Uha det er et svært emne.
Hvis jeg blev gravid ved et uheld, ville det ikke være grund nok til at fravælge et barn for mig.. Ikke efter jeg er blevet mor. Det ville nok være en anden situation, da jeg var helt ung, og ikke var klar. Eller hvis jeg fx blev meget syg, så jeg ikke ville kunne passe ham/hende.. Eller måske endda hvis jeg lå i skilsmisse:/ (her er jeg ikke sikker)
Jeg ville nok vælge aborten, hvis jeg vidste med sikkerhed, at mit barn ville blive multihandikappet eller født med downs - eller ikke ville kunne få et værdigt liv med dets handikap. Men jeg tror det ville blive utroligt svært at gennemføre en sen abort, hvor man selv føder barnet.. og så ikke 'får' det bagefter uha sikke en gyser! Men tror faktisk det ville være det rigtige for mig og min familie..
Men synes også der for nogen går lidt for meget 'jeg har fortjent et normalt barn' over det.. Får det helt skidt over at den kvinde som fravalgte et barn uden underarm, forklarede det med at 'nu havde hun gjort alt det rigtige i graviditeten og var ung osv. - at så kunne det ikke passe, at hun ikke fik et perfekt barn.. :angry: Kan ikke lade være med at tænke hvordan hun så reagere når nu hun får et barn som slår i børnehaven, tisser i sengen, er bagud i skolen osv, når nu hun sikkert gør alt det rigtige... Børn ER bare ikke perfekte og det er så synd når forældre ikke kan rumme det :(
Hilsen *mor*
Dette er mit første indlæg, men kan da lige sige at jeg er gift, har et barn på halvanden og er lærer;)
Anmeld