Weekend uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg prøvede at svare 5 gange i går, men det blev slettet hver gang (dumme tlf ). Tror nok jeg skrev noget i stil med:

Hos os har jeg altid været mest med babyerne og min mavefornemmelse kan bestemt ikke lide at rejse fra børnene, så jeg er selvfølgelig 100% farvet af det. Jeres situation er en anden, så i ved jo bedst hvordan det fungerer for jer og jeres datter.

Og uanset om det er med eller uden baby, så synes jeg da du fortjener en god rejse ovenpå alt det i var/skal igennem 

Tak  og ja vi har været igennem en helt del og skal igennem meget mere og tror 100% på at det "pusterum" vil give mig en ordentlig omgang overskud som jeg trænger til

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Nej overhovedet ikke. Jeg synes faktisk du blander tingene sammen. 

Min datter har to primær omsorgspersoner. Mig og min kæreste. I nogen situationer mere mig og i andre mere min kæreste.

mine forældre er sekundære og ja hun er meget ved dem(eller lige nu er hun faktisk ikke men der kommer snart en periode igen) men sådan er mit liv lige nu og det slutter snart. 

Jeg tror det vigtigste er netop: I nogen situationer mor og i nogen situationer far. 

Vi er også to primære omsorgspersoner. Men vi er ikke ude i et: vi er fuldstændig lige flip. For det er vi ikke, mine børn har forskellige situationer hvor de vælger den ene eller den anden. Jeg tror så ikke det nødvendigvis er fordi vi er mor og far, men fordi vi er Line og Luciano. Og med vores to personligheder har vi forskellige kompetencer. 

At det så tilfældigvis her hjemme også falder sammen med fordomme om mænd og kvinder er en anden historie  

Jeg mærkede det meget da min mand var væk på arbejde, der manglede de den rolle, de manglede en til at give tryghed i bestemte situationer - især den der basale tryghed om vi overlever (når mine børn kører for hurtigt ned af kælkebakken, så kalder de uden reflektion:faaaaar). Tilgengæld da jeg så var væk i en weekend, der måtte jeg flere gange have en telefonsamtale først med min søn, hvor jeg skulle forklare ham at vi formodentlig ikke bliver ramt af en meteor der vil smadre verden, og gør vi så vil verdenssamfundet have gjort en del for at forhindre det. For for ham er en af mine rolle professor rollen. Bagefter en telefonsamtale med min datter om døden, for det er også mor. Skal siges de begge græd hjerteskærende. Ja min datter sagde det faktisk selv: tak for du trøstede og lyttede mor, nu vil jeg høre far om vi skal se en film, hvor han bare holder om mig og forkæler mig for det er han bedst til.

Anmeld Citér

23. april 2015

Christine

Anonym skriver:

Tak  og ja vi har været igennem en helt del og skal igennem meget mere og tror 100% på at det "pusterum" vil give mig en ordentlig omgang overskud som jeg trænger til

Ja det lyder som noget der virkelig trækker tænder ud, særligt når det ikke "bare" kan overståes.

Jeg håber du får det tiltrængte overskud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.