Barn på 1,5 år smager øl!!! Hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Ronja_R skriver:

Faktisk synes langt de fleste børn og småbørn at øl smager godt. Jeg fik selv en tår engang imellem, og da jeg blev lidt ældre og selv kunne spørge om lov, så fik jeg da også en slurk hos min far. Det gjorde mine fætre og kusiner også. Det er der ikke sket noget ved. Det eneste der er sket er forældrene der er blevet mere sarte med årene... Som 4 årig sad jeg på stilladset op ad vores hus og snittede en pind med min mors dolk - hvis man bare lærer ens børn hvad der er rigtigt og forkert, behøves de ikke at blive pakket ind i vat ☺️ - bare min holdning.

Syntes nu heller ikke at man pakker sine børn ind i vat bare fordi man ikke vil lade dem smage alkohol....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Bettina19

Jeg synes bestemt ikke det er iorden!

jeg er som barn vokset med en alkoholiseret far og stor ryger.

han lod os prøve at "smage" på smøger og øl, det med øllen var også kun et skvæt, men resulterede i opkast og sygdom.

alkohol påvirker kroppen og nok en af grundene til, at man ikke lader unge/børn under 16 år drikke stadset.

Hvor går grænsen, hvis en mor/far det giver sit lille barn alkohol og ingen ser noget galt i dét?

ja så ved jeg det sgu ikke!

Anmeld

4. marts 2015

Mum33

Jeg fik da altid øl i et snapsglas når mine forældre havde gæster  har vist ikke taget skade, og har et meget afslappet forhold til alkohol i dag 

skal vist mere til at hidse mig op

Anmeld

5. marts 2015

Looni

Min søn på 1,5år har altså også smagt øl. Da han nåede den alder, hvor han ville ha' alt hvad vi andre havde, så fik han lov at smage en tår. -han kunne ikke lide det, og nu kender han udemærket fx forskel på en øldåse og en sodavandsdåse - hvis det er en øldåse, er der absolut ingen interesse fra hans side - han ved godt det ikke smager godt! 

Kan ikke se hvilken skade et barn kan tage af at smage en lille tår - det er jo ikke sådan at man giver dem en øl, og så kan de ellers bare gå i krig. Ingen bliver hverken fuld eller afhængig af en lille smagsprøve.

Jeg ser det ligesom alt andet "ulovligt", det bliver kun mere spændende at at man ikke må få det. 

Anmeld

5. marts 2015

MorDk

Min søn på 1,5år har altså også smagt øl. Da han nåede den alder, hvor han ville ha' alt hvad vi andre havde, så fik han lov at smage en tår. -han kunne ikke lide det, og nu kender han udemærket fx forskel på en øldåse og en sodavandsdåse - hvis det er en øldåse, er der absolut ingen interesse fra hans side - han ved godt det ikke smager godt! 

Kan ikke se hvilken skade et barn kan tage af at smage en lille tår - det er jo ikke sådan at man giver dem en øl, og så kan de ellers bare gå i krig. Ingen bliver hverken fuld eller afhængig af en lille smagsprøve.

Jeg ser det ligesom alt andet "ulovligt", det bliver kun mere spændende at at man ikke må få det. 

Jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke bare er OK at sige NEJ. Herhjemme  når vores børn har spurgt har vi sagt nej. Det er voksendrik. Det er OK at sige nej til børn. Nej der sker "nok" ikke med en lille tår øl. Men det er princippet i det. Skal man lade sit barn tage et hvæs af en smøg bare fordi det spurgte? Eller så interesseret ud? Eller plagede om det? Jeg har da selv smagt øl som lille og jeg har selv taget et hvæs af en smøg. Ja jeg har ikke taget skade. Jeg lever endnu og jeg hverken ryger eller drikker. Men hvorfor føler voksne mennesker at det ok at give et barn på 1,5 en tår øl eller lign? Det kan jeg ikke forstå. Og jeg kommer heller aldrig til det. 

Anmeld

5. marts 2015

MorDk

Abemor skriver:

Jeg fik da altid øl i et snapsglas når mine forældre havde gæster  har vist ikke taget skade, og har et meget afslappet forhold til alkohol i dag 

skal vist mere til at hidse mig op

En ting er at du altid har fået et snapseglas med øl i. Et andet er at "man" jo er blevet klogere. Børn og alkohol høre ikke sammen. Og så kunne jeg bare godt tænke mig at vide... Ville du give dit barn øl? Bare fordi? Hver sin mening/holdning og hver forældre gør hvad de føler er bedst for deres barn. 

Anmeld

5. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke bare er OK at sige NEJ. Herhjemme  når vores børn har spurgt har vi sagt nej. Det er voksendrik. Det er OK at sige nej til børn. Nej der sker "nok" ikke med en lille tår øl. Men det er princippet i det. Skal man lade sit barn tage et hvæs af en smøg bare fordi det spurgte? Eller så interesseret ud? Eller plagede om det? Jeg har da selv smagt øl som lille og jeg har selv taget et hvæs af en smøg. Ja jeg har ikke taget skade. Jeg lever endnu og jeg hverken ryger eller drikker. Men hvorfor føler voksne mennesker at det ok at give et barn på 1,5 en tår øl eller lign? Det kan jeg ikke forstå. Og jeg kommer heller aldrig til det. 

Fordi der ikke sker en skid ved det. Barnet blivet ikke beruset, påvirket, alkoholiker eller noget som helst af en lille tår. 

Jeg kan da heller ikke se hvad et barn på 1,5 år skal med sodavand, slik eller kage som skader mere end en lille tår øl. 

Anmeld

6. marts 2015

MorDk

Fordi der ikke sker en skid ved det. Barnet blivet ikke beruset, påvirket, alkoholiker eller noget som helst af en lille tår. 

Jeg kan da heller ikke se hvad et barn på 1,5 år skal med sodavand, slik eller kage som skader mere end en lille tår øl. 

Ligegyldigt hvad du har af mening/holdning så kan du ikke samligne og skal heller ikke samligne sodavand og alkohol. Det er princippet i at børn bare ikke skal drikke alkohol what so ever. Enige bliver vi ikke og fred være med det. 

Du skriver der ikke sker en skid ved det? Der sker det at du som forældre viser at det er helt OK som barn at drikke alkohol.

Anmeld

6. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Ligegyldigt hvad du har af mening/holdning så kan du ikke samligne og skal heller ikke samligne sodavand og alkohol. Det er princippet i at børn bare ikke skal drikke alkohol what so ever. Enige bliver vi ikke og fred være med det. 

Du skriver der ikke sker en skid ved det? Der sker det at du som forældre viser at det er helt OK som barn at drikke alkohol.

Tror du seriøst at et barn på halvandet år får en ide om at alkohol er helt i orden at drikke af at havd fået EN teskefuld. Jeg er nu ret så overbevist om at han har glemt det ret hurtigt efter. 

Jeg kan sagtens sammenligne slik og sodavand med EN teskefuld øl. 

Anmeld

6. marts 2015

MorDk

mor:) skriver:

Tror du seriøst at et barn på halvandet år får en ide om at alkohol er helt i orden at drikke af at havd fået EN teskefuld. Jeg er nu ret så overbevist om at han har glemt det ret hurtigt efter. 

Jeg kan sagtens sammenligne slik og sodavand med EN teskefuld øl. 

Bare glem det. Det er PRINCIPPET jeg taler om. At vi som forældre er ROLLEMODELLER for vores børn. Hvis vi synes det ER OK at smide skrald på gaden. Så gør ungerne det også. HVIS vi mobber andre. Gør de også. Vi er deres spejl. Det er princippet. Og jeg mener stadig når jeg siger at alkohol og børn ikke høre sammen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.