Langtidsamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

CharlotteogMaria

JulieWH skriver:

At tvinge et barn igennem et ammestop, med gråd til følge, hvordan kan det være at opfylde barnets behov?  

Barnet ved ikke hvad der er dets behov og du mener så at rigtig mange mødre ikke møder deres barns behov ved at stoppe amningen i en passende alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

Babilooo

Det er klart, at der bliver overført nogle miljøgifte via modermælken og derfor skal man selvfølgelig tænke over hvad man indtager både før og under graviditet samt under amning. Men fordelene ved modermælk trumfer ulemperne, igen uanset alder. Men jeg vil da gerne læse lidt forskning, som påstår andet  

Barnets immunforsvar er ikke færdigudviklet ved 2-3-4-5 års alderen og derfor kan de stadig få stor gavn af modermælk. Og at du vælger kun at se modermælk som ernæring på lige fod med fisk (som jo ikke er ret godt at spise på grund af tungmetaller) og grøntsager, det gør dig jo uvidende, uanset hvilke kemikere du arbejder sammen med  

Mængden af tungmetaller i fisk afhænger da af fiskearten? Og jo grønsager, fiskeolie og frugt mm. højner også imunforsvaret og forebygger kræft, sukkersyge osv. Modermælk er ikke livseleksir men er da godt bevares. Jeg synes blot at det for barnet er bedst at få klippe navlesnoren og ikke hænge i brysterne til børnehaven.

og nej modernælkens fordele trumfer ikke ulemperne... anbefalingerne blev blot ikke lavet om fordi man inden for Sundhedsstyrelsen er bange for at ændre anbefalingerne. Det ville i DK give et ramaskrig da amning netop er så hypet. Det er den tilbagemelding der var.

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

JustHere skriver:

Barnet ved ikke hvad der er dets behov og du mener så at rigtig mange mødre ikke møder deres barns behov ved at stoppe amningen i en passende alder?

Ha ha, naturligvis ved barnet instinktivt hvad dets basale behov er 

I bund og grund ja. Der kan selvfølgelig være mange grunde til, at man vælger at stoppe med at amme sit barn før det selv siger stop, men det vil jo ikke være barnets behov så. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Mængden af tungmetaller i fisk afhænger da af fiskearten? Og jo grønsager, fiskeolie og frugt mm. højner også imunforsvaret og forebygger kræft, sukkersyge osv. Modermælk er ikke livseleksir men er da godt bevares. Jeg synes blot at det for barnet er bedst at få klippe navlesnoren og ikke hænge i brysterne til børnehaven.

og nej modernælkens fordele trumfer ikke ulemperne... anbefalingerne blev blot ikke lavet om fordi man inden for Sundhedsstyrelsen er bange for at ændre anbefalingerne. Det ville i DK give et ramaskrig da amning netop er så hypet. Det er den tilbagemelding der var.

Modermælk forebygger de samme sygdomme og er endda skræddersyet til barnet - win win  

Når dine børn bliver voksne, vil du så lade være med at give dem et kram hvis de har brug for det? Eller begynder du at begrænse berøring jo ældre de bliver? 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Babilooo

Ha ha, naturligvis ved barnet instinktivt hvad dets basale behov er 

I bund og grund ja. Der kan selvfølgelig være mange grunde til, at man vælger at stoppe med at amme sit barn før det selv siger stop, men det vil jo ikke være barnets behov så. 

Mit barn ville leve af flødeboller pizza og vingummier hvis man fik frie tøjler ... Så nej det er ikke altid det der er en vane eller lyst der er behov for. Det bliver en vane at amme og ofte tager dy meget lidt afvænning når barnet er over et år.

mange børn har heller ikke behov for at blive blefrie ... Det kan man da også hjælpe lidt på vej og motivere til.

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Mit barn ville leve af flødeboller pizza og vingummier hvis man fik frie tøjler ... Så nej det er ikke altid det der er en vane eller lyst der er behov for. Det bliver en vane at amme og ofte tager dy meget lidt afvænning når barnet er over et år.

mange børn har heller ikke behov for at blive blefrie ... Det kan man da også hjælpe lidt på vej og motivere til.

Jeg orker næsten ikke at forklare dig forskellen på et basalt behov og en tillært vane.. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Babilooo

Jeg orker næsten ikke at forklare dig forskellen på et basalt behov og en tillært vane.. 

Wow du er god nok arrogant i den kommunikation.

jeg vil imidlertid tror at det vil være meget svært at finde en ernæringsekspert eller psykolog som mener at amning er et nødvendigt basalt behov hos større børn. Det er klart at et barn på 2-3 stadigvæk har brug for tryghed (knus og kram) og god ernæring, det jeg advokerer for er blot en mere alderssvarende ernæring og tryghedsopfyldelse. Hvorfor skulle jeg dog ikke give mine børn kram...?

Grunden til at jeg sammenligner med pizza er fordi det efter min mening går fra at være et basalt behov til at være en vane og netop ikke et basalt behov der opfyldes når barnet er 3. Det er ikke noget barn der har et behov for at drikke modermælk når det kan spise normalt. Et barn på 2 mnd kan f.eks ikke overleve uden.

Der er i hver fald ikke nogen af mine børn som mangler hverken tryghed eller sund ernæring.. Deres basale behov opfyldes. ... Uden at skulle brystfodres ved børnehavealderen.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Mjh1994

Jeg ville altså nødig have en 2 årig til at ligge og sutte på mine bryster... ville have det mærkeligt med det.. bryst er til babyer, det er deres mad! Jeg tror ikke på at et barn på 2 år har behov for modermælk.. Det min mening... 

Anmeld Citér

26. marts 2015

M &.I

Jeg er glad for du ammer dit barn fuld. Man Må gerne amme til 2 årig alder. 

Min stoppede da han var 6 mdr han gad ikke. Øv det var mit ønske at ammen ham fuld. 

men fik flaske i stede. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Wow du er god nok arrogant i den kommunikation.

jeg vil imidlertid tror at det vil være meget svært at finde en ernæringsekspert eller psykolog som mener at amning er et nødvendigt basalt behov hos større børn. Det er klart at et barn på 2-3 stadigvæk har brug for tryghed (knus og kram) og god ernæring, det jeg advokerer for er blot en mere alderssvarende ernæring og tryghedsopfyldelse. Hvorfor skulle jeg dog ikke give mine børn kram...?

Grunden til at jeg sammenligner med pizza er fordi det efter min mening går fra at være et basalt behov til at være en vane og netop ikke et basalt behov der opfyldes når barnet er 3. Det er ikke noget barn der har et behov for at drikke modermælk når det kan spise normalt. Et barn på 2 mnd kan f.eks ikke overleve uden.

Der er i hver fald ikke nogen af mine børn som mangler hverken tryghed eller sund ernæring.. Deres basale behov opfyldes. ... Uden at skulle brystfodres ved børnehavealderen.

Som jeg også skrev tidligere, du har selvfølgelig ret til at have din mening Men det er jo også hvad er det - din personlige mening. 

Jeg kan bakke mine holdninger op med evidens, og kan forøvrigt sagtens finde ernæringseksperter og psykologer, som bakker op om langtidsamning (hvor de også er støttet af evidens og ikke bare en personlig holdning)  

God dag til dig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.