Langtidsamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2015

modesty

Personligt ville jeg ikke fastholde mit barn i en spædbarns vane når de er mellem 2-4 år fordi man selv synes det er hyggeligt.

Børn over 2 år har altså ikke et ernæringsmæssigt behov for modermælk. De spiser jo alt fra fisk til leverpostej i den  alder. så nej i mine øjne er der da ikke er behov for modermælk.... 

Og når det er om natten får man da både selv og barnet en langt dårligere søvn. Det kan da ikke hjælpe på indlæring og overskud i institution .... Igen blot min holdning.

At bruge sut er vel også en babyvane? Det er vel heller ikke barnets behov at fortsætte med dette efter de 2 år så? Og hvad så med bleen?

Men det jeg undrede mig over, var din skelnen mellem lyst og behov. Hvis barnet har LYST til at fortsætte, hvorfor så ikke?

Det er jo barnet selv der vågner om natten og efterspørger brystet? Det ville det vel ikke gøre hvis lysten ikke var der?

Nu er der jo rigtig mange børn der ikke sover igennem når de er 2 år, også selvom de ikke dier længere, og de klarer sig nok helt fint ift. indlæring alligevel.

Jeg ammede selv til min søn var 1 år - der havde jeg hverken lyst eller mælk længere, og han var klar til at stoppe. Så det er ikke fordi jeg partout advokerer for langtidsamning. Men jeg kan virkelig ikke se problemet hvis både barn og mor stadig synes det er hyggeligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Personligt ville jeg ikke fastholde mit barn i en spædbarns vane når de er mellem 2-4 år fordi man selv synes det er hyggeligt.

Børn over 2 år har altså ikke et ernæringsmæssigt behov for modermælk. De spiser jo alt fra fisk til leverpostej i den  alder. så nej i mine øjne er der da ikke er behov for modermælk.... 

Og når det er om natten får man da både selv og barnet en langt dårligere søvn. Det kan da ikke hjælpe på indlæring og overskud i institution .... Igen blot min holdning.

Siden hvornår har amning været en spædbarnsvane?

Du er naturligvis berettiget til at have din mening, jeg undrer mig blot over din uvidenhed

Anmeld Citér

25. marts 2015

Babilooo

JulieWH skriver:

Siden hvornår har amning været en spædbarnsvane?

Du er naturligvis berettiget til at have din mening, jeg undrer mig blot over din uvidenhed

Spædbarnsvane er måske overdrevet men i mine øjne er det en babybeskæftigelse. Børn på 2 år kan gå og tale og spiser ellers som alle andre. ... Jeg synes bare ikke amning høre med her. Det er da ikke at være uvidende at synes at amning tager overhånd når barnet kan tale og begynder at blive blefri og spiser normal mad som resten af familien.

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Spædbarnsvane er måske overdrevet men i mine øjne er det en babybeskæftigelse. Børn på 2 år kan gå og tale og spiser ellers som alle andre. ... Jeg synes bare ikke amning høre med her. Det er da ikke at være uvidende at synes at amning tager overhånd når barnet kan tale og begynder at blive blefri og spiser normal mad som resten af familien.

Det er uvidende at tro, at modermælk ikke gør noget godt for et barn, bare fordi det bliver to år. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Babilooo

Det er uvidende at tro, at modermælk ikke gør noget godt for et barn, bare fordi det bliver to år. 

Så har jeg nok ikke forklaret mig godt nok. Jeg mener blot at det man får ernæringsmæssigt i modermælk sagtens og rigeligt kan findes gennem andet almindelig mad... Sunde fisk og grønsager ect. I mine øjne er modermælk ikke andet en en kilde til næring og når man når en vis alder synes jeg at den kan udskiftes med andre fødekilder. Når man bliver ved, bliver der også overført de ophobede tungmetaller moderen har i sin krop.

Jeg synes blot ikke det er klædeligt eller nødvendigt med 3 årlige der stadig beder om et bryst. .. Men hver sin smag men uvidende er jeg ikke. Jeg arbejde sammen  med kemikere der netop har undersøgt det med tungmetaloverførsel fra moder til barn og hvornår fordelene ved modermælk overstiges af ulemperne ved den tundmetalophobning der sker - og det er altså før 2 år snarer omkring 1 år.

Anmeld Citér

25. marts 2015

CharlotteogMaria

Det er udelukkende mors behov at amme efter 1 år. 

Jeg forstår ikke man gør det og det var måske på tide at klippe navlestrengen. 

Om det er forkert? Næ, men det er ikke barnets behov. Hvis det var det, ville mange danske børn vist være syge.

Vi gør hvad vi hver især lyster, men stå ved valget i stedet for at finde på at det er barnets behov osv. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

Smølfine123 skriver:

Så har jeg nok ikke forklaret mig godt nok. Jeg mener blot at det man får ernæringsmæssigt i modermælk sagtens og rigeligt kan findes gennem andet almindelig mad... Sunde fisk og grønsager ect. I mine øjne er modermælk ikke andet en en kilde til næring og når man når en vis alder synes jeg at den kan udskiftes med andre fødekilder. Når man bliver ved, bliver der også overført de ophobede tungmetaller moderen har i sin krop.

Jeg synes blot ikke det er klædeligt eller nødvendigt med 3 årlige der stadig beder om et bryst. .. Men hver sin smag men uvidende er jeg ikke. Jeg arbejde sammen  med kemikere der netop har undersøgt det med tungmetaloverførsel fra moder til barn og hvornår fordelene ved modermælk overstiges af ulemperne ved den tundmetalophobning der sker - og det er altså før 2 år snarer omkring 1 år.

Det er klart, at der bliver overført nogle miljøgifte via modermælken og derfor skal man selvfølgelig tænke over hvad man indtager både før og under graviditet samt under amning. Men fordelene ved modermælk trumfer ulemperne, igen uanset alder. Men jeg vil da gerne læse lidt forskning, som påstår andet  

Barnets immunforsvar er ikke færdigudviklet ved 2-3-4-5 års alderen og derfor kan de stadig få stor gavn af modermælk. Og at du vælger kun at se modermælk som ernæring på lige fod med fisk (som jo ikke er ret godt at spise på grund af tungmetaller) og grøntsager, det gør dig jo uvidende, uanset hvilke kemikere du arbejder sammen med  

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

JustHere skriver:

Det er udelukkende mors behov at amme efter 1 år. 

Jeg forstår ikke man gør det og det var måske på tide at klippe navlestrengen. 

Om det er forkert? Næ, men det er ikke barnets behov. Hvis det var det, ville mange danske børn vist være syge.

Vi gør hvad vi hver især lyster, men stå ved valget i stedet for at finde på at det er barnets behov osv. 

Jeg står ved, at jeg vælger at opfylde mit barns behov for amning  

Anmeld Citér

25. marts 2015

CharlotteogMaria

JulieWH skriver:

Jeg står ved, at jeg vælger at opfylde mit barns behov for amning  

Det skal du være velkommen til at synes

Anmeld Citér

25. marts 2015

anynom

JustHere skriver:

Det skal du være velkommen til at synes

At tvinge et barn igennem et ammestop, med gråd til følge, hvordan kan det være at opfylde barnets behov?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.