Barn på 1,5 år smager øl!!! Hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.959 visninger
62 svar
172 synes godt om
1. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg var lige inde på et andet forældreforum og der læser jeg så om en mor der har ladet sit barn på 1,5 år smage lidt øl af sin farfar!!! Ikke meget... 1 tsk ca. 

Jeg må indrømme at jeg blev noget chokeret og syntes faktisk overhovedet ikke at det er ok på nogen måde!! Der var så nogle inde på det forum der slet ikke kunne se noget forkert i det. Så tænker jeg bare.... Er jeg den eneste der ser det forkerte i det?? Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

modesty

Omsorgsgiver skriver:

Jeg var lige inde på et andet forældreforum og der læser jeg så om en mor der har ladet sit barn på 1,5 år smage lidt øl af sin farfar!!! Ikke meget... 1 tsk ca. 

Jeg må indrømme at jeg blev noget chokeret og syntes faktisk overhovedet ikke at det er ok på nogen måde!! Der var så nogle inde på det forum der slet ikke kunne se noget forkert i det. Så tænker jeg bare.... Er jeg den eneste der ser det forkerte i det?? Hvad siger I?

En teske? Det gør da absolut ingenting. Det kan ikke hidse mig op.

Anmeld

1. marts 2015

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

En teske? Nej drt hidser jeg mig ikke over, det er jo næsten ingenting og det barn skal nok ikke smage igen. Hvis de ligefrem havde givet barnet flasken, så havde jeg nok tlnkt noget, men en teske, det sker der intet ved. 

Anmeld

1. marts 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ok. Hmm... Syntes bare stadig at det er over min grænse. Kan slet slet ikke se pointen i at lade sit lille barn smage på alkohol!!  Det skal han/hun nok få lært når han/hun bliver ældre!

Anmeld

1. marts 2015

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Hmm... Syntes bare stadig at det er over min grænse. Kan slet slet ikke se pointen i at lade sit lille barn smage på alkohol!!  Det skal han/hun nok få lært når han/hun bliver ældre!

En teske kan du jo nærmest ikke smage noget af. 

Hellere at barnet lige får en lille teske og finder ud af at det smager grimt, end at barnet får fat i flasken og lige skyder det hele ned. For bærn vil jo have hvad de voksne drikker, eller spiser.

Men selvfølgelig skal børn ikke gå rundt og smage masser af alkohol, men en teske sker der ikke noget ved. Men vi har jo alle forskellige grænser, og det kan vi jo ikke ændre på.

Anmeld

1. marts 2015

Skouboe

Det må jeg indrømme heller ikke kan hidse mig op. Min ældste blev ved med at hive i bedstemors øl til vores bryllup og fik til sidst lov til at smage en tår. Der har hun været ca 7 mdr.

Anmeld

1. marts 2015

De3Guldklumper

Jeg ville aldrig selv gøre det men at andre gør kan ikke hidse mig op. 

Anmeld

1. marts 2015

Beem82

Som der også blev sagt på det andet forum så finder de små ud af at det smager hæsligt og så er interessen væk. Slut prut.

Det har vi vist alle fået lov til i min familie da vi var små. Og viser mine kommende børn samme interesse for hvad vi sidder og drikker, så får de også lov at prøve en tår. Er helt sikker på interessen først kommer igen, når de rent faktisk ved hvad øl/alkohol er

Anmeld

1. marts 2015

Krussedulle

Omsorgsgiver skriver:

Må indrømme at jeg bestemt heller ikke kan se pointen i at lade små børn smage alkohol.. uanset mængde.. 

Anmeld

1. marts 2015

Carina:-)

Det kan ikke hidse mig op ,men jeg ville aldrig selv gøre det -

Synes det er fuldstændigt unødvendigt at lade et lille barn smage øl - men ville nok bare trække på skulderen hvis jeg så det og tænke at godt det så ikke er mere de giver barnet- men ja er enig med dig i at alkohol og børn hører ikke sammen uanset mængde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.