Sprit25 skriver:
Okay, nu laver jeg en farlig debat. Så derfor vil jeg gerne bede om en god tone!
Men inspireret af flere tråde herinde, kan jeg fornemme at der er en konsensus om at manden har INTET at sige ang. abort. Det er kvindes krop og dermed hendes beslutning. Men hvad men manden i dette spil?
Hvis der er brugt beskyttelse og alligevel er uheldet ude? Selv hvis der i kampens hede ikke er? Har han ikke også ret til at bestemme over sit eget liv og ikke blive diktereret af en kvinde? Jeg er helt med på at det er kvindes krop og hun skal leve med beslutningen, men manden skal vel også leve med denne beslutning?
Og hvis han virkelig ikke ønsker det her barn er det vel fair nok han nægter alt kontakt, penge osv, til det?
Jeg har ikke ondt af mænd der bliver ufrivilligt fædre.
De VED at der er en risiko for at sex fører til graviditet. De VED at man ikke kan tvinge en kvinde til abort. De VED at det er kvinden der har sidste ord. Og ALLIGEVEL går de i seng med hende.
De ved også at der ikke findes prævention der garanterer at sex ikke ender i graviditet. De ved forhåbentlig også at kvinder kan finde på at lyve om hvorvidt de er på p-piller (som de jo også ved ikke beskytter 100 %). Jeg har ikke ondt af dem. Det er voksne mennesker, der ved at deres handlinger har konsekvenser.
Jeg er indædt modstander af juridisk abort. Mænd skal ikke fritages deres ansvar fordi de vil dyrke sex, men ikke tage konsekvensen.
Hvis mænd ikke vil have barn med en bestemt kvinde, så vil jeg råde dem til at lade være med at gå i seng med hende. Det er den eneste måde de kan være sikre på at de ikke bliver far til hendes barn.
Så længe mænd ved hvordan børn bliver til, og de selv deltager i akten, så skal de ikke fritages for ansvar.
"Jamen kan man nu ikke få lov til at knalde uden at skulle drages til ansvar for alt muligt??"
Næ...