Weekend uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Det gør hun ja. Kan ikke se hvad det har med emnet ang weekendture at gøre

Det kan jo være det rammer et lidt ømt punkt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det kan jo være det rammer et lidt ømt punkt.

Nej overhovedet ikke. Jeg synes faktisk du blander tingene sammen. 

Min datter har to primær omsorgspersoner. Mig og min kæreste. I nogen situationer mere mig og i andre mere min kæreste.

mine forældre er sekundære og ja hun er meget ved dem(eller lige nu er hun faktisk ikke men der kommer snart en periode igen) men sådan er mit liv lige nu og det slutter snart. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tillader? Skal far spørge mor om lov?? Der er vi igen uenige.

Nej, det mener jeg netop ik de skal. Men mange fædre har svært ved at få tilkæmpet sig tid sammen med barnet, fordi mødrene ikke vil afgive noget, og tror at kun de er de bedste! 

Anmeld Citér

22. april 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Først til TS, afsted med dig, det sker der efter min mening ikke et hak ved, det er tror jeg kun godt for alle parter.

dengang mine unger var 8 måneder var farmand her hjemme, lige så meget primærperson som jeg var, fordi at det tilfældigvis var mig der bar dem i maven, er det jo ikke ens betydende med at far ikke kan det samme som mig når man når der til.( udover amning selvfølgelig) Jeg tror desværre at mange mødre har svært ved at gi slip og lad far komme til og vise at barnet faktisk har det lige så trygt og godt hos ham.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jeg helt enig i.

men du skriver, at mange mødre ikke vil tillade far at få en vigtig rolle. Så må far da skære igennem. 

Det kan jeg virkelig ikke se problemet i.

man kan ikke altid sidde i rundkreds og holde i hånd. Nogle gange må man tage skeen i den anden hånd, og få gjort noget ved det, hvis mor bare tromler igennem.

Ja det kan man, men prøv du at skære igennem overfor en hormonel nybagt mor

Anmeld Citér

22. april 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Ja det kan man, men prøv du at skære igennem overfor en hormonel nybagt mor

Det at kvinder er hormonelle er overhovedet ingen undskyldning. Man er sgu ikke så hormenel 8 mdr efter.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det at kvinder er hormonelle er overhovedet ingen undskyldning. Man er sgu ikke så hormenel 8 mdr efter.

Nej nu var det heller ikke mig og vores situation jeg skrev om men at det kan være meget svært for en nybagt far at tilkæmpe sig plads og tid med den lille ny helt fra start for det er svært at skulle slippe noget som ny mor hvor man gerne vil gøre det bedste af det bedste og så det at skære igennem mor for en kvinde der er fuld af hormoner få uger efter fødslen

Anmeld Citér

23. april 2015

Christine

Anonym skriver:

Men kan far ikke give den omsorg og tryghed? Når han altid har været der lige så meget som mor?

skylder måske at sige at far har gået hjemme de første 5 måneder af babys liv og har derfor været her nat og dag lige som mig

Jeg prøvede at svare 5 gange i går, men det blev slettet hver gang (dumme tlf ). Tror nok jeg skrev noget i stil med:

Hos os har jeg altid været mest med babyerne og min mavefornemmelse kan bestemt ikke lide at rejse fra børnene, så jeg er selvfølgelig 100% farvet af det. Jeres situation er en anden, så i ved jo bedst hvordan det fungerer for jer og jeres datter.

Og uanset om det er med eller uden baby, så synes jeg da du fortjener en god rejse ovenpå alt det i var/skal igennem 

Anmeld Citér

23. april 2015

Carina:-)

Synes ikke du er uansvarlig- jeg ville ikke have det godt med at rejse væk i en weekend men har du det fint med det og dit barn er fint knyttet til far skal du da bare gøre det. 

Anmeld Citér

23. april 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg er uenig. 

Det er trods alt dig der har båret barnet, og ikke din kæreste. Det giver et helt specielt ubrydeligt bånd i mellem mor og barn.

Jeg vil give dig ret i at der er et specielt bånd imellem mor og barn.

Har det slev inde på livet med et familiemedlem der ikke ser hans forældre ret meget .

Han bor her og de kommer omkring hver 2 måned.

Når far kommer så er han glad og også glad når far går.

Når mor kommer så er han glad ,men ked af det og pylret/påvirket flere timer efter hun er gået. 

Og det på trods af at han fra start af har været lige meget sammen ( eller ikke sammen ...) med sine forældre så er han tydeligt mest knyttet til hans mor .

Og han er meget glad for mig ,men jeg dur ikke  når hans mor kommer ,men kommer hans far er lige så glad for mig som han plejer.Så ja vil give dig ret i at børn for det meste for der er self undtagelser men for det meste er de stærkest knyttet til mor . (

Men derfor kan mor jo stadig godt tage afsted hvis barnet og mor ellers er trygge ved det )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.