JulieWH skriver:
I de kulturer, hvor man ammer til barnet selv siger fra tandenammer man jo bare
Så det er kun "naturstridigt" i de kropsforskrækkede lande.
Isbjørne dier f.eks flere generationer. Prøv at fortælle dem, at det er forkert
Det er naturligvis mit behov at opfylde mit barns behov, det benægter jeg ikke.
Men vi ved jo faktisk ikke om vi har tandemammet for 5000 år siden
Og vi siger vel heller ikke til katten der afviser deres unger efter et stykke tid, at de ikke opfylder deres ungers basale behov. Eller ringsælen der forlader deres unger når de er 2 mnd, der indberetter vi ikke 
Jeg ville jo netop tage naturstridigt, naturligt osv ud af debatten fra begge sider også dem der langtidsammer - ingen af os gør det eneste rigtige og de der vælger at stoppe amningen når barnet er 9 mnd er altså ikke dårligere mødre der ikke forstår deres børns behov. Og de der ammer til børnene er 3 år er ikke ulækre og kvinder der opfylder egne behov.
Og egentlig forstår jeg slet ikke hvorfor det er så vigtigt at have ret, at have gode argumenter for det man gør osv. Gør man det man føler er rigtigt i situationen så er det vel godt nok - hvorfor lave en videnskab ud af det? Jeg ammede min datter til hun var halvanden (og så sagde jeg stop og jeg føler mig på ingen måde som en mor der ikke ville opfylde sin datters behov, eller som kropsforskrækket), og det gjorde jeg bare fordi det virkede rigtigt med hende og ikke fordi i den og den kultur, den og den ernæringsekspert, den og den psykolog - jeg gjorde bare det der passede til os.
Jeg ammede kun min søn til han blev 10 mnd, igen ikke pga den og den sagde, at jeg var kropsforskrækket eller... Men simpelthen fordi det var det rigtige for os.
Det vigtigste må vel være at mærke efter hos barnet og hos sig selv og agere ud fra det. Ikke at man nu gør det som en "ekspert" nu mener er rigtigt.
For mig er det at få barn, have et barn noget af det mest naturlige og mit bedste råd til alle er at smide alle rådene væk og mærk og lyt.
og så for den gode stemning at vide mennesker er forskellige og i det moderne samfund er det netop muligt at være forskellige hurra for det.
jeg synes det er sort/hvid dom at sige de der ikke ville langtidsamme er præget af det kropsforskrækkede samfund - ja må faktisk grine lidt