Barn på 1,5 år smager øl!!! Hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
san skriver:

Men hvorfor give sit barn et teskefuld?? Hvad får man ud af det  

At barnet finder ud af at det smager grimt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

san

mor:) skriver:

At barnet finder ud af at det smager grimt? 

Og hvad så hvis barnet ikke syntes det smager grimt må den så får en hel øl ... 

Anmeld

1. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
san skriver:

Og hvad så hvis barnet ikke syntes det smager grimt må den så får en hel øl ... 

Nej det siger sig selv. 

Giver du dit barn en hel pose vingummi fordi det kan lide smagen?

Anmeld

1. marts 2015

Krydserfingre

Kan virkelig heller ikke hidse mig op over det. Absolut ikke. 

Anmeld

1. marts 2015

lineog4

Vi kan da nok alle hurtigt blive enige om at alkohol og børn ikke hører sammen (og det til trods for det historisk var en bærnedrik også, da det faktisk er for at konservere), ligesom vi vil også kan blive enige om at slik og børn under 2 vel sådan set heller ikke hænger sammen og så videre.

Jeg er da egentlig selv imod man giver en smagsprøve for at få fred - men må jo så erkende jeg har været vidne til mit eget barn gjorde det og jeg vist endda grinte - så jeg bøjede mit eget princip og det er jeg verdensmester i: have en masse principper men når de møder virkeligheden og den knapt så perfekte Line så bøjes de lidt 

Men må indrømme at en teskefuld øl eller en lille tår vin nok ikke gør en alkoholiker eller et forkert forhold til alkohol. Skulle man tænke over alkohol, så kunne man jo starte med signalværdien i de voksne drikker det når der skal hygges og grines.

Vi er alle forskellige både i de store ting og i de små nuancer og ligefrem foragres over forældre der kan finde på at lade sit barn smage øl en gang før de bliver 16 er måske en smule ude af proportioner. 

Anmeld

1. marts 2015

morethanperfect

LinLin skriver:

Der er da også forskel på at din ved et uheld er kommet til at smage noget og så at voksne ligefrem tilbyder/giver det til et lille barn! 

Ja det er rigtigt .. Men jeg fik ikke dårlig samvittighed over det eller noget . Syns bare det var sjovt . 

Anmeld

1. marts 2015

helle85

Omsorgsgiver skriver:

Jeg var lige inde på et andet forældreforum og der læser jeg så om en mor der har ladet sit barn på 1,5 år smage lidt øl af sin farfar!!! Ikke meget... 1 tsk ca. 

Jeg må indrømme at jeg blev noget chokeret og syntes faktisk overhovedet ikke at det er ok på nogen måde!! Der var så nogle inde på det forum der slet ikke kunne se noget forkert i det. Så tænker jeg bare.... Er jeg den eneste der ser det forkerte i det?? Hvad siger I?

nej du er ikke den eneste der syntes det er forkert 

jeg syntes heler ikke børn burde smage sådan noget (heller ikke bare en dråbe) de kan tids nok smage det nå de bliver teenager og ved hvad det er.

Anmeld

1. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville kun hidse mig op over det hvis det var mit eget barn der blev tilbudt at smage. Hvad andre forældre synes er okay i sådan en situation, vil jeg ikke bruge krudt på at forarges over - for nej, den mængde skader intet. Men ifølge mine egne principper omkring mine egne børn, er det et klart no-go  

min dreng på 3 har da spurgt til at smage både øl og vin, men når han får at vide det kun er for voksne, så accepterer han det fint. 

Anmeld

1. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
female skriver:

Jeg ville ærlig talt blive rasende, hvis nogen gav mit barn alkohol i den alder - uanset mængden. Ved godt at nogle synes at det er sjovt at se barnets reaktion, eller at det er en let måde at stoppe barnet i at tigge. Det er dog ikke foreneligt med min form for humor eller opdragelsesmetode.

Sådan har jeg det også. 

Anmeld

1. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Grunden var vel at barnet så stoppede med at plage om at smage ikke dermed sagt at jeg selv ville gøre det, men en teske - herregud, barnet ender nok ikke som alkoholiker. 

Jeg synes det med cigaretten er en lidt underlig sammenligning - de færreste børn vil smage en cigaret - måske fordi det lugter 

Men hvorfor give sig når barnet plager om at smage?? Der er det da vigtigt at man holder fast og siger nej. Hvorfor er så mange opsagt på at sige nej til slik når ens børn plager om det så? Og hvorfor ikke nej til alkohol?? Hvad er forskellen? Et nej er vel et nej?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.