Ville/kunne I vælge et barn fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

ma08-vb

Webredaktøren skrev:
Kunne I vælge et barn fra i løbet af graviditeten, hvis I ved en scanning fandt ud af, at der var et 'problem'? Og er der for jer forskel på, om barnet f.eks. har Downs syndrom eller har en fysisk deformitet? Hvor går grænsen for jer?
Ja - tror jeg nok... Har en datter på snart 2 år og er i gang med fertilitetsbehandling igen. Der er bare lige det ved det, at det efter nu 4 forsøg endnu ikke er lykkedes - og vi vil bare så gerne have nr. 2. Jeg er 36 år, og risikoen for fx DS eller andre 'problemer' er allerede noget højere i forhold til, da jeg var bare et par år yngre. Så hvad nu, hvis vi er så heldige, at jeg bliver gravid - men fosteret fejler noget? Umiddelbart er jeg ret sikker på, at vi vil fravælge barnet, hvis der er tale om 'store problemer' - men hvad er det i situationen? Derfor er svaret som nævnt 'Ja - tror jeg nok'.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Bellapigen-vb

Jeg må lige melde mig i debatten. Jeg var overlykkelig da jeg fandt ud af jeg ventede mig. Da den 12 uge kom skulle jeg til scanning og jeg glædede mig som et lille barn. Jordmoderen scannede mig et stykke tid og jeg blev derefter sendt til overlægen der 'lige' skulle kigge på barnet. Fandt ud af barnet havde et underudviklet højre hjertekammer og kunne ikke overleve uden hjerteoperation lige efter fødslen samt 2 mere inden det blev 4 år. FUCK!!! tænker man så og panikker totalt. Fik at vide at chancen for overlevelse er 95-97 % Vil i have barnet??? blev vi så spurgt.... Og hvad gør man så? Vi havde til uge 22 til at beslutte os i....det var så forfærdeligt. Skulle man sætte et barn til verden der havde en hjertefejl og skulle gennemgå en masse i sine første leveår eller skulle man fravælge et barn der havde 3-5 % chance for at dø? Hvad er jeres holding til det? Bonusinfo; hvis det havde været den anden side af hjertet der var underudviklet var chancen 50/50 Barnet vil være som alle andre børn, dog med en smule nedsat energi til den sidste operation er overstået. Skal nok fortælle hvad jeg valgte derefter...

Anmeld

20. oktober 2010

Spunk-vb

Det er jo forfærdeligt meget at sådan en lille skal igennem, men når det er noget der kan afhjælpes med så stor succes-rate, så ville jeg vælge at få barnet - tror jeg... Der ville selvfølgelig være risiko for at man mistede barnet, men efter at jeg er blevet mor har jeg lært, at man risikerer noget af sin sjæl ved at få et barn - også selvom barnet er fuldstændig raskt.

Anmeld

20. oktober 2010

als-vb

hvis jeg vidste at succes raten var så høj og at der ikke var tale im 'mere' end tre operation ville jeg nok ikke vælge barnet fra. Ikke at det ikke er yderst synd og skrækkeligt. Men der er ikke tale om livslang vedvarende smerter eller handicaps der ville gøre en betydelig forskel i hverdagen.

Anmeld

20. oktober 2010

Bellapigen-vb

Hvilken hjertefejl er det?

Anmeld

20. oktober 2010

TinaK-vb

Jeg har valgt et barn fra.. Til nf-scanning viste det sig, at betten led af acrania (manglende kranie over hjernen). Faktisk viste billedet, at der var en 'sæk' istedet for hjerneskal.. Blev klart opfordret til abort, som vi også fik.. Man skal ALDRIG ALDRIG google acrania.. Heldigvis gjorde jeg det først lang tid efter aborten.. Og heldigvis havde jeg set den lille bitte dreng, som så helt normal ud (bortset fra det klæde, som sygeplejersken havde lagt over kraniet). Han manglede kranie dér hvor vi har hår...

Anmeld

20. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Ja, jeg ville ingen kvaler have, ved at vælge abort på sådan en konto. Men jeg ville være 80% sikker på, at der var et problem, før abort tankerne kom. For som ved Helene, så fik vi enormt dårlige odds ved ole ved NF, men de var fine før mine blodtal på kom beregningerne (når man er en smulle større end man vil vedkende sig, så gør det noget ved tallene)

Anmeld

19. april 2013

christine2807-vb

Frede SKREV:

Webredaktøren skrev:

Kunne I vælge et barn fra i løbet af graviditeten, hvis I ved en scanning fandt ud af, at der var et 'problem'?

Og er der for jer forskel på, om barnet f.eks. har Downs syndrom eller har en fysisk deformitet? Hvor går grænsen for jer?

Har allerede gjort det for ca. 6 år siden. Jeg var i 14. uge med et foster med downs syndrom. Det var selvfølgelig hårdt dengang, men jeg har aldrig fortrudt beslutningen. Jeg skyndte mig at blive gravid igen, og det var rigtigt godt for mig og en god måde at få det andet på afstand, netop fordi det var et ønskebarn.

Kære Frede,

Jeg tillader mig at skrive til dig ifb. med den scanning du fortæller om - det håber jeg er ok.

Jeg er tv-tilrettelægger, og er i gang med at udvikle en hjemmeside, der via små web-indslag, har til formål at informere kommende forældrepar om hvordan det er at gennemgå risikovurdering og fosterdiagnostiske processer. I den forbindelse søger vi bla. forældrepar/kvinder, der valgte barnet fra. 

Hvis du har lyst, må jeg så kontakte dig og fortælle mere om projektet? 

På forhånd mange tak for din tid!

Bedste hilsner Christine

26668166 / downsliv@gmail.com

Anmeld

19. april 2013

christine2807-vb

Frede SKREV:

Webredaktøren skrev:

Kunne I vælge et barn fra i løbet af graviditeten, hvis I ved en scanning fandt ud af, at der var et 'problem'?

Og er der for jer forskel på, om barnet f.eks. har Downs syndrom eller har en fysisk deformitet? Hvor går grænsen for jer?

Har allerede gjort det for ca. 6 år siden. Jeg var i 14. uge med et foster med downs syndrom. Det var selvfølgelig hårdt dengang, men jeg har aldrig fortrudt beslutningen. Jeg skyndte mig at blive gravid igen, og det var rigtigt godt for mig og en god måde at få det andet på afstand, netop fordi det var et ønskebarn.

Kære Frede,

Jeg tillader mig at skrive til dig ifb. med den scanning du fortæller om - det håber jeg er ok.

Jeg er tv-tilrettelægger, og er i gang med at udvikle en hjemmeside, der via små web-indslag, har til formål at informere kommende forældrepar om hvordan det er at gennemgå risikovurdering og fosterdiagnostiske processer. I den forbindelse søger vi bla. forældrepar/kvinder, der valgte barnet fra. 

Hvis du har lyst, må jeg så kontakte dig og fortælle mere om projektet? 

På forhånd mange tak for din tid!

Bedste hilsner Christine

26668166 / downsliv@gmail.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.