Weekend uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Ja. Et spædbarn har en helt naturlig større tilknytning til mor, uanset hvor meget far har været med. 

Primær omsorgsperson er jo mor.

Det er da overhovedet ikke sikkert. Herhjemme har hun en lige stor tilknytning. Det kan jeg sige med hånden på hjertet og uden at lyve. Min kæreste er ligeså meget med som mig og dermed et helt naturligt forhold. I mit hoved er der to primær omsorgspersoner. Mor og far

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Det er da overhovedet ikke sikkert. Herhjemme har hun en lige stor tilknytning. Det kan jeg sige med hånden på hjertet og uden at lyve. Min kæreste er ligeså meget med som mig og dermed et helt naturligt forhold. I mit hoved er der to primær omsorgspersoner. Mor og far

Jeg er uenig. 

Det er trods alt dig der har båret barnet, og ikke din kæreste. Det giver et helt specielt ubrydeligt bånd i mellem mor og barn.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym

Mom skriver:

Mor er kun primær hvis barnet ammes, ellers kan det ligeså vel være far som er primær.

Jeg er uenig. Amning har da ikke noget med sagen at gøre. Man kan jo sagtens malke ud.

Anmeld Citér

22. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er uenig. Amning har da ikke noget med sagen at gøre. Man kan jo sagtens malke ud.

Ikke alle børn vil tage en sutteflaske og derfor er et ammebarns primær omsorgsperson mor. 

Hvis barnet vil tage flasken eller ikke kun spiser flydene mere, kan far sagtens være den primære omsorgsperson, uagtet om moderen er den som har båret barnet. Det handler om tilknytning, og det kan sagtens være stærkere hos far end ved mor (eller mindst ligeså stærk).

At mødre bilder sig selv noget andet ind er efter min mening både synd for barn og far.

Anmeld Citér

22. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er uenig. 

Det er trods alt dig der har båret barnet, og ikke din kæreste. Det giver et helt specielt ubrydeligt bånd i mellem mor og barn.

Ikke hvis man tillader far at få en stærk forældre rolle.

Anmeld Citér

22. april 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg er uenig. 

Vel ikke mere specielt eller ubrydeligt ved far? Min datter finder en ro hos sin far som hun ikke finder hos mig. I nye situationer vil hun helst være hos sin far. Jeg synes det er skammeligt hvordan nogen kvinder mener de er de eneste der kan varetage et barn! Hvad så med enlige fædre?

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Vel ikke mere specielt eller ubrydeligt ved far? Min datter finder en ro hos sin far som hun ikke finder hos mig. I nye situationer vil hun helst være hos sin far. Jeg synes det er skammeligt hvordan nogen kvinder mener de er de eneste der kan varetage et barn! Hvad så med enlige fædre?

Træk lige vejret. 

Der er ikke nogen der har skrevet, at far ikke er lige så god som mor eller ikke kan bruges til noget.

Tror ikke helt du læser hvad jeg rent faktisk skriver.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym

Mom skriver:

Ikke hvis man tillader far at få en stærk forældre rolle.

Tillader? Skal far spørge mor om lov?? Der er vi igen uenige.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tager udgangspunkt i mine egne oplevelser. 

Jeg er selv hjemme på barsel, men min kæreste har fri hver anden uge, så han er også hjemme rigtig meget. De har et super tæt forhold! Det er så skønt  

Vi skulle besøge mine svigerforældre i en weekend. fredag eftermiddag til søndag aften. 

Men jeg blev forhindret, og de måtte selv tage afsted. Det resulterede i, at vores barn skreg i vilden sky da de kom hjem søndag aften, og ville absolut ikke være hos mig. Det tog nogle dage, før der var normale tilstande igen, men det skar virkelig i mit hjerte at blive afvist af mit eget barn.

Jeg tror simpelthen ikke, at vores barn havde været klar til at undvære mig i flere dage på det tidspunkt. h*n var for lille.

Jeg kan godt forstå din holdning især efter din oplevelse 

men børn er forskellige og ikke alle børn reagere sådan 

her har far været hjemme hver eneste dag indtil hun var 5 måneder gammel og tit er det ham der er bedre til at putte hende eller give hende mad (som er en af de store udfordringer her hjemme) 

jeg har en plan om at prøve en enkelt nat inden jeg skal afsted... storesøster var 10 måneder da hun var væk fra mig i 2 døgn og det gav ingen problemer

Anmeld Citér

22. april 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Træk lige vejret. 

Der er ikke nogen der har skrevet, at far ikke er lige så god som mor eller ikke kan bruges til noget.

Tror ikke helt du læser hvad jeg rent faktisk skriver.

Du skriver at far ikke kan være primær omsorgsperson fordi moren var båret barnet og dermed er deres bånd noget specielt? Dette betvivler jeg bare. Ja båndet er måske noget specielt fra morens side men tvivler på barnet mærker dette bånd før de selv står i situationen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.