I aftes spurgte jeg min mand hvorfor adlød han sine forældre da han var barn. Jeg gav ham 3 muligheder at vælge
1. Fordi han respekterer dem
2. Fordi han var bange for dem
3. Fordi (f.eks. hvis han ville have noget men ikke insisterede at få det fra sine forældre) han vidste godt at det var meningsløs at insistere fordi han alligevel aldrig ville få det. Det sidste fordi mine børn er meget stadige når de vil have noget. Jeg lader dem bare skrige på gulvet som er den danske metode så vidt jeg ved men med den lille forskel at hvis andre skriger 1 min, mine kan gøre det meget længere. Jeg ved faktisk hvor langt fordi jeg tager dem altid før de stopper efter 20 min f.eks. Det kan sagtens være 20 min gråd for slik f.eks. Efter nogen tid hysteri på gulvet vil de i det mindste have at jeg tager dem og så finder de på noget andet at få, f.eks. kun at kigge på slikkene. :cheer:
Så.... min mand svarede at grundene var N 2 og 3. Og jeg var sikker på det, fordi jeg også har været barn og ved hvorfor jeg selv har gjort eller ikke gjort noget og i hver fald var grunden aldrig fordi jeg respekterer folk. Og faktisk stadigvæk respekt kan ikke være grundt for mig for hvad som helst. Og børn har slet ikke nogen ide om hvad respekt betyder. Jeg tror at for dem respekt betyder at de skal gøre eller ikke gøre noget som de ikke forstår hvorfor men de er blevet sagt at det skal være sådan og derfor gør de sådan.
Det er svært for mig at forklare på dansk hvad jeg mener. Men hvis I tænker tilbage da I var børn hvorfor adlød I jeres forældre er jeg sikker på at det ærlige svar bliver ikke Fordi jeg respekter mine forældre. Det giver bare ingen mening og med andre ord betyder Fordi de er mine forældre og jeg vidste at jeg skal adlyde dem. Og for mig er det dumt og ingen grund til at adlyde fordi jeg har ønsker, jeg har vil, jeg synes at jeg skal have det her og det der og er ligeglad hvad andre mener.
Hvis nu jeg spørger et sød barn hvorfor det adlyder sine forældre og barnet svarer Fordi de er mine forældre og jeg respekterer dem, eller Fordi man skal adlyde sine forældre... jeg konkluderer for mig selv at det barn har ikke sin egen mening og gøre bare hvad andre siger til det.
Jeg vil meget bedre tænke om et barn, som f.eks. svarer Jeg adlyder mine mor fordi jeg vil ikke have at hun bliver ked af det... eller Jeg adlyder fordi hvis jeg ikke gør det lader min mor ikke mig at se Micky Mause i morgen tidligt ... eller.... hvad som helst forståelig og meningsfuld grund.
Men ... Fordi jeg skal adlyde mine forældre er for mig synonym af Fordi jeg er en dum zombi og gør altid hvad mine forældre siger :woohoo:
Anmeld