DET Poulsen skriver:
OMG det bliver det sidste i hører fra mig.. Det kan tælles på en hånd, hvor mange der har forstået problematikken her.. Ingen forskelsbehandling..
Bonus barnet er fire og min egen knægt er to.. I kalenderen er der i hvert fald et billede af biomor, men også af lillebroren og bonusbarnet.. Hun har det liv hjemme hos hendes mor og her et andet.. Hun må snakke lige så meget om hendes liv derhjemme som hun lyster, trods jeg bliver træt i hovedet af at høre min mor gør sådan og sådan, min mor siger, jeg må det og det med min lillebror - men sådan er det.. Jeg kan sætte tusindvis af billeder op af bonus og min søn - men jeg er noget træt af at sku se på biomoderens happy/pround moments - vi har jo vores egne her i vores lille familie..
At jeg ikke udstiller børnenes kreationer, betyder ikke de ikke bliver rost og anerkendt for deres indsats og udviser taknemlighed for gaven.. Men igen når hjemmet ikke eroverpyntet i forvejen og de fra start af har deres ting udstillet på deres værelse - så oplever de altså ingen nederlag ved det.. Men er stolte af at have det på deres værelse - os en kalender de kan bladre i..
Kalenderen passer ikke ind, kan ikke stå i køkkenet, ingen reoler i stuen og det er grim i mine øjne - bare fordi det er biomoderens stil behøver det jo ikke være min eller vores.. Heldigvis føler faren også at det er lettere invaderende i vores liv at biomoderens vælger denne typegave gave - men ville aldrig i tale sætte der for roensskyld.. En tegning havde givet mere lykke og kunne med lidt god vilje have kunnet blive proppet i en ramme og blevet formet til at passe ind..
Ja, jeg har valgt at leve med en mand med barn - men han har os valgt at leve med mig og min ocd.. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg ikke kan tåle at se på børnekreationer og måske Max kan acceptere et par tegninger der kan udskiftes efter ønske på køleskabet..
Heldigvis er han mere forstående end størstedelen her.. Ville ønske han havde et arbejde hvor det kunne stå - jeg er ikke uden at fratage ham noget - men det er os mit hjem hvor jeg er medbestemmende om hvad står hvor.. Havde jeg fået en designer vase eller kalender for den sagsskyld jeg ikke brød mig om udseendet på - var den jo blevet byttet.. Så det er en blanding her..
Nogle af jer, kunne have gavn af at læse om de nye syn på børneopdragelse.. Hvor børn skal kende deres plads i hierarkiet og ikke opleve gudestatus.. Mine 'børn' skal ikke gemmes væk - værelsernecer deres resten af huset er vores og der er plads til fælles hygge og leg - men legetøj skal altid tilbage på dets plads på værelset.. Værelset er et dejligt sted, ikke et grumt hjørne..
Plus jeg altså ikke har taget skade af ikke at få udstillet mine kreationer som barn og at det faktisk os prydede mit værelse - særligt det hjemmelavede julepynt..
Dårlig mor.. Måske mine'børn' får noget med i bagagen andre ikke gør.. En ting er sikkert kærlighed mangler de ikke og det finder du ikke i ting uanset hvor de står..
Så synes jeg du er i din gode ret til at sige du ikke vil have den ude i stuen. Bonus lillebror har jo intet med jeres familie at gøre, og bio skulle i hvert fald ikke pynte hjemme på min væg.
Jeg er ked af at se du er blevet trynet på den måde du er, du lyder som en god mor til begge børn, at du har ocd kan du ikke gøre for, og det er ikke noget du kan fjerne, og som du selv siger det vidste din mand også. Og er da glad for at din mand også føler ubehag ved at få en gave med billeder bio og hendes nye barn, synes ikke det høre nogen steder hjemme at indvadere på den måde, hun er jo ikke en del af din mands liv, hun er en del af bonus liv og skal kun snakke med din mand/kæreste når det omhandler bonus. og det kan hun vise bonus når bonus er hos hende.
Og desuden synes jeg også det er tarveligt af hende at hun giver sådan en gave med uden at informere om at hun har planer om at putte sådan noget i en gave, at hun udsætter et barn for at gaven måske ikke bliver taget godt imod er ikke i orden.
Er man skilt så kan man ikke bare give gaver som førhen, så informere man om at vi har tænkt os at lave det her, er det i orden med dig? Så kan farmand sige ja eller nej, og ikke først stå med lorten når barnet står der forventnings fuld. Man skaber situationer der er unødvendige, for barnet vil for altid ønske mor og far er sammen og vil derfor elske at mor eller far laver en gave til den anden forælder, for så kan det jo være de stadig kan lide hinanden som kærester..
Jeg håber det ender godt ud for dig, det er rigtig trist at det skal være på den måde. Men du og din kæreste skal sætte jer ned og være enige om hvad der kommer ud og ind af huset og hvordan det er når der så kommer noget alligevel, hvordan i reagere hvis det sker. Planlæg planlæg planlæg