Hypotetisk, så kan jeg ikke holde øje med dit store barn, som er væk hjemmefra. Jeg forventer, at dine regler for dit barn og alkohol også gælder i mit hjem, men jeg skal ikke være politimanden. Kan jo ligesom ikke gå med ham på toilet og garderobe - passe ham op så at sige.
Og ja, min dreng må følge regler, hvor han er, men har jeg en regel om, at han må indtage alkohol uden for en dør til en privatfest, så skal ingen bede ham lade være med det, andre end mig.
Jeg kan godt se, hvor du vil hen. Men jeg er bare sikker på, at den måde jeg opdrager på er den bedste - sæføli ;) Og vil deraf ikke underlægge mig andres forbløffende åndsvage regler, som jeg forudser vil komme.
Mange forældre har så mange forbehold, så det bliver til bjørnetjenester for deres børn. Og jeg vil ikke gøre noget, jeg ikke finder er ok. Eller lade være at gøre noget, andre ikke finder ok, hvis jeg finder det ok.
Så vil jeg lære mit barn at stikke en finger i jorden og bede ham tage stilling derfra. Ligesom han allerede gør. Vælger fra og til ift hans egne behov.
Hvorom alting er, så vil jeg ikke lege politimand overfor andres børn. Det må forældrene selv styre.
Anmeld