Jeg får nok hug for det jeg skriver nu. Og med det jeg skriver, mener jeg IKKE at alle bare skal gå ud og få en abort, at det altid er det rette at gøre osv osv osv.
Men helt ærligt, så synes jeg at mange kvinder burde tage at gro sig lidt rygrad, få en stærkere psyke, og accepterer at det altså ikke nødvendigvis er verdens undergang at få en abort.
Jeg har selv fået to. En gang sprang kondomet. Anden gang pga skift i p-pille mærket. Jeg er blevet mødt SÅ mange gange af ordene: man fortryder kun de børn man ikke fik.
Men nej, jeg fortryder ikke jeg ikke fik de to børn.
I dag har jeg et barn, med min kæreste gennem 7 år. Vi er (lige nu) en kernefamilie. Og det er det jeg ønsker.
Alternetivet havde været at jeg havde siddet alene med to børn. Med to forskellige fædre. Det er vist ikke lige nogetfor mig.
Jeg valgte, sammen med de to dengang potentielle fædre, at få foretaget en abort. Ingen af os ønskede fra dag et, at sætte et delebarn til verdenen.
Gu fanden var det hårdt at ligge på briksen, og vide at når jeg vågnede, så var der ingen baby mere. Og ja det var hårdt i nogle mdr efter, for jo jeg var vel egentligt klar til at få et barn, men bare slet slet ikke på den måde.
Og det var mændene heller ikke.
Anmeld
Citér