heller ikke irrettesætte hende. Hendes mor mener hun måske har ADHD og derfor reagere kraftigt på selv en meget pædagogisk irettesættelse. Og det gør hun også. Hun lukker sig inde og vil ikke fortælle nogen hvad der sker.

Hvorfor skulle hun have ADHD fordi hun reagerer voldsomt på irettesættelse?

Anmeld Citér

30. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Det var ikke lang tid hun så jer af gangen, i har hende 24,5 time vis hun bliver til 16 lørdag og tænker lidt hun vel kommer i seng ved en 20-21 tiden og hun vel så står op med en 7-8 tiden (gjorde jeg ca i den alder) og lillebror kommer vel også i seng ved en 19-20 tiden og står måske op allerede kl 6-7 så hun har jo i teorien kun 1-2 timer om aftenen hvor hun er alene med jer og så vis lillebror ikke sover til middag.

Vil der være mulighed for at hun kunne blive der til søndag eller at lillebror kunne blive passet ude en gang imellem den overnatning hun er der så der bliver fokuseret 100% på hende den lørdag inden hun skal hjem igen til flere små børn og hun ikke ALTID skal tage hensyn til lillebror/lillesøster? Evt. i 2 lave noget med hende et par af lørdagene som HUN gerne vil og som er relateret til hendes alder uden lillebror er med?

Jeg er selv opvokset som delebarn og min mellemst søskende bogstaveligtalt HADET mig når jeg var på besøg, fordi jeg var jo den mindste så det var mig der fik mest opmærksomhed den weekend og det var Den der skulle indordne sig og fik ballade hele tiden, også selv om det nok nogen gange vist var min skyld.

Anmeld Citér

30. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

Hvorfor har I hende ikke mere?

Anmeld Citér

30. maj 2015

lineog4

Puha det er en hurtig diagnose  

At rumme en irettesættelse også en pædagogisk en af slagsen, kan være svært som menneske. Også ros kan være svær at rumme, i det hele taget fokus på en selv.

og nogen gange synes vi voksne vi er pædagogiske men børnene oplever det altså hverken godt eller pædagogisk.

men jeg synes da, at fx at opsøge åben rådgivning i familieafsnittet eller lignende kunne være en ide, men I skal bare også være klar til de jo også kan bede jer om ændre rutiner.

en anden ting er: hvordan har det været i alle 3 år, eller er det først nu I har kontakt med hende. Er det noget der pludselig er opstået, og haf der været nogen forandringer man måske kunne forstå som forklaring?

fandt bogen om tweens frem og sætter et billede af forsiden, men også en side omkring skæld ud, bare for for at vise det altså ikke er mig alene der langhåret, men det er anerkendt forskning og ikke mindst nogen der har lyttet til børn der siger: ingen skæld ud. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

30. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Kan lillebror så ikke komme til overnatning en frddag til lørdag, så hun er i fokus, så hun har en dag/aften alene med jer? Har i spurgt mor om det muligt at have hende oftere? Det er jo ikke engang 24timer hun er hos jer, og så skal hun forholde sig til en lillebror der går over hendes grænser.. Hun får jo ikke et ordentligt forhold til ham med så kort tid hver gang, eller en følelse at være en del af familie, det er jo som at komme på en overnatning, og så hjem igen.Jeg tror hun er frustrere t, splittet, og så fordi dåhun er 6 og 7år ældre end de to andre, er det svært for hende.Spørg hvad hun kunne tænke sig næste gang hun kommer og så arrengere i det, så hun får en positiv oplevelse (med eller uden lillebror)

Anmeld Citér

30. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Kan lillebror så ikke komme til overnatning en frddag til lørdag, så hun er i fokus, så hun har en dag/aften alene med jer? Har i spurgt mor om det muligt at have hende oftere? Det er jo ikke engang 24timer hun er hos jer, og så skal hun forholde sig til en lillebror der går over hendes grænser.. Hun får jo ikke et ordentligt forhold til ham med så kort tid hver gang, eller en følelse at være en del af familie, det er jo som at komme på en overnatning, og så hjem igen.Jeg tror hun er frustrere t, splittet, og så fordi dåhun er 6 og 7år ældre end de to andre, er det svært for hende.Spørg hvad hun kunne tænke sig næste gang hun kommer og så arrengere i det, så hun får en positiv oplevelse (med eller uden lillebror)

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Synes sgu det er lidt sjovt at det er mere i orden at en 10-årig slår og ignorere en lille tumling på 3 år som bare er kærlig, når der så er en anden tråd med en der er yngre slår igen fordi han bliver bidt (altså selvforsvar) skal have at vide promte at han ikke må slå.

er det sådan noget tabu agtig fordi den her er en bonus eller hvordan? For det er sgu da en mærkelig berøringsangst indstilling som i virkeligheden giver forskelsbehandling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.