Langtidsamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2015

Babilooo

Som jeg også skrev tidligere, du har selvfølgelig ret til at have din mening Men det er jo også hvad er det - din personlige mening. 

Jeg kan bakke mine holdninger op med evidens, og kan forøvrigt sagtens finde ernæringseksperter og psykologer, som bakker op om langtidsamning (hvor de også er støttet af evidens og ikke bare en personlig holdning)  

God dag til dig  

Det er korrekt at der findes ernæringseksperter og psykologer som synes at det er en ok vane at fortsætte og at det på nogen punkter kan være gavnligt. men det er ikke er basalt behov men en vane. Ingen psykologer eller er ernæringsekperter påstår at en 3 årlig har BEHOV for at amme. Det er og bliver en vane på det tidspunkt. Det basale behov er tryghed og mad og det kan meget fint erstattes (med samme fordele og uden den samme mængde af overførte tungmetaller) med andet mad og andet kropslig kontakt... Hvilket I mine øjne er mere passende når de når den alder. 

Men du skal da være velkomne til at amme til barnet er over 3. Jeg ville bare ønske, at flere der langtidsammer ville indrømme, at det er noget de gør fordi de synes er hyggelig og ikke fordi barnet har brug for det. Man fastholder barnet i en symbiose og forhindre eller udskyder at de skiller dig fra deres mor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

anynom

Det er korrekt at der findes ernæringseksperter og psykologer som synes at det er en ok vane at fortsætte og at det på nogen punkter kan være gavnligt. men det er ikke er basalt behov men en vane. Ingen psykologer eller er ernæringsekperter påstår at en 3 årlig har BEHOV for at amme. Det er og bliver en vane på det tidspunkt. Det basale behov er tryghed og mad og det kan meget fint erstattes (med samme fordele og uden den samme mængde af overførte tungmetaller) med andet mad og andet kropslig kontakt... Hvilket I mine øjne er mere passende når de når den alder. 

Men du skal da være velkomne til at amme til barnet er over 3. Jeg ville bare ønske, at flere der langtidsammer ville indrømme, at det er noget de gør fordi de synes er hyggelig og ikke fordi barnet har brug for det. Man fastholder barnet i en symbiose og forhindre eller udskyder at de skiller dig fra deres mor.

Hvorfor dog indrømme noget, der ikke passer, bare for at tilfredsstille uvidenheden hos andre?

Heldigvis er der rigtig mange, som opfylder deres barns behov for at amme til de selv siger fra Det er bare en skam at de skal stigmatiseres så andre kan få det bedre med dem selv og deres beslutninger. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Babilooo

JulieWH skriver:

Hvorfor dog indrømme noget, der ikke passer, bare for at tilfredsstille uvidenheden hos andre?

Heldigvis er der rigtig mange, som opfylder deres barns behov for at amme til de selv siger fra Det er bare en skam at de skal stigmatiseres så andre kan få det bedre med dem selv og deres beslutninger. 

Hold nu op... Jeg har da sjældent mødt en sådan arrogance. Men fair nok hyg dig med den.

Jeg gider ikke bruge mere af min tid- det er som at tale til en væg og du forholder dig ikke til det jeg skriver. jeg kan sagtens fremvise dokumentation for det med tungmetallerne, men det her er et debatforum og ikke en forum for videnskabelig rapporter. Jeg fortæller dig blot hvad jeg har læst i rapporten. 

Pus din glorie og kom med fra den høje hest og lad være med at tale ned til folk du debatterer med.

Anmeld Citér

26. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Hold nu op... Jeg har da sjældent mødt en sådan arrogance. Men fair nok hyg dig med den.

Jeg gider ikke bruge mere af min tid- det er som at tale til en væg og du forholder dig ikke til det jeg skriver. jeg kan sagtens fremvise dokumentation for det med tungmetallerne, men det her er et debatforum og ikke en forum for videnskabelig rapporter. Jeg fortæller dig blot hvad jeg har læst i rapporten. 

Pus din glorie og kom med fra den høje hest og lad være med at tale ned til folk du debatterer med.

Det er muligt at det ikke er et forum for videnskabelige rapporter, men det er alligevel klædeligt at bakke sine påstande op 

God aften. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Sandratoft

Smølfine123 skriver:

Men gælder det med tungmetallerne ikke kun hvis moderen spiser med med tungmetaller i?

Anmeld Citér

26. marts 2015

Babilooo

Sandratoft skriver:

Men gælder det med tungmetallerne ikke kun hvis moderen spiser med med tungmetaller i?

Nej det er desværre alle de ophobede tungmetaller man selv har fået fra sin mor og den mad og andre ting man har påført sig gennem hele livet.  Og det er kun gennem amning at det kan fjernes. Ellers er det noget vi beholder i kroppen. Det som min kollegaer påviste i sit studie var at effekten ca. opvejes af fordelene ved amning når barnet er ca. et år- før det er amningen en fordel trods overførsel af tungmetaller. 

Sundhedsstyrelsen har kendskab til studiet men har endnu ikke ændre sin anbefaling. Selv Ammenet.dk skriver at Sundhedsstyrelsen holder øje med udviklingen - men det er omstændigt at få anbefalinger ændret og der er en meget stærk ammekultur i Dk.

Personligt har jeg ikke noget imod amning.. Har ammer to børn til de var 11 mnd. og selv sagde stop. Men som det fremgår synes jeg 3 år er for lang tid og helt unødvendigt.

Anmeld Citér

26. marts 2015

Sandratoft

Smølfine123 skriver:

Nej det er desværre alle de ophobede tungmetaller man selv har fået fra sin mor og den mad og andre ting man har påført sig gennem hele livet.  Og det er kun gennem amning at det kan fjernes. Ellers er det noget vi beholder i kroppen. Det som min kollegaer påviste i sit studie var at effekten ca. opvejes af fordelene ved amning når barnet er ca. et år- før det er amningen en fordel trods overførsel af tungmetaller. 

Sundhedsstyrelsen har kendskab til studiet men har endnu ikke ændre sin anbefaling. Selv Ammenet.dk skriver at Sundhedsstyrelsen holder øje med udviklingen - men det er omstændigt at få anbefalinger ændret og der er en meget stærk ammekultur i Dk.

Personligt har jeg ikke noget imod amning.. Har ammer to børn til de var 11 mnd. og selv sagde stop. Men som det fremgår synes jeg 3 år er for lang tid og helt unødvendigt.

Vildt nok, vidste ikke at tungmetalle kun kunne fjernes gennem amning, ryger intet ud gennem urin og afføring? 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Babilooo

Sandratoft skriver:

Vildt nok, vidste ikke at tungmetalle kun kunne fjernes gennem amning, ryger intet ud gennem urin og afføring? 

Nope.. Desværre. Der ryger vidt også noget ud med moderkagen nær man føder. .. Men ellers er det en af de eneste måder vi kan skille os af med det på. Så vidt jeg er orienteret. Derfor er det selvfølgelig bedst ikke at spise fisk med mange tungmetaller når man ammer og er gravid - men den største mængde til foster og baby/barn er fra det ophobede over tid.

Anmeld Citér

26. marts 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar  Jeg har i dag besluttet mig for at stoppe nat amningen. Denne beslutning har jeg taget på baggrund af vores nattesøvn som ofte bliver afbrudt pga amning. Jeg ved at det er blevet en vane for min søn at blive ammet om natten og jeg ammer ham når han vågner, udelukkende for at han ikke skal skrige og vække hele huset, og for jeg selv kan få lov at sove. 

Dette kan jeg godt se er et skråplan, så det må slutte. Jeg synes bare det er så svært når han bliver så ked af det. Det gør ondt helt ind i hjertet.

Anmeld Citér

31. marts 2015

Miti's mama

Jeg ville oenske at jeg kunne amme, men hvis jeg kunne faa mere end de 2 uger jeg kunne, ville jeg personligt kun amme 6 mdr. Men du bestemmer jo selv, det er dit valg 

Til gengaeld forstaar jeg ikke det der med at vaagne om natten? Min datter er 3 maaneder og har sovet igennem natten fra hun var 2 maaneder?! Ved ikke om jeg kunne klare et helt aar med natte roderi. Men tilbyd evt. en kop maelk i stedet, saa kunne en mindre traet mor vaere bedre paa om dagen 

Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.