Langtidsamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.124 visninger
73 svar
88 synes godt om
22. marts 2015

Anonym trådstarter

Er der andre herinde der har ammet til barnet var over 1 år?? Jeg ammer selv mit yngste barn på 2 år om natten. 

Jeg har altid været glad for at kunne amme mine børn, men min ældste barn havde meget lettere ved at droppe amningen. Jeg  er nu rigtig træt af at amme, både pga jeg får forstyrret min nattesøvn og fordi jeg mener mit barn er for gammelt til at blive ammet nu. Så er "skabsammer" da jeg er bange for folks fordømmelse. 

Ammestop er dog lettere sagt end gjort, da mit barn altid har været meget sensitiv og det er meget beroligende for ham. Og helt sikkert en vane. Hvis jeg dropper amningen kan han skrige  og være ulykkelig i flere timer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2015

GUSO

Ammede min første til hun var 18 mdr fuldammede til hun var 10 mdr og min mindste til han var 15 mdr fuldammede til 9 mdr, jeg sagde stop til min mindste var rigtig træt af at Amme og som dig manglede jeg min nattesøvn, jeg stoppede fra dag til dag og tilbød vand af kop istedet det gik fint ammede kun til nat og morgen tår lige inden jeg stoppede var han begyndt at vågne konstant om natten og ville amme.. Hvis du er træt af at amme syntes jeg du skal stoppe hvis du har lyst det syntes jeg du sskal fortsætte så længe sit barn har behov for det og til sidst syntes jeg du skal være ligeglad med hvad andre mener om at du ammer, gør havd dit bArn har behov for.. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mjh1994

Er der andre herinde der har ammet til barnet var over 1 år?? Jeg ammer selv mit yngste barn på 2 år om natten. 

Jeg har altid været glad for at kunne amme mine børn, men min ældste barn havde meget lettere ved at droppe amningen. Jeg  er nu rigtig træt af at amme, både pga jeg får forstyrret min nattesøvn og fordi jeg mener mit barn er for gammelt til at blive ammet nu. Så er "skabsammer" da jeg er bange for folks fordømmelse. 

Ammestop er dog lettere sagt end gjort, da mit barn altid har været meget sensitiv og det er meget beroligende for ham. Og helt sikkert en vane. Hvis jeg dropper amningen kan han skrige  og være ulykkelig i flere timer.

2 år og får stadig bryst? Wow 

Barnet er stort nok til at få en kop alm mælk eller mme. det kan du jo tilbyde om natten istedet for bryst?? 

Jeg vil amme max 18 mdr. hvis jeg kan selvfølgelig... 

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

Hvor er det flot, at du har ammet dit barn i to år! 

Kender du Facebook gruppen "Amning uden grænser"? Det er en gruppe for kvinder, der ammer mere end 1 år, og her er jeg sikker på, at du vil blive mødt med forståelse samt at du kan få nogle gode råd til en blid afvænning hvis det er det du ønsker. 

Jeg selv ammer min datter på knap 16 måneder, så jeg har lidt vej endnu til de to år, men jeg fortsætter så længe hun har behovet. 

Hvis du oplever fordømmelse fra uvidende mennesker, så kan du oplyse dem om, at WHO anbefaler amning i minimum 2 år - modermælk er super sundt uanset hvor gammel barnet er Og du opfylder jo bare dit barns behov, det er da så flot! 

De fleste børn selvafvænner forøvrigt mellem 2 og 4 års alderen.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Babilooo

Ofte tror jeg at man forestiller sig afvænningen værre end den er reelt... Når man har besluttet sig for at gøre det. Hvis du kun ammer en fang om natten er der jo ikke meget at nedtrappe. Giv mælk eller vand af kop - så tager det måske nogle dage med lidt piveri. Ofte er det jo bedre hvis faren tilbyder koppen da man som mir forbindes med mad.

who anbefaler amning i lang tid fordi mange lande har dårlig vandkvalitet og så er modermælk bedst. I dk er vandet imidlertid og al andet mad i god kvalitet.

jeg vil ikke fordømme men blot kommenterer at man skal være ops på om det er ens eget behov for kontakten end barnets. Det er jo også en del af det at blive selvstændig at separere sig fra symbiosen med ens moderen.

Anmeld Citér

25. marts 2015

SKbaby

Anonym skriver:

Jeg ammer også stadig min datter som dog kun er 16 mdr. Har tænkt mig at fortsætte lige så længe hun har lyst. Jeg er dog stoppet med at amme om natten da det simpelthen var alt for forstyrrende for min og også hendes søvn.  Nu bliver hun ammet morgen, efter vuggestue og inden sengetid. Det fungerer rigtig godt og er ligesom hendes måde at koble af på og få lidt ro.

Jeg er på ingen måde flov over det og lægger ikke skjul på at jeg stadig ammer hende og at jeg nok har tænkt mig at fortsætte til 2 års alderen så jeg synes ikke du skal være bange for om folk dømmer dig. Det vigtigste er at det fungerer for dig og din søn

Anmeld Citér

25. marts 2015

SKbaby

Anonym skriver:

Og du behøver jo ikke stoppe amningen fuldstændigt men bare om natten.  Min datter er også meget glad for amningen og troede også det ville blive et helvede at stoppe men der gik faktisk ikke mange nætter før hun sov det meste af natten. 

Og så kan du jo fortsætte med at amme om dagen

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Ofte tror jeg at man forestiller sig afvænningen værre end den er reelt... Når man har besluttet sig for at gøre det. Hvis du kun ammer en fang om natten er der jo ikke meget at nedtrappe. Giv mælk eller vand af kop - så tager det måske nogle dage med lidt piveri. Ofte er det jo bedre hvis faren tilbyder koppen da man som mir forbindes med mad.

who anbefaler amning i lang tid fordi mange lande har dårlig vandkvalitet og så er modermælk bedst. I dk er vandet imidlertid og al andet mad i god kvalitet.

jeg vil ikke fordømme men blot kommenterer at man skal være ops på om det er ens eget behov for kontakten end barnets. Det er jo også en del af det at blive selvstændig at separere sig fra symbiosen med ens moderen.

WHO's anbefaling gælder skam lige så meget i i-landene som i u-landene Det er en udbredt misforståelse, at anbefalingen kun dækker over dårlig vandkvalitet i u-landene. 

Og amning kan aldrig være andet end barnets behov. Man kan ikke amme et barn, der ikke vil  

Anmeld Citér

25. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Du skal da ikke være bange for folks fordømmelse - der er intet i vejen med at amme en 2-årig. 

Men jeg forstår godt at du savner din nattesøvn!

M.h.t. at afvænne fra amning, så er jeg ked af at sige det, men det er ikke andet at gære en at gøre det. Ja, barnet vil brokke sig ad H til de første par nætter. Og efter nogle døgn eller tre vil det være overstået. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Bortset fra at jeg i øvrigt er helt enig i Smølfines kommentar, synes jeg bestemt ikke, du skal skamme dig over det. Am med oprejst pande, siger en, som aldrig har ammet sit barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.