kongster skrev:
151009 skrev:
og helt ærligt. Vi er vokset op uden mobil, så kan ikke se hvorfor vores børn ikke kan gøre det samme?
Tja, jeg er også vokset op uden Disney Channel, Cartoon Network, Ramasjang, DVD afspiller (og videoafspiller sågar), mp3 afspiller, Wii, Playstation, Nintendo DS, computer, McDonalds, fritidshjem (havde nøgle om halsen i stedet), børne MGP, cykelhjelm, flyrejser til udlandet og 1000 andre ting som mine unger nyder godt af. Det ser jeg dog ikke som et godt argument for at mine børn ikke må få del i goderne
Ja, sådan tænker jeg også. Jeg kan ikke forstå, hvorfor der hersker en så udbredt mobiltelefon-forskrækkelse blandt danske forældre. Det er næsten som om, man samtidig med anskaffelsen er nødt til også at anskaffe sig et arsenal af gode argumenter for at kunne forsvare, at det er NØDVENDIGT for ens barn at have en mobil. Jeg har selv været udsat for at sidde til et forældremøde, hvor en mor forarget udtalte, at hun kunne altså ikke forstå, hvad en 8-årig skal med en mobiltelefon. Jeg overvejede et øjeblik at opremse de glæder mit barn havde ud af sin; men jeg tror sgu` ikke hun var interesseret i at lytte, så jeg gad ikke. Ville også føle det som om jeg skulle FORSVARE det, og dét gad jeg i hvert fald SLET ikke.
For pokker, det er jo bare et stykke teknologi ud af mange. Ud over det praktiske i at kunne kommunikere med hinanden, kan man så ikke bare se det som et stykke lærerigt legetøj!?
En syv-årig, der lærer sig selv at håndtere opsætnings-menuer, og som øver sig i at læse og skrive ved at sms`e med sine bedsteforældre, hvordan kan det dog vække forargelse, og være noget man skal lave klasse-aftaler om til forældremøder???
Der er sgu da ingen, som vil begynde at blande sig i, om man køber en wii, fordi de andre børn så også vil plage om at få en, og har man nu også virkelig brug for den!?
Anmeld