JA. Jeg vill godt kunne vælge et barn fra.
Jeg er på vej til 39, har ikke fået børn endnu, skal igang med reagensglas mm. i løbet af 2011, og jeg har qua mit job arbejdet med DS.
Jeg vil ikke sætte mig selv, min mand og min familie i den situation, at de bliver dem der kommer til at være 'den nærmeste' familie for et barn, der kommer til at bo på bosted resten af sit liv.
Jeg ville også vælge et multihandicappet barn fra, men hvis barnet manglede en arm, en fod eller sådan noget, så ville jeg ikke vælge det fra.
Det ser meget rosenrødt ud, i de udsendelser TV2 lavede om Morten og Peter, men sandheden er, at det er de færreste med DS der nogensinde kommer til at kunne klare sig selv, bo selv og leve et forholdsvist normalt liv. De er og bliver handicappede, ikke kun qua deres handicap, men fordi de ikke kan indgå i det danske samfund på lige fod med 'normale' mennesker.
Jeg synes de kan være herlige, de der har DS, men jeg ved også hvor meget arbejde der er med dem, og det magter jeg ikke at skulle resten af mine dage...........
Jeg har gjort op med mig selv, at vi skal gøre forsøget, men at vi også skal have lavet fostervandsprøve eller moderkagebiopsi, for at være på den sikre side....
Måsker er det ikke accepteret at have det sådan, men jeg står ved det og heldigvis er vi enige herhjemme om det!
Anmeld