Og så tager vi lige filmene også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Spunk-vb

Har ikke set filmen, men bogen Engle og dæmoner er ikke børne-egnet hvis du spørger mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

kongster-vb

Jeg har heller ikke set Engle og Dæmoner men har dog set trailer for den og den er HELT sikkert for voldsom for min datter! Jeg var i den grad rystet over at hendes kammerater havde set Mænd Der Hader Kvinder. Jeg synes slet ikke det er for børn. Indiana Jones tror jeg måske kunne være ok, hvis jeg lige fortæller hvornår hun skal kigge væk (scenen med fyren som vælger den forkerte gral og bliver til støv når han drikker af den er for voldsom - hun er altså ikke til den slags) Olsenbanden kunne sikkert være et hit. Det vil jeg lige overveje.

Anmeld

30. april 2010

Signe1704-vb

vgf skrev:
Populære blockbuster film, som også kan ses af børn: Avatar, Slumdog Millionaire, Engle Og Dæmoner, Indiana Jones, og Tilbage Til Fremtiden osv. Så er der vist en del at vælge imellem ;-)
Jeg synes nu ikke Slumdog millionaire er noget for børn. Den er da ret voldsom f.eks der hvor de får ætset øjnene, der hvor kvinder og børn bliver slagtet ned og nogle af de gange de bliver jagtet af politiet.

Anmeld

30. april 2010

Lars F-vb

Mænd der hader kvinder er bestemt ikke en børnefilm. Den giver jo heller ikke meget mening for børn. Ditto Batman Begins, Hellboy, osv. Det er ihverfald ikke film jeg ville lade min datter se. Engle og dæmoner har jeg ikke set. Jeg kæmpede mig igennem bogen på ren stædighed. Ikke mere Dan Brown til mig.

Anmeld

30. april 2010

Leah-vb

Der er godt nok mange film I nævner, som jeg overhovedet ikke har overvejet at mine børn skal se før om nogle år - Synes f.eks. bestemt ikke Avatar er en børnefilm, men nu har jeg også en meget følsom datter, og børn er jo selvfølgelig forskellige. Da hun var 6 1/2 så hun en af de nye Lilleper film hos en kammerat, den hvor der er et spøgelse med og en der falder ned af en trappe og dør .... hun kom hjem og var ligbleg, sad og græd ved middagsbordet og hun havde mareridt i 3 måneder efter. Det var virkelig synd for hende, hun kunne slet ikke slippe det. Igår aftes sad vi og så det der 'Danske Hollywood fruer' sammen - og der var også noget med et spøgelse, der skulle uddrives. Det var jeg ikke lige forberedt på, og vi havde hende da også stående inde i soveværelset i løbet af natten, fordi hun ikke kunne slippe det. Så jeg er meget opmærksom på hvad jeg lader hende se. Vi har lige aftalt at vi skal se Ronja Røverdatter sammen her en af dagene, og det er først nu hvor hun er 8 at det kommer på tale. Men jeg ved også fra mig selv hvad det kan få af konsekvenser .... Min far lod mig se Dødens Gab da jeg var omkring 10 år. Det har betydet at jeg har haft en 'haj-fobi' lige siden. Jeg kan ikke engang stikke fødderne i vandet her i DK uden at se hajer alle vegne. Og jeg har jævnligt stadig mareridt om det. Jeg hader vand og skal i den grad passe på at jeg ikke overfører min frygt til pigerne :unsure:

Anmeld

30. april 2010

kongster-vb

Min datter er ligesådan. Hun kan også have mareridt i månedsvis om film. Titanic var for meget for hende. Scenen hvor en mor lægger sine børn i seng og sidder og putter dem, fordi hun godt ved hun ikke kan redde dem, gik rent ind og plagede hende længe! 'Drengen der ville gøre det umulige' var også for meget for hende, da hun var 6-7 år. Og hun blev skræmt af starten af 'Det levende slot', selvom hun senere kom til at elske filmen (da vi så den hjemme og kunne snakke om den) Jeg bliver irriteret over at de i fritten ofte viser film, som er mærket med 7 år og som har voldsomme scener. Ikke alle børn kan tåle at se det og som min datter siger 'Jeg kunne ikke lide at gå, for så ville alle se at jeg var bange'. Måske er min datter let at skræmme, men jeg vil gerne have at hun ikke får vist film som hun bliver bange for (og som hun er for lille til - dengang hun var 6 år) når hun er i fritidshjem. Og jeg synes ikke det er rimeligt at det er hende, der skal sige fra, når hele klassen er der.

Anmeld

9. maj 2010

Pikora-vb

Med hensyn til snakken om voldsomme film, og følsomme børn: Jeg synes min datter skelner klart imellem, om det er fantasy, som hun holder meget af, hvor begivenhederne helt åbenlyst ikke ville kunne udspille sig i virkeligheden, eller om det er film med et potentielt realistisk handlingsforløb. For eksempel har hun set 'Ringenes Herre' adskillige gange; men jeg kunne aldrig drømme om at lade hende se for eksempel 'Titanic' på nuværende tidspunkt, da jeg synes det er alt for voldsomt og dramatisk til at jeg vil risikere, at hun går og forestiller sig, at det kunne ske for hende selv. Hun bliver ikke 'pakket ind i vat' i forhold til livets barske vilkår af dén grund, for vi ser da af og til børnefilm, hvor noget ulykkeligt indtræffer, og snakker så sammen om det bagefter. Forskellen er, om man får det smækket op i hovedet og er med 'live' i de voldsomme hændelser med mange barske detaljer, eller om det kun nævnes, at det er sket. -Eller vises på en nænsom måde, så man nok ser, at der sker noget, men man stopper før det bliver til splatter eller langvarig pine!

Anmeld

9. maj 2010

kongster-vb

Og min datter ville blive skræmt over Ringenes Herre nu :-) Til gengæld så vi E.T. igår og det var et stort hit. Og så er hun helt forgabt i 'Anne fra Grønnebakken' både som bog og film. Jeg skal vist have fat i nogle sæsoner af 'Det lille hus på prærien' til hende

Anmeld

11. maj 2010

Meesalith-vb

Hvad med MATADOR??? Skal de ikke lære et stykke Danmarkshistorie? Så er der jo Twilight og new moon, men ved ikke om de er for unge til de film. Jeg synes de er fantastiske af en ungdomsfilm at være...

Anmeld

11. maj 2010

Signe1704-vb

Nu så jeg Slumdog Millionaire igen og det er IKKE en film for børn. Min søn der er næsten 12 år får ikke lov at se den. Måske om 2-3 år, men i hvert fald ikke før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.