Barn på 1,5 år smager øl!!! Hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Bare glem det. Det er PRINCIPPET jeg taler om. At vi som forældre er ROLLEMODELLER for vores børn. Hvis vi synes det ER OK at smide skrald på gaden. Så gør ungerne det også. HVIS vi mobber andre. Gør de også. Vi er deres spejl. Det er princippet. Og jeg mener stadig når jeg siger at alkohol og børn ikke høre sammen. 

Jeg forstår udmærket hvad en rollemodel er og som rollemodeller burde voksne til sammenkomster slet ikke drikke øl - for det er helt sikkert ikke den teskefuld der har påvirkning senere i livet, men hvad de ser deres forældre gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2015

TNBC

mor:) skriver:

Jeg forstår udmærket hvad en rollemodel er og som rollemodeller burde voksne til sammenkomster slet ikke drikke øl - for det er helt sikkert ikke den teskefuld der har påvirkning senere i livet, men hvad de ser deres forældre gør

Enig med dig. 

Man burde ikke drikke, ryge, spise usundt foran sine børn, bande(Gør man jo ikke med vilje), og alt sådan noget. Ret sikker på at en teske ikke ødelægger dem.

Altså her kommer børnene med på pub(hvor forældrene, da drikker en øl eller et glas vin.. ) Det er naturligt og det gør da ikke børnene til alkoholikere. De løber bare rundt og leger.

Anmeld

7. marts 2015

Mum33

MorDk skriver:

En ting er at du altid har fået et snapseglas med øl i. Et andet er at "man" jo er blevet klogere. Børn og alkohol høre ikke sammen. Og så kunne jeg bare godt tænke mig at vide... Ville du give dit barn øl? Bare fordi? Hver sin mening/holdning og hver forældre gør hvad de føler er bedst for deres barn. 

Ja i så små mængder kan jeg ikke se det forkerte i det. Tror vores "hysteri" har den modsatte effekt og skader mere. 

Nu har han aldrig spurgt, så det er i en alder af 6 endnu ikke aktuelt. Men spørg han en dag må han gerne smage  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.