Weekend uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2015

TNBC

mor:) skriver:

Det lyder til at far har hovedansvaret for børnene - hvilket er ærgerligt når der nu både er en mor og en far i billedet. 

Det er han. Han står op hver morgen(bortset fra hvis han arbejder kl.7 eller en enkel gang er væk). Hvis de vågner om natten.

Hun tager sig af dem, hvis hun skal. Ellers er det mobilen, op på sit værelse, eller en tur ind på cafe/pub/et spin(bare køre rundt), eller lige besøge nogen(hvor de dog nogen gange er med, men så er bedste med, for at "tage" sig af dem.

Jeg synes også det er synd, da han sagde at hun går glip af dem før de bliver større, sagde hun bare: Nej jeg gør ik.

Men det er hendes valg, men jeg ved godt hvem børnene vælger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, jeg synes ikke det er uansvarligt. 

Jeg synes det er unødvendigt, når baby er så lille. 

Også når baby har en god far der tager lige så meget af "arbejdet" som mor lige så mange måltider og lortebleer og hygge stunder

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Det ville jeg ikke bryde mig om og hvis jeg blev spurgt vil jeg til enhver tid fraråde det. Som minimum ville jeg vælge at være væk maks 1 dag per barnets år reglen, hvis jeg skulle væk.

Selv om man ikke ammer har barnet jo stadig brug for tryghed og nærhed og jeg synes det er en meget følsom alder, hvor jeg ikke ville turde satse på at det ikke ville være for hårdt for hende  Fra mit synspunkt ville jeg lade tvivlen komme baby til gode og blive sammen med hende, men det lyder som om du har beslutte dig 

Men kan far ikke give den omsorg og tryghed? Når han altid har været der lige så meget som mor?

skylder måske at sige at far har gået hjemme de første 5 måneder af babys liv og har derfor været her nat og dag lige som mig

Anmeld Citér

22. april 2015

Sprit25

Afsted med dig. Og lad far og pigerne hygge��

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym

Anonym skriver:

Også når baby har en god far der tager lige så meget af "arbejdet" som mor lige så mange måltider og lortebleer og hygge stunder

Ja. Et spædbarn har en helt naturlig større tilknytning til mor, uanset hvor meget far har været med. 

Primær omsorgsperson er jo mor.

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja. Et spædbarn har en helt naturlig større tilknytning til mor, uanset hvor meget far har været med. 

men en på 8 måneder er jo ikke et spædbarn... mange babyer på 8 måneder er fx startet i institution...  

selvfølgelig er mor stadig den primær omsorgs person. men far kan være næsten lige så højt oppe på den rangliste... 

tænker du det kan havde negative konsekvenser? eller? 

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym

Anonym skriver:

men en på 8 måneder er jo ikke et spædbarn... mange babyer på 8 måneder er fx startet i institution...  

selvfølgelig er mor stadig den primær omsorgs person. men far kan være næsten lige så højt oppe på den rangliste... 

tænker du det kan havde negative konsekvenser? eller? 

Jeg tager udgangspunkt i mine egne oplevelser. 

Jeg er selv hjemme på barsel, men min kæreste har fri hver anden uge, så han er også hjemme rigtig meget. De har et super tæt forhold! Det er så skønt  

Vi skulle besøge mine svigerforældre i en weekend. fredag eftermiddag til søndag aften. 

Men jeg blev forhindret, og de måtte selv tage afsted. Det resulterede i, at vores barn skreg i vilden sky da de kom hjem søndag aften, og ville absolut ikke være hos mig. Det tog nogle dage, før der var normale tilstande igen, men det skar virkelig i mit hjerte at blive afvist af mit eget barn.

Jeg tror simpelthen ikke, at vores barn havde været klar til at undvære mig i flere dage på det tidspunkt. h*n var for lille.

Anmeld Citér

22. april 2015

FrkZier

synes ikke det er direkte uansvarligt, men bestemt ikke noget jeg selv ville have det godt med at gøre.
men vi er jo alle forskellige, hvis du har helt ro i sjælen med det, så skal du da bare gøre det

Anmeld Citér

22. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan ikke se problemet, hvis både du og baby har det fint med det. Jeg var afsted med en flok tøser (lidt længere tid og lidt længere væk), da vores unger var 8, 10 og 14 måneder. Det gav ikke nogen problemer for nogen af os, og ingen blev "afvist" af vores babyer, da vi kom hjem. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Mor er kun primær hvis barnet ammes, ellers kan det ligeså vel være far som er primær.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.