Barn på 1,5 år smager øl!!! Hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Men hvorfor give sig når barnet plager om at smage?? Der er det da vigtigt at man holder fast og siger nej. Hvorfor er så mange opsagt på at sige nej til slik når ens børn plager om det så? Og hvorfor ikke nej til alkohol?? Hvad er forskellen? Et nej er vel et nej?? 

Mit gæt er fordi en teske absolut ikke gøre noget ved barnet og der regnes med at barnet vil synes det smager grimt. Jeg tror nu ikke der ligger nogle dybe tanker bag handlingen - det var en nem måde at få barnet til at stoppe med plageriet

Slik smager jo godt - så barnet vil jo plage mere af at smage Derfor er det logisk man lærer at sige nej i den her kontekst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Barbamama

Jeg har det ligesom dig! HVORFOR skal børn smage alkohol? Skal de så også have et hiv af en cigaret? 

Børn og alkohol hører på ingen måder sammen! Om det er et sip eller et glas er det samme i min verden! Det er totalt no go!

Anmeld

3. marts 2015

MorDk

Omsorgsgiver skriver:

Jeg ved godt at den lille bitte tår ikke gør skade, men det er princippet i bevidst at lade sit barn smage på alkohol. Hvis barnet plager om at smage så må man jo bare forklare at det ikke er for børn og at det kun er voksne der drikker det. 

Hvad så med cigaretter? Lader man så også sit barn smage et lille bitte hiv fordi han/hun plager om det og så har de jo smagt det? 

Jeg er Så enig med dig! Det handler om princip. Alkohol og børn høre ikke sammen og hvorfor skal de smage? Nogle børn kan ren faktisk godt lide smagen. Skal de så have lpv at have en tår hver gang mor og far får en lille en? Nej. 

Anmeld

3. marts 2015

MorDk

mor:) skriver:

Mit gæt er fordi en teske absolut ikke gøre noget ved barnet og der regnes med at barnet vil synes det smager grimt. Jeg tror nu ikke der ligger nogle dybe tanker bag handlingen - det var en nem måde at få barnet til at stoppe med plageriet

Slik smager jo godt - så barnet vil jo plage mere af at smage Derfor er det logisk man lærer at sige nej i den her kontekst

Så ja til alkohol men nej til slik? 

Plageri eller ej. Jeg synes det er forkert at give børn alkohol.

Anmeld

3. marts 2015

MorDk

At barnet finder ud af at det smager grimt? 

Hvad så hvis de absolut ikke synes det smager grimt? Mange små børn kan faktisk lide smagen af øl. 

Anmeld

3. marts 2015

MorDk skriver:

Hvad så hvis de absolut ikke synes det smager grimt? Mange små børn kan faktisk lide smagen af øl. 

Synes lidt det siger sig selv hvad man så bør gøre

Anmeld

3. marts 2015

MorDk

Synes lidt det siger sig selv hvad man så bør gøre

Ja selvfølgelig. Men det med at giv lov og så må du ikke alligevel. Hvorfor overhovedet give det. Det forstår jeg simpelthen ikke. 

Anmeld

3. marts 2015

MorDk skriver:

Ja selvfølgelig. Men det med at giv lov og så må du ikke alligevel. Hvorfor overhovedet give det. Det forstår jeg simpelthen ikke. 

Som jeg skrev tror jeg ikke der var en dybere tanke bag. Og så har barnet vel også fået stillet nysgerrigheden - jeg ville ikke selv gøre det, men vilæe ikke tænke noget hvis jeg kendte nogen der gjorde det. 

Anmeld

3. marts 2015

Ronja_R

Faktisk synes langt de fleste børn og småbørn at øl smager godt. Jeg fik selv en tår engang imellem, og da jeg blev lidt ældre og selv kunne spørge om lov, så fik jeg da også en slurk hos min far. Det gjorde mine fætre og kusiner også. Det er der ikke sket noget ved. Det eneste der er sket er forældrene der er blevet mere sarte med årene... Som 4 årig sad jeg på stilladset op ad vores hus og snittede en pind med min mors dolk - hvis man bare lærer ens børn hvad der er rigtigt og forkert, behøves de ikke at blive pakket ind i vat ☺️ - bare min holdning.

Anmeld

3. marts 2015

mortilsilke

Jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi drømme om at lade min datter smage. Og jeg ville blive stiktosset hvis andre tilbød hende noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.