Og så tager vi lige filmene også

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Signe1704-vb

Spunk skrev:
Hvad med 'Little women' (pigebørn på dansk)? Den er filmatiseret med bl.a. Winona Ryder. Men nu jeg tænker efter, så vil jeg måske hellere anbefale den som bog. Forfatteren er Louise May Alcott. Der er nogle efterfølgere - mener at det er 3.
Har ikke læst bogen, men jeg ÆÆÆÆLSKER filmen. Den er rigtig fantastisk tøsegod. Vidste ikke der var flere - dem må jeg på jagt efter ;) Måske jeg også skulle læse bogen engang når jeg synes jeg kan overskue at gå i gang med en hel bog :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Spunk-vb

Den er ikke så lang - det er en ungdomsbog, så den er ikke så svær at overskue. Har lige slået det op - efterfølgerne hedder: Unge kvinder, En redefuld unger, Jo's drenge (eller Jo og hendes drenge). Kan ikke lige huske rækkefølgen.

Anmeld

28. april 2010

kongster-vb

Masser af gode forslag! Vi har set den første Alene Hjemme film, som især hittede ved den 6-årige, som synes den var ret sjov. Barndommens Gade ville jeg også gerne vise hende, men det er måske for tidligt. Og Midt Om Natten. Og Monty Python film & Flying Circus Show. Noget Tim Burton måske? Edward Scissorhand, Beatlejuice, Corpse Bride. Min personlige favorit er Sweeney Todd, men den er helt sikkert for voldsom endnu.

Anmeld

28. april 2010

Leah-vb

Ja, Tim Burton, selvfølgelig! Har I set Charlie og chokolade fabrikken? Jeg glæder mig til at skulle se Alice i Eventyrland når den kommer på DVD :)

Anmeld

28. april 2010

kongster-vb

Der rammer du en nerve, for jeg var slet slet ikke begejstret for Charlie. Eller jo, det meste af filmen var god, men hele 'min far var tandlæge-slutningen' var frygtelig! Jeg elsker bogen, ligesom jeg også elsker den gamle 'Abernes Planet' og ikke kan udstå Tim Burtons version. Jeg elsker alt andet Tim Burton har lavet, men det der med at genindspille film, det er så bare ikke ham... Derfor er jeg ikke sikker på jeg skal se Alice

Anmeld

28. april 2010

Signe1704-vb

Spunk skrev:
Den er ikke så lang - det er en ungdomsbog, så den er ikke så svær at overskue. Har lige slået det op - efterfølgerne hedder: Unge kvinder, En redefuld unger, Jo's drenge (eller Jo og hendes drenge). Kan ikke lige huske rækkefølgen.
Dem må jeg vist eje (man er vel lidt teenager indeni stadig :blush: ).

Anmeld

28. april 2010

Signe1704-vb

kongster skrev:
Masser af gode forslag! Vi har set den første Alene Hjemme film, som især hittede ved den 6-årige, som synes den var ret sjov. Barndommens Gade ville jeg også gerne vise hende, men det er måske for tidligt. Og Midt Om Natten. Og Monty Python film & Flying Circus Show. Noget Tim Burton måske? Edward Scissorhand, Beatlejuice, Corpse Bride. Min personlige favorit er Sweeney Todd, men den er helt sikkert for voldsom endnu.
Vi så midt om natten en dag da min søn var ca 9 år. Han bad os slukke for den var for uhyggelig og han er normalt ikke sart. Tror det er fordi den er så realistisk og ikke har alle de effekter som 'voldsfilm' normalt har. Nu skal ikke forstås at han får lov at se voldsfilm, men han kan godt se sådan noget som James Bond eller noget, som der er jo også er vold i. I den slags film er det bare så overdrevet at de ikke er i tvivl om at det er film. Gav det mening?

Anmeld

28. april 2010

Pikora-vb

Vi har også set Karatekid, købte en box for ingen penge. Dem var min ni-årige datter glad for. -Men de er nu lidt voldelige! Så er der 'Befri Willy' 1-3, 'The Librarian' 1-3, 'Nat på Museet' 1-2, 'Spiderwick-fortællingerne', 'Det Gyldne Kompas', 'Beethoven' (hunde), 'Indiana-Jones' 1-gud-ved-hvad, 'Crocodile Dundee' 1-??, 'Eragon', 'nu går den vilde Skattejagt, 'Elitepædagogen', Pirates of the Caribbean 1-3.........og mange flere. -Du kan jo sige til, når du løber tør igen :P

Anmeld

29. april 2010

Lars F-vb

Hos os er det især fantasy der hitter - både bøger og film. Og så er det stadig bedst hvis filmene er med dansk tale. Alice i Eventyrland var et kæmpe hit. Dne *skal* i altså se. Harry Potter har osse været gode. Vi burde osse ha' fået set Avatar i 3D men nåede det ikke. StarWars (hele serien) er lige i øjet, og passer jo til Lego-spillen. Indiana Jones 1 var, men 2 var for voldsom - men det er så osse noget tid siden, hun var vist lige fyldt 7. Pirates of the Carribean har vi ikke fået set, men det kan ikke vare længe. Ronja Røverdatter er en flot film, og den fængede. Spiderman var et hit (men jeg syn's helt sikkert kun det er den første der holder). Og så kan hun rigtig godt li' at se TV krimi (Barnaby osv) sammen med sin mor. Hun har noget med at løse opgaver og tænke logisk, så det er lige sagen. Hun har osse fået lov til at se et par James Bond, men det var vist mest kedeligt. Danske film som Olsenbanden går osse rent ind. Ditto Dirch Passer. Hollywood humor - Alene hjemme osv - er der til gengæld ikke så meget salg i.

Anmeld

29. april 2010

vgf-vb

Spørgsmålet er vel også lidt hvilken type film det kære barn kan lide :-) F.eks. tegnefilm/animerede: Horton, Op, Madagascar, Boog og Elliot osv. Ungdoms/børne-film: Vikaren mf. Superheltefilm: Batman, Hellboy, og Watchmen osv. Populære blockbuster film, som også kan ses af børn: Avatar, Slumdog Millionaire, Engle Og Dæmoner, Indiana Jones, og Tilbage Til Fremtiden osv. Så er der vist en del at vælge imellem ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.