Weekend uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2015

Masig

Jeg synes godt du kan. Vi har selv valgt at tage en weekend til paris til august med mit arbejde (hvor både mig og kæresten er inviteret med) og der vil den mindste kun være 6 mdr. Han er også flaske barn og skal være hos mine forældre. Vi sørger for at besøge dem en weekend ad gangen ca to gange pr mdr indtil vi skal afsted så han kender dem godt...

jeg var også meget i tvivl men jeg ved jo han vil få det som blommen i et æg hos dem og det er trods alt kun en weekend...

så jeg vil klart sige go for it 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville synes en enkelt overnatning væk var helt fint, men en hel weekend er for længe for mit barn og jeg. Især i den alder.

Det er helt fair at du har det sådan, men ville du syntes at andre var uansvarlige eller rynkebryn over at de tager det valg?

hilsen tråd starter

Anmeld Citér

21. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Vi har for et par år siden aftalt at give min kusine en weekend i London i konfirmationsgave, og hun bliver konfirmeret i år og der er bestilt rejse midt i juni afsted tidligt fredag morgen og kommer hjem søndag eftermiddag...hvor far så skal være alene med vores 2 piger...

den ene næsten 3 år og den anden 8 måneder...

da jeg i dag fortalte det til min mødregruppe blev de vildt forargede

den mindste er aldrig blevet ammet da det ikke var muligt (ja nu gætter i måske hvem jeg er men er anonym da jeg mistænker min kusine for at kigge med i kage gruppen her inde )

men ny tænker jeg at høre jer, hvad mener i om at mor tager til London på weekend 2 overnatninger væk fra baby på 8 måneder?

far er lige så stor del af al ting omkring baby og tager også nætter nogle weekender i forvejen

Selvfølgelig kan du det. De har deres far, som er lige så god som dig. Og det er en enkel weekend.

Jeg kender en der tager væk i flere dage hele tiden, og ungerne er 13 og 27måneder. Sidst var hun væk tirsdag til sent søndag aften(sidste uge)

Så tag du bare af sted og nyd det.

Anmeld Citér

21. april 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det er helt fair at du har det sådan, men ville du syntes at andre var uansvarlige eller rynkebryn over at de tager det valg?

hilsen tråd starter

Nej, jeg synes ikke det er uansvarligt. 

Jeg synes det er unødvendigt, når baby er så lille. 

Anmeld Citér

21. april 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Vi har for et par år siden aftalt at give min kusine en weekend i London i konfirmationsgave, og hun bliver konfirmeret i år og der er bestilt rejse midt i juni afsted tidligt fredag morgen og kommer hjem søndag eftermiddag...hvor far så skal være alene med vores 2 piger...

den mindste er aldrig blevet ammet da det ikke var muligt (ja nu gætter i måske hvem jeg er men er anonym da jeg mistænker min kusine for at kigge med i kage gruppen her inde )

men ny tænker jeg at høre jer, hvad mener i om at mor tager til London på weekend 2 overnatninger væk fra baby på 8 måneder?

far er lige så stor del af al ting omkring baby og tager også nætter nogle weekender i forvejen

Ser intet  galt i det så længe det er farmand 

Anmeld Citér

21. april 2015

Christine

Anonym skriver:

Det ville jeg ikke bryde mig om og hvis jeg blev spurgt vil jeg til enhver tid fraråde det. Som minimum ville jeg vælge at være væk maks 1 dag per barnets år reglen, hvis jeg skulle væk.

Selv om man ikke ammer har barnet jo stadig brug for tryghed og nærhed og jeg synes det er en meget følsom alder, hvor jeg ikke ville turde satse på at det ikke ville være for hårdt for hende  Fra mit synspunkt ville jeg lade tvivlen komme baby til gode og blive sammen med hende, men det lyder som om du har beslutte dig 

Anmeld Citér

21. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er okay i tilfælde hvor far er godt indover og der ikke ammes 

Anmeld Citér

21. april 2015

Yurie skriver:

Selvfølgelig kan du det. De har deres far, som er lige så god som dig. Og det er en enkel weekend.

Jeg kender en der tager væk i flere dage hele tiden, og ungerne er 13 og 27måneder. Sidst var hun væk tirsdag til sent søndag aften(sidste uge)

Så tag du bare af sted og nyd det.

Wow - det synes jeg så er ret vildt. En ting er at det sker en enkelt gang men ofte og så i så mange dage

Det handler jo ikke bare om at far er lige så god - børnene savner vel deres mor. Det er mange dage for så små børn som ikke har begreb om tid. 

Anmeld Citér

21. april 2015

TNBC

mor:) skriver:

Wow - det synes jeg så er ret vildt. En ting er at det sker en enkelt gang men ofte og så i så mange dage

Det handler jo ikke bare om at far er lige så god - børnene savner vel deres mor. Det er mange dage for så små børn som ikke har begreb om tid. 

Det synes jeg også.. Hun er ofte væk, så ofte hun kan faktisk... Hun skal sikkert også være væk en weekend her i maj, hun har en weekend i juni.

Den store ved godt at hun er væk, han siger bare; Mamma gone, og så er der bare ikke mere i det. Det er faktisk værre når faren er væk, hvilket for det meste kun er på grund af arbejde, og de enkle gange han skal hente noget eller hjælpe sine forældre.

Anmeld Citér

21. april 2015

Yurie skriver:

Det synes jeg også.. Hun er ofte væk, så ofte hun kan faktisk... Hun skal sikkert også være væk en weekend her i maj, hun har en weekend i juni.

Den store ved godt at hun er væk, han siger bare; Mamma gone, og så er der bare ikke mere i det. Det er faktisk værre når faren er væk, hvilket for det meste kun er på grund af arbejde, og de enkle gange han skal hente noget eller hjælpe sine forældre.

Det lyder til at far har hovedansvaret for børnene - hvilket er ærgerligt når der nu både er en mor og en far i billedet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.