Og så tager vi lige filmene også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

kongster-vb

Jeg ved at flere fra hendes klasse har set New Moon, men jeg har ikke selv set den, så hun får ikke lov før jeg ved hvordan den er. Matador skal jeg helt sikkert se sammen med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Antons mor-vb

Signe1704 skrev:
kongster skrev:
Masser af gode forslag! Vi har set den første Alene Hjemme film, som især hittede ved den 6-årige, som synes den var ret sjov. Barndommens Gade ville jeg også gerne vise hende, men det er måske for tidligt. Og Midt Om Natten. Og Monty Python film & Flying Circus Show. Noget Tim Burton måske? Edward Scissorhand, Beatlejuice, Corpse Bride. Min personlige favorit er Sweeney Todd, men den er helt sikkert for voldsom endnu.
Vi så midt om natten en dag da min søn var ca 9 år. Han bad os slukke for den var for uhyggelig og han er normalt ikke sart. Tror det er fordi den er så realistisk og ikke har alle de effekter som 'voldsfilm' normalt har. Nu skal ikke forstås at han får lov at se voldsfilm, men han kan godt se sådan noget som James Bond eller noget, som der er jo også er vold i. I den slags film er det bare så overdrevet at de ikke er i tvivl om at det er film. Gav det mening?
Jep, - da jeg så den som barn fik jeg forfølgelsesvanvid og kunne høre/se Spacy (er det ikke det Allan Olsen hedder i filmen?)komme trillende i sin kørestol rundt om hvert hjørne...også hjemme i huset, så jeg turde ikke være selv hjemme i laaang tid. Han var simpelthen for uhyggelig...ALT for realistisk at man som helt alm. menneske kan ende sådan...

Anmeld

11. maj 2010

kongster-vb

Jamen hun skal ikke se Midt Om Natten. Endnu :-) Til gengæld skal vi snart se Kundskabens Træ.

Anmeld

11. maj 2010

Antons mor-vb

Godt så :)- mine bedste bud ville også være de der sen-80'er/start-90'er film som Crocodile Dundee, Karate-kid, Pretty Woman, Alene Hjemme, ...og evt. Ghost for en GOD spøgelses-oplevelse, men den skal måske vente et par år, for han bliver trods alt myrdet ;)

Anmeld

11. maj 2010

als-vb

meget sjovt som alle vælger film de selv så som børn... Husker hvordan jeg syntes at min mors ynglingsfilm bare var total 'gamle' og dårlige, i forhold til de standarder der så var da jeg var barn. Og i dag hvis jeg ser film fra min barndom er det rent for nostalgien, for filmkvaliteten og de fleste af skuespillerene er ikke ret gode. Er der ikke lavede tidssvarende film der kunne være mere interessante end alle de gamle film? kunne hurtigt nævne 50 film jeg syntes var gode dengang, men ikke lige umiddelbart tror jeg vil indlægge mit barn til at se når tiden kommer.

Anmeld

11. maj 2010

Antons mor-vb

Tjah....elskede selv fx Sound of Music og Grease, og de var da fra min mors tid ;) ...men der er selvfølgeligt også mange nye film, der er gode fx Nanny McPhee, Narnia, Alice i eventyrland m.fl...og så er der jo en hulens masse forfærdelige teenage-film med fx en lidt yngre Lindsay Lohan, som nok vil gå rent ind hos pigerne ;)

Anmeld

11. maj 2010

kongster-vb

Der er da helt sikkert lavet gode film i dette årtusind, som kunne være værd at se. Jeg kender dem bare ikke :-) Nej, jeg vil gerne se nutidige film og det gør vi også, men jeg vil også gerne give hende noget film-historie og dele nogle af mine yndlingsfilm med hende. Nogle vil hun synes er noget gammelt lort og andre vil hun kunne lide. Nogle synes jeg også har overlevet sig selv og andre har ikke. Fx synes jeg James Bond filmene er lidt kedelige efterhånden, men klassikere som Spartacus, Den Tredje Mand, Tolv Vrede Mænd, Some Like It Hot, Breakfast At Tiffanys, Hitchcock, Casablanca etc er stadig værd at se. Jeg er måske lidt en filmnørd, men jeg synes hun skal præsenteres for klassikerne - og der hører E.T. og Tilbage Til Fremtiden (og en masse andet Spielberg), Grease osv også til. Ligesom Monty Python har dannet skole for senere tids crazy comedy. Og så er det hyggeligt at se film fra min barndom igen. Og det er dem, jeg kender bedst, så det er dem, jeg kan anbefale. Men du har en god pointe. Jeg læste for nylig at forældre har en tendens til at læse de historier højt som de kender fra deres barndom og ikke sætter sig ind i børnelitteratur fra idag. Det gælder nok også film. Jeg forsøger dog at købe nyt også og fx Wikke-Rasmussen (også helte fra min barndom...) har jo lavet nogle super film for nylig også. Men vi ser altså også Harry Potter og andre nymodens ting ;-)

Anmeld

11. maj 2010

Antons mor-vb

Det lyder som om du har fat i den rigtige ende...har i hvert fald samme tilgang til det som dig ;) , og er også lidt af en film nørd med en MEGET bred smag... Men er heller ikke lige inde i alt hvad der er af film til nutidens børn, kun de store blockbustere.... Men mon ikke der findes hjemmesider der anbefaler film i den kategori? - altså børne-/ungdomsfilm...meget af det, vil hun nok synes er super fedt selvom du ikke synes det...men du kan jo altid gå efter dem med gode anmeldelser ;)

Anmeld

11. maj 2010

als-vb

Mener helt sikkert også at det er godt at brøn bliver præsenteret for 'vores' ynglingsfilm så de også kan se hvilken kæmpestor forskel der er på filmstandarder fra dengang og til nu. Mener bare ikke man skal være forblændet af at tiden har ændret sig, som der også bliver nævnt, og ikke alt hvad vi så er super underholdning i dag. Var selv helt vild men lille per, også dem i sort/hvid (original vers. ikke de nye) alt med Dirch passer (frk. nituch/stavefejl..., de blå husarer, charlies tante osv), anne fra grønnebakken, det lille hus på prærien, my girl 1+2 (når man er gammel nok til at lære om døden), alene hjemme, alt disney i tegnefilm (elsker jeg også den dag i dag). grease/dirty dancing.

Anmeld

11. maj 2010

kongster-vb

Dirch Passer ser hun med min søster, som er helt vild med de gamle danske film. Hun så 'Han, hun, Dirch og Dario' og kunne godt lide den. 'Charlies tante' syntes hun også var sjov. Jeg tror også der er en pointe i, at vi viser dem hvad vi kan lide. Måske synes de, det er kedeligt, men jeg tror faktisk også de bliver glade for at få lov at dele noget med os, som vi elsker. Lidt ligesom når man lige har fået en kæreste og viser hinanden ens yndlingsfilm og låner hinanden ens yndlingsbøger :-) Jeg ville aldrig have læst Thomas Mann hvis det ikke var fordi jeg var MEGET forelsket ;-) Da jeg var barn blev jeg slæbt rundt i kirker og museer, fordi min far var vild med det og det var ikke altid super sjovt, men jeg kunne jo se at han gerne ville dele noget med mig, som betød noget for ham og det alene gør at jeg husker det som noget rart idag. Det er fint med 'børneaktiviteter', men ikke hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.