Read the baby, not the books.
Jeg ammede min søn til han blev 3 år, jeg stoppede fordi jeg synes det var en fin alder for ham at stoppe.
Jeg stoppede med at amme om natten først, det vigtigste er at du beslutter dig for Hvornår det slut, og holder fast i det. Min søn græd om natten de første dage og han stoppede med at spørge efter bryst efter 2 uger. Vi sover i samme seng og ham blev nusset, krammet, rummet. Mens det stod på. Efter to uger var der ingen problemer! Han spurgte ikke engang og han begyndte at sove igennem og han tilpassede dig helt fint.
Man skal gøre det der passer bedst til ens barn og én selv. Og være ligeglad med andres holdning til amning, men der er mange fordomme, jeg stoppede med at amme da han var 10 mdr, da der var folk der nedstirrede os og kommenterede meget negativt på det, jeg er blevet beskyldt for at holde ham i baby stadiet, fordi jeg ammede ham, allerede ved ti mdr havde folk en holdning til det.
Jeg vil så tilføje at min søn blev renlig som 1½ årig og kunne selv sige til når han skulle på toilettet, da han startede i børnehave kunne han selv tage alt slags tøj af og på og har aldrig haft brug for hjælp.
Fordomme er der masser af....
Read your baby, not the books (gælder også et barn)
Anmeld
Citér