hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tænker lidt at hvis det virkelig var så forfærdeligt for dig at skulle tage dig af din far som var han en baby - hvorfor i alverden har du så så travlt med at kaste dig ud i endnu en omgang med en rigtig baby? Hvorfor ikke få lidt indhold i dit liv som gør det værd at leve som ikke kun handler om din kæreste eller en evt. baby? Synes det er synd at babyen (eller en kæreste)  bliver ansvarlig for morens livskvalitet.... Hvad hvis din kæreste skrider, hvad lever du så for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

qp

Anonym skriver:

Jeg er jo klar til et barn. Og ved næsten hvordan det er. Fordi vi skulle passe på min far, han blev jo næsten som et baby, så der har jeg lært meeeget af
Vi skulle give ham mad, vi skulle give ham dialyse 4 gange om dagen, hjælpe ham med at gå, give ham mediciner, hjælpe ham på toilettet. Den sidste måned måtte vi også hjælpe ham med at sætte sig op i sengen, og flytte ham længer ind på sengen o.s.v.  Det var sååå meget han skulle have hjælp til   Så derfor kan jeg give mig lov til at sige at jeg mere eller mindre ved hvordan det er at have et barn
Og ved også jeg er klar til et barn   Men jeg vil vente til jeg er 17-18 år ca. Fordi jeg må få mig et arbejde igen x(  Så skal jeg jo også flytte ud på et eller andet tidspunkt   Derfor har jeg ikke "tid" til et barn lige nu.   Hvis I forstår? 

Anmeld

7. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg er fuldstændig målløs over hvordan denne debat har udviklet sig!!

Ano: jeg ved udmærket hvem du er, har gjort det fra starten, og synes allerede jeg for længe længe siden har sagt min mening til dig!
Men du gør mig eddersmæk rasende når jeg læser din opførsel her!!!!!
Du er IKKE mere voksen eller moden fordi du har haft en hård barndom/ungdom!!! måske snarere tvært imod! Jeg blev MEGET hurtigt "voksen" og har heller ikke levet et normalt teenageliv... men i modsætning til dig havde jeg ikke mulighed for det!!!! Åben dog øjnene og se hvad der foregår! du bruger sindssygt meget tid på at forsvare dig selv og din kæreste... hvorfor?
Øv at jeg ikke kan hæve mig over det her, men du gør mig bare vred!
Du er IKKE klar til barn - og det viser hele denne debat meget tydeligt!

Undskylder mit sure opstød, men jeg kunne ikke holde ud at læse flere klynke indlæg fra dig om hvor hårdt det har været for dig og hvorfor du derfor er klar til barn nu!!! Jo flere du sætter i et indlæg, jo mere sikker er jeg på at der er noget HELT galt i dit liv, som skal bearbejdes inden der skal ske noget som helst andet!!

Desuden må jeg give flere af de andre ret i at du slet ikke kan sammenligne at passe din far med at passe et lille barn... at du overhovedet kan tro det, skræmmer mig...

Held og lykke med dit liv... jeg holder mig væk herfra fra nu af!
knus Caroline

Anmeld

7. september 2009

Slettet

Anonym skriver:

Jeg siger ikke at jeg er moden fordi jeg vil være det. Men jeg er det. Ikke HEEELT moden, men ret meget i hvert fald.  Og jeg ER klar til at blive mor

Ok du er moden, det er forstået

DU ER MODEN AF EN 15-ÅRIG  AT VÆRE OG DET GØR DIG IKKE TIL EN VOKSEN!!! Du skal vente med at træffe voksenbeslutninger til du bliver voksen, og det fakta at du ikke selv kan se logikken i dét fortæller mig, at du måske ikke er så moden enda...

Jeg har ikke noget problem med stor aldersforskel, der er 10 år mellem min forlovede og jeg, men vi var begge voksne da vi mødte hinanden og DERFOR er det  i orden! Du var/er et barn og det er din kæreste ikke og DERFOR er jeres forhold SÅ forkert! Føj jeg ved da virkelig ikke hvad den "mand" tænker på!

Anmeld

7. september 2009

LineD

Caroline86 skriver:

jeg er fuldstændig målløs over hvordan denne debat har udviklet sig!!

Ano: jeg ved udmærket hvem du er, har gjort det fra starten, og synes allerede jeg for længe længe siden har sagt min mening til dig!
Men du gør mig eddersmæk rasende når jeg læser din opførsel her!!!!!
Du er IKKE mere voksen eller moden fordi du har haft en hård barndom/ungdom!!! måske snarere tvært imod! Jeg blev MEGET hurtigt "voksen" og har heller ikke levet et normalt teenageliv... men i modsætning til dig havde jeg ikke mulighed for det!!!! Åben dog øjnene og se hvad der foregår! du bruger sindssygt meget tid på at forsvare dig selv og din kæreste... hvorfor?
Øv at jeg ikke kan hæve mig over det her, men du gør mig bare vred!
Du er IKKE klar til barn - og det viser hele denne debat meget tydeligt!

Undskylder mit sure opstød, men jeg kunne ikke holde ud at læse flere klynke indlæg fra dig om hvor hårdt det har været for dig og hvorfor du derfor er klar til barn nu!!! Jo flere du sætter i et indlæg, jo mere sikker er jeg på at der er noget HELT galt i dit liv, som skal bearbejdes inden der skal ske noget som helst andet!!

Desuden må jeg give flere af de andre ret i at du slet ikke kan sammenligne at passe din far med at passe et lille barn... at du overhovedet kan tro det, skræmmer mig...

Held og lykke med dit liv... jeg holder mig væk herfra fra nu af!
knus Caroline

Kunne ikke være mere enig!
Du fik lige skrevet mine tanker ned...!

Anmeld

7. september 2009

Anonym trådstarter

Dutte84 skriver:

Man kan da ikke samligne et voksent menneske med en baby...

Skulle du op flere gange om natten ved din far?
Var der nogen nætter du slet ikke fik sovet  - Fordi han ikke kunne sove?

Jo, man kan på én måde gøre det, med al den hjælp han skulle ha o.s.v.
Ja, der var flere nætter jeg ikke fik sovet, det var fordi han ikke fik sovet pga. smerter o.s.v. 

Anmeld

7. september 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Jo, man kan på én måde gøre det, med al den hjælp han skulle ha o.s.v.
Ja, der var flere nætter jeg ikke fik sovet, det var fordi han ikke fik sovet pga. smerter o.s.v. 

man kan ikke sammenligne de to ting....

skulle du have din far på skulderen - Ligesom en baby skal for at slå en bøvs?

Jeg kan på ingen måder sammenligne et voksent menneske med en baby...

Anmeld

7. september 2009

Anonym trådstarter

Jamen jeg ved sådan ca. hvordan det er. :O
Men jaja, vi får se hvem der har ret, når jeg engang bliver mor

Som der stod i et andet inlæg også, der er ingen der kan sige om en er moden eller ikke. Og hvis en person spørg 'er jeg klar til det', så er man bestemt ikke klar til det :O 

Anmeld

7. september 2009

Zelania

Anonym skriver:

Jamen jeg ved sådan ca. hvordan det er. :O
Men jaja, vi får se hvem der har ret, når jeg engang bliver mor

Som der stod i et andet inlæg også, der er ingen der kan sige om en er moden eller ikke. Og hvis en person spørg 'er jeg klar til det', så er man bestemt ikke klar til det :O 

Nu har jeg efterhånden læst de fleste svar herinde.

Hvis du virkelig er så "moden" som du siger, er det så ikke en lidt underlig måde at vise det på? Som du gør i denne debat.

Du kan på ingen måde sammenligne et barn med et voksent menneske, det er to vidt forskellige begreber!

At have et lille barn kræver et kæmpe ansvar.
Jeg ved ikke hvorfor du fortsætter med dine svar, er det opmærksomhed du søger, for du har uden tvivl fået den! Men det er godt nok ikke nogen "moden" måde at søge den på.

Jeg syntes du skulle tage og tænke over hvilken tone du bruger i en debat, tror ikke du kommer særlig langt med den der instilling, og de der argumenter, det holder bare ikke!!!

Anmeld

7. september 2009

Mira0911

AHA! Man kan virkelig ikke sammenligne de to ting...

Et voksent menneske - Ligger ikke og skriger, fordi det er sultent, eller har lavet i bleen..

Et voksent menneske - bliver ikke ammet eller får flaske.

Et voksent menneske - Går da ikke i dagpleje/vuggestue?

En baby - Starter ikke på uddannelse når det er et år.

En baby - kan ikke foretage voksen ting.

En baby - cykler ikke rundt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.