Som jeg også skrev tidligere, du har selvfølgelig ret til at have din mening
Men det er jo også hvad er det - din personlige mening.
Jeg kan bakke mine holdninger op med evidens, og kan forøvrigt sagtens finde ernæringseksperter og psykologer, som bakker op om langtidsamning (hvor de også er støttet af evidens og ikke bare en personlig holdning)
God dag til dig
Jeg bryder lige ind med en kommentar, jeg håber du vil svare på:
Din argumentation lyder ikke til at være for langtidsamning, men mod tendensen til at stoppe med amning ved indførslen af fast føde omkring 6 måneder. Er det fordi du så mange gange er blevet slået i hovedet med at din måde at leve på er forkert, at du simpelthen bare har vendt argumentationen om? Eller mener du faktisk at de forældre der ikke langtidsammer deres børn ikke formår at opfylde deres børns behov for både tryghed og føde?
Jeg mener at du skriver et sted, som argumentation for langtidsamning, at børn selv kan give udtryk for deres behov. Men er det netop ikke også en argumentation for at tidligere ammestop er i orden? Mit barn, fx, stoppede selv med at die omkring de 10 måneder. Han diede lidt om aftenen og om morgenen, men hvis jeg ikke var der med brysterne, havde han ikke noget behov, og lige så stille ebbede det ud indtil vi tog en meget kort kold tyrker. Faktisk brugte han længe efter det at sutte eller røre ved mine bryster, hvis han havde brug for ekstra tryghed. Og nu, som 6 årig, sidder han stadig ind imellem med hånden på mit bryst, hvis han lige har behov for lidt ekstra. Og det er han aldrig blevet nægtet. Så min søn har faktisk haft mulighederne for at blive ved til han var ældre end 8 måneder, men behovet til decideret amning var der ikke. Vil "dine" psykologer sige at jeg har misforstået min søns behov, eller vil de sige at børn har forskellige behov? Du lyder til at advokere for det første, jeg er tilhænger af det sidste 
Anmeld
Citér