Er der andre herinde der har ammet til barnet var over 1 år?? Jeg ammer selv mit yngste barn på 2 år om natten.
Jeg har altid været glad for at kunne amme mine børn, men min ældste barn havde meget lettere ved at droppe amningen. Jeg er nu rigtig træt af at amme, både pga jeg får forstyrret min nattesøvn og fordi jeg mener mit barn er for gammelt til at blive ammet nu. Så er "skabsammer" da jeg er bange for folks fordømmelse.
Ammestop er dog lettere sagt end gjort, da mit barn altid har været meget sensitiv og det er meget beroligende for ham. Og helt sikkert en vane. Hvis jeg dropper amningen kan han skrige og være ulykkelig i flere timer.
Hvor er det flot, at du har ammet dit barn i to år! 
Kender du Facebook gruppen "Amning uden grænser"? Det er en gruppe for kvinder, der ammer mere end 1 år, og her er jeg sikker på, at du vil blive mødt med forståelse samt at du kan få nogle gode råd til en blid afvænning hvis det er det du ønsker.
Jeg selv ammer min datter på knap 16 måneder, så jeg har lidt vej endnu til de to år, men jeg fortsætter så længe hun har behovet.
Hvis du oplever fordømmelse fra uvidende mennesker, så kan du oplyse dem om, at WHO anbefaler amning i minimum 2 år - modermælk er super sundt uanset hvor gammel barnet er
Og du opfylder jo bare dit barns behov, det er da så flot!
De fleste børn selvafvænner forøvrigt mellem 2 og 4 års alderen.
Anmeld
Citér