jeg synes ikke at jeg gør noget galt med at sige min mening. Og det er hvad jeg vil gøre og ikke at drille nogen som helst. Problemet er at nogle mennesker kan og vil ikke acceptere noget anderledes end de plejer at høre og læse.
Er det forbudt at man siger sin mening?
Og hvis jeg nogle gang begynder at diskuttere om ting som alle har allerede accepteret som den rene sandhed der er fordi jeg vil gerne vise andre synspunkter og at udfordre folk at begynde at bruge deres hjerne og tvivle på nogle ting som faktisk videnskabsfolkene tvivler også på.
Ideen af debatten er at emnete diskuteres og ikke en at sige Denne klog bog siger sådan og alle at acceptere og sige Ja, der er det og kan ikke være anderledes og slut diskussionen.
Hvis folk kan ikke lide mig fordi jeg ikke siger hvad de gerne vil høre ... jeg kan ikke gøre noget ved det og slet ikke vil sige hvad de vil høre hvis jeg ikke mener det
Jeg har nu endegyldigt besluttet mig for, at jeg ALDRIG mere vil svare på et indlæg forfattet af dig, NikiFin.
Jeg bliver i den grad provokeret af, at du både beskriver en totalt mislykket børneopdragelse, beskriver dine frustrationer over kaotiske enkeltsituationer - og afviser ethvert forsøg på at komme med gode råd.
Nej, jeg er ikke bange for at tale åbent. Nej, jeg har ikke en hel række af bøger med gode råd, som jeg klynger mig til, fordi det er noget, andre siger, jeg skal. Nej, jeg er ikke enig med alle andre debattører herinde i en grad, hvor jeg kan acceptere, at vi blandes sammen i en pærevælling som nogen, der er enige om alt - og især modstanden mod dig.
Jeg har før mødt mennesker, der ikke kan finde ud af at omgåes andre, at indordne sig i de rammer for almindelig social adfærd, der findes. Du er i udpræget grad sådan et menneske. Jeg synes, det er synd for dig - og især synes jeg, at det er synd for dine børn. For det vigtigste, vi giver til vores børn overhovedet, er en fornemmelse af, hvordan man er menneske sammen med andre mennesker. Kan man ikke det, vil man altid være udenfor og ensom. Og du lærer jo i udpræget grad ikke dine børn, hvordan man omgås andre positivt. Det betyder, at dine børn, præcis som du, vil ende med at føle sig lukket ude, opleve at de ikke er velkomne, tro at man ikke kan lide dem osv osv.
Jeg håber, at noget grundlæggende vil ske i dine børns liv, så de ikke kommer til at vokse op under de rammer, der eksisterer hjemme hos jer lige nu. For det kan ingen være tjent med.
Anmeld