Personligt ville jeg ikke fastholde mit barn i en spædbarns vane når de er mellem 2-4 år fordi man selv synes det er hyggeligt.
Børn over 2 år har altså ikke et ernæringsmæssigt behov for modermælk. De spiser jo alt fra fisk til leverpostej i den alder. så nej i mine øjne er der da ikke er behov for modermælk....
Og når det er om natten får man da både selv og barnet en langt dårligere søvn. Det kan da ikke hjælpe på indlæring og overskud i institution .... Igen blot min holdning.
At bruge sut er vel også en babyvane? Det er vel heller ikke barnets behov at fortsætte med dette efter de 2 år så? Og hvad så med bleen?
Men det jeg undrede mig over, var din skelnen mellem lyst og behov. Hvis barnet har LYST til at fortsætte, hvorfor så ikke?
Det er jo barnet selv der vågner om natten og efterspørger brystet? Det ville det vel ikke gøre hvis lysten ikke var der?
Nu er der jo rigtig mange børn der ikke sover igennem når de er 2 år, også selvom de ikke dier længere, og de klarer sig nok helt fint ift. indlæring alligevel.
Jeg ammede selv til min søn var 1 år - der havde jeg hverken lyst eller mælk længere, og han var klar til at stoppe. Så det er ikke fordi jeg partout advokerer for langtidsamning. Men jeg kan virkelig ikke se problemet hvis både barn og mor stadig synes det er hyggeligt.
Anmeld
Citér