Barn på 1,5 år smager øl!!! Hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2015

lineog4

Jeg tror også en af mine har smagt vin i den alder, eller måske senere.... Har slet ikke tænkt det som nu smager mine børn alkohol, men at vi voksne så fik fred for de syntes jo det smagte af h.... Til.

umiddelbart ville jeg nok være enig med dem, der sagde: pyt men det får mine børn ikke lov til, men så ville jeg lyve for det er sket  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det hidser heller ikke mig op. Ærlig talt kunne jeg nok også finde på det selv. 

Da jeg var lille og til familiefester gik jeg rundt om bordet og tømte slatter når de voksne ikke holdte øje Og det var alt hvad jeg kunne få fat på

Anmeld

1. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Krussedulle skriver:

Må indrømme at jeg bestemt heller ikke kan se pointen i at lade små børn smage alkohol.. uanset mængde.. 

Så er jeg ikke den eneste 

Anmeld

1. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg ved godt at den lille bitte tår ikke gør skade, men det er princippet i bevidst at lade sit barn smage på alkohol. Hvis barnet plager om at smage så må man jo bare forklare at det ikke er for børn og at det kun er voksne der drikker det. 

Hvad så med cigaretter? Lader man så også sit barn smage et lille bitte hiv fordi han/hun plager om det og så har de jo smagt det? 

Anmeld

1. marts 2015

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Jeg ved godt at den lille bitte tår ikke gør skade, men det er princippet i bevidst at lade sit barn smage på alkohol. Hvis barnet plager om at smage så må man jo bare forklare at det ikke er for børn og at det kun er voksne der drikker det. 

Hvad så med cigaretter? Lader man så også sit barn smage et lille bitte hiv fordi han/hun plager om det og så har de jo smagt det? 

I vores familier bliver der ikke røget foran eller i nærheden af børn, så det ser de ikke. Og jeg har ALDRIG oplevet et barn der har spurgt om at smage, med alkohol er det jo i et glas/flaske, noget barnet kender til, og derfor tror de at det er noget de gerne må få, for de får jo også deres eget i glas/flaske. Derfor har den en interesse. Og forældre der tager en øl eller et glas vin til maden, det ser du jo ikke med en cigaret.  Så ja at de får en teske, hidser mig stadigvæk ikke op.

Ja, man kan sagtens sige at det ikke er for børn, men som du kan læse er der mange børn der har gået rundt og taget sjatter.

Så længe det ikke sker hver dag, og i mange mængder.

Anmeld

1. marts 2015

female

Jeg ville ærlig talt blive rasende, hvis nogen gav mit barn alkohol i den alder - uanset mængden. Ved godt at nogle synes at det er sjovt at se barnets reaktion, eller at det er en let måde at stoppe barnet i at tigge. Det er dog ikke foreneligt med min form for humor eller opdragelsesmetode.

Anmeld

1. marts 2015

2721

Jeg er på din side. Det har intet, med mængden af gøre, men det faktum at man i min optik, ikke mixere børn og  alkohol.

Anmeld

1. marts 2015

Sitrani

Jeg kan ikke komme op at køre over det. Min datter smagte også en lille sjat øl af sin morfar da hun var lille. Og så slut. Hun ville gerne have flere tåre men der sagde morfar så bare nej, og nysgerrigheden var stillet. Siden har hun ikke spurgt ind til det. Hun har også smagt en sjat rødvin af sin mormor. Og puha, det kom ud igen.

Og så er vidst ikke værre end det!

Anmeld

1. marts 2015

EAF

Omsorgsgiver skriver:

Jeg var lige inde på et andet forældreforum og der læser jeg så om en mor der har ladet sit barn på 1,5 år smage lidt øl af sin farfar!!! Ikke meget... 1 tsk ca. 

Jeg må indrømme at jeg blev noget chokeret og syntes faktisk overhovedet ikke at det er ok på nogen måde!! Der var så nogle inde på det forum der slet ikke kunne se noget forkert i det. Så tænker jeg bare.... Er jeg den eneste der ser det forkerte i det?? Hvad siger I?

Jeg er enig med dig, jeg hidser mig ikke op over det, men jeg kan godt mærke jeg ville græmmes hvis det var noget jeg så andre give sig i kast med og ville have den der hovedrystende mine på i det øjeblik. Da jeg så nær familie lægge et billede ud af deres søn, der er yngre end vores - ca. et år smage nisseøl havde jeg det ligesådan - måske ikke så meget på grund af indholdet men mere det at det rent faktisk hedder noget med øl. Syntes ikke i min optik at det har noget i et barns verden at gøre. Der går ikke noget af en forælder at sige nej, det må du ikke - det er kun voksne der må drikke det. Aner ikke om jeg selv har fået lov at smage eller har været een der tigger eller om jeg overhovedet har haft interesse/nysgerrighed om det som barn. Men hører ikke til i min drengs verden, det er stensikkert. 

Anmeld

1. marts 2015

Diana2013

Jeg er målløs over de kommentarer hvor folk ikke hidser sig op hvis det var deres børn der fik øl ���� uanset mængde skal børn overhovedet ikke smage den slags! Ville et lille bitte hiv af en smøg så heller ikke gøre noget ??? Waow jeg er stødt af den slags mødre. Der er abselut ikke grund til at give børn dette... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.