Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

mpr

Første spørgsmål drejer sig om om man virkelig skal finde sig i og accepterer at have kreationer i form af en kalender stående fremme af kærestens datter, som x'en har lavet og datteren giver i julegave til far og resten af familien.. Jeg er helt med på at jeg intet han sige om at den er lavet, elker at familien har den stående fremme, men skal jeg virkelig se på den hele næste år.. Jeg mener selvfølgelig ikk den skal smides ud eller noget, men jeg ville da være mere komfortabel med at datteren fik den hængt op på hendes værelse, eller noget.. 

Oven i købet er jeg selv en habil hobbyfotograf som gerne dekorere vores hjem med mine egne billeder, og det er jo ikke fordi jeg ikke gider se på datteren, men helt ærlig gider jeg ikke have x'en til at have noget stående og fra deres liv.. 

Jeg vælger at komme med en lidt mildere og mere venlig besked end største delen af dem der har skrevet  

Hvis kalenderen kun er af pigen så ville jeg måske overveje at lade den hænge, snakke med manden om det for det er trods alt ikke kun mig der bor der - men jeg har godt nok også lov til at have en mening i mit eget hjem, eget eller bonusbarn  

Hvis der var så meget som et billede af bio så nej så ville jeg ikke have den hængende hvor jeg kunne se på den. Det er en grænse jeg har pga ting der er sket i tidens løb. Bonus må snakke så meget om sin mor som hun vil, og jeg snakker gerne med om hvad hun har at sige, og fortælle. Men jeg skal ikke have et billede af bio i mit hjem. Heldigvis laver bio ikke gaver med bonus mere til sin far fordi det blev hendes måde at træde ind over mine grænser imens hun råbte højt om hvordan jeg skulle respektere hendes. Det ville også være meget mærkeligt at bonus lavede ting til far med bio når hun også laver gaver med mig til far

Og jeg ved at jeg får nogle høvl for det her, men jeg holder stadig på den ret jeg har til at sige hvad jeg mener, min mening om alt er lige så vigtigt som min mands uanset hvordan man vender og drejer det også selvom det er andres børn.. Og alle dem som siger andet.. Ja jeg skal finde mig i lige så lidt som bio forælderne.. 

Fandt bio forældre sig i lige så meget som det forventes af bonusforældre at gøre, så fandtes der ikke skilsmisse børn.. Kunne de ikke selv ofre det skal de heller ikke forvente andre kan  

Man er nød til at sige sin mening og have en holdning og stå ved nogle af sine holdninger for ikke at miste sig selv i forløbet. Hermed mener jeg at man skal finde sig i lige så meget som man ville have gjort hvis det var ens eget barn.. 

Jeg ser min bonus som mit barn også, og derfor acceptere jeg intet mindre end at jeg også bliver hørt. Så vel som jeg er med til opdragelse og alt muligt andet. Jeg er forælder på lige fod med min mand når bonus er her, og det har givet bonus så meget mere respekt for mig end en der står på side linjen for det kan barnet se med det samme og så ender man ud i at de køre på en. 

Det vigtigste er at man danner bånd med bonus, at man har det godt med hinanden. Er åben for at bonus har en biomor og ikke være bange for at snakke med bonus om det, men ikke finde sig i alt bare fordi barnet er skilsmisse barn, for det er at gøre barnet en bjørnetjeneste. Hvis man først hader bonus (som jeg ved nogen gør) så er det at det bliver et problem, for så er det alt der er i vejen og så går man over grænsen, for så går ting ud over det her barn, som måske ikke er tænkt helt igennem men kun ligger i hadet og vreden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Michella2

DET Poulsen skriver:

Iøvrigt gider jeg heller ikke have børnekreationer til at hænge eller stå fremme.. Så min egen knægts ting lavet her og der står også og pynter på HANS værelse.. Gider simpelthen ikke se på grimme ting og ja langt det meste er GRIMT..  Inkl kalenderen.. 

Er simpelthen bare målløs 

Anmeld

28. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mpr skriver:

Jeg vælger at komme med en lidt mildere og mere venlig besked end største delen af dem der har skrevet  

Hvis kalenderen kun er af pigen så ville jeg måske overveje at lade den hænge, snakke med manden om det for det er trods alt ikke kun mig der bor der - men jeg har godt nok også lov til at have en mening i mit eget hjem, eget eller bonusbarn  

Hvis der var så meget som et billede af bio så nej så ville jeg ikke have den hængende hvor jeg kunne se på den. Det er en grænse jeg har pga ting der er sket i tidens løb. Bonus må snakke så meget om sin mor som hun vil, og jeg snakker gerne med om hvad hun har at sige, og fortælle. Men jeg skal ikke have et billede af bio i mit hjem. Heldigvis laver bio ikke gaver med bonus mere til sin far fordi det blev hendes måde at træde ind over mine grænser imens hun råbte højt om hvordan jeg skulle respektere hendes. Det ville også være meget mærkeligt at bonus lavede ting til far med bio når hun også laver gaver med mig til far

Og jeg ved at jeg får nogle høvl for det her, men jeg holder stadig på den ret jeg har til at sige hvad jeg mener, min mening om alt er lige så vigtigt som min mands uanset hvordan man vender og drejer det også selvom det er andres børn.. Og alle dem som siger andet.. Ja jeg skal finde mig i lige så lidt som bio forælderne.. 

Fandt bio forældre sig i lige så meget som det forventes af bonusforældre at gøre, så fandtes der ikke skilsmisse børn.. Kunne de ikke selv ofre det skal de heller ikke forvente andre kan  

Man er nød til at sige sin mening og have en holdning og stå ved nogle af sine holdninger for ikke at miste sig selv i forløbet. Hermed mener jeg at man skal finde sig i lige så meget som man ville have gjort hvis det var ens eget barn.. 

Jeg ser min bonus som mit barn også, og derfor acceptere jeg intet mindre end at jeg også bliver hørt. Så vel som jeg er med til opdragelse og alt muligt andet. Jeg er forælder på lige fod med min mand når bonus er her, og det har givet bonus så meget mere respekt for mig end en der står på side linjen for det kan barnet se med det samme og så ender man ud i at de køre på en. 

Det vigtigste er at man danner bånd med bonus, at man har det godt med hinanden. Er åben for at bonus har en biomor og ikke være bange for at snakke med bonus om det, men ikke finde sig i alt bare fordi barnet er skilsmisse barn, for det er at gøre barnet en bjørnetjeneste. Hvis man først hader bonus (som jeg ved nogen gør) så er det at det bliver et problem, for så er det alt der er i vejen og så går man over grænsen, for så går ting ud over det her barn, som måske ikke er tænkt helt igennem men kun ligger i hadet og vreden. 

Udtryk som "ofre", "finde sig i alt" etc. har i mine øjne meget lidt at gøre med den aktuelle situation, omhandlende en kalender. Det har jo så også vist sig, at det handler helt generelt om indstillingen til børns aftryk i hjemmet i form af tegninger og andet, der ikke "passer visuelt ind". 

Anmeld

28. december 2014

mpr

Udtryk som "ofre", "finde sig i alt" etc. har i mine øjne meget lidt at gøre med den aktuelle situation, omhandlende en kalender. Det har jo så også vist sig, at det handler helt generelt om indstillingen til børns aftryk i hjemmet i form af tegninger og andet, der ikke "passer visuelt ind". 

Det ved jeg godt, men alt i alt blev alt kørt imod konceptet bonusmor, og at det skal du bare bide i dig.. Og så er jeg sådan set ligeglad med hvad det er.. 

At hun har noget med hvordan hendes hjem skal se ud, så er det hendes sag. Hun siger jo ikke direkte til barnet hun synes noget er grimt, hun vil blot hellere have det til at være på værelset.

Og tror virkelig at hendes måde at skrive de her ting på er at hun bliver angrebet konstant på de her 6 sider, så angriber man tilbage og tænker måske ikke over hvilke ord man bruger.. Men skal bare finde en måde at forsvare sig på  

Er sikker på ts gør sit bedste for børnene i hjemmet, hun vil bare også gerne have sit hjem ikke kun er pyntet med ting lavet af børn

Desuden er det også godt for ts at høre hun ikke er verdens værste person blot fordi hun har en bestemt måde at være på, hvilket jeg tror alle bonusmødre har behov for engang imellem i en verden hvor konceptet om den onde stedmor lever for fuld skrue.

Anmeld

28. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
DET Poulsen skriver:

Første spørgsmål drejer sig om om man virkelig skal finde sig i og accepterer at have kreationer i form af en kalender stående fremme af kærestens datter, som x'en har lavet og datteren giver i julegave til far og resten af familien.. Jeg er helt med på at jeg intet han sige om at den er lavet, elker at familien har den stående fremme, men skal jeg virkelig se på den hele næste år.. Jeg mener selvfølgelig ikk den skal smides ud eller noget, men jeg ville da være mere komfortabel med at datteren fik den hængt op på hendes værelse, eller noget.. 

Oven i købet er jeg selv en habil hobbyfotograf som gerne dekorere vores hjem med mine egne billeder, og det er jo ikke fordi jeg ikke gider se på datteren, men helt ærlig gider jeg ikke have x'en til at have noget stående og fra deres liv.. 

Er der billeder af den biologiske mor i kalenderen og hvor stor er kalenderen?... hvis moren er i ville jeg også blive sur, men hvis det kun er pigen ville jeg nok bide i det sure æble og lade min kæreste bestemme hvor han ville hænge sin gave - det er trods alt også hans hjem...

Herhjemme fortalte min kæreste mig ligeud at han ikke bryder sig om billeder af min eks i vores lejlighed, så alle billeder jeg har af min eks (sønnens barnedåb, jule osv.) er sat i albums og kun ét billede står fremme på sønnens værelse...

Anmeld

28. december 2014

Bshizzle

Jeg får helt ondt i maven af at læse TS svar... 

Børn fylder meget... JA! Og det skal der osse være plads til.. 

Ja.. Måske behøver de ikke fylde på alle vægge, men at ha nogle tegninger mm hist og pist i huset vil da kun være dejligt! 

Tænk på hvor stolt barnet vil være?? 

Jeg ELSKER de ting mine børn laver... 

Ja, måske er de ikke altid så smukke at se på, men MIT barn har lavet det og er SÅ stolt af det!! 

Så skal det ikke bare pakkes ned eller smides ind på værelset hvor resten af familien eller vennerne ikke kan se det.  

Ang den kalender... Tror altså bio Mor har lavet denne kalender i god mening, så barnet kan kigge på den og stadig "se" sin bio-Mor 

Der er vel ikke tale om erotiske billeder af bio-Mor? 

Syntes lige du TS skal ta en dyb indånding.. 

Hvor gør du af din kæreste/barnets far hvis du ikke er helt tilfreds med ham?? 

Ind i skabet ?! 

Ta en forsat god dag..  

Anmeld

28. december 2014

lineog4

mpr skriver:

Selvsagt skal ingen køres over osv...

Men du siger egentlig det som for mig er det essentielle: du har lige så meget ret til din mening som din mand har. Og det gælder jo så også den anden vej, så ønsker TSs mand at have kalenderen fremme så gælder hans mening jo også og så må man tage en generel snak om hvordan og hvorledes med børns produktioner, hjemmet og det æstetiske udtryk er jo ikke kun kvindens domæne. 

Der skal også lyttes til følelser, men der skal lyttes til begges følelser. Og når de voksne så tager den snak, skal de huske børnene også bor i hjemmet og måske også har noget at skulle have sagt om det æstetiske udtryk og måske også har følelser.

Jeg synes det er fair du har meldt klart ud om gaver som biomor haf været involveret i og du har så valgt at hjælpe barnet med at lave gave som du kan rumme - skønt, og du har taget din kamp som rummer barnet også, fantastisk. Endnu mere fantastisk havde det jo selvsagt været om du og bio kunne have et godt forhold, men når nu det ikke kunne være,..

jeg læstd egentlig mest ts som, den er for grim og jeg vil have ret ti, at bestemme over MIT hjem (måske mest fordi hun fik flettet ind hun selv tog billeder), og der står jeg ved: det er også mandens hjem, og børnenes og måske de skulle tage en snak om balance gangen mellem den fine indretning og det at det er et hjem med børn og mand - i et forhold både med og uden børn må man gå på kompromis også med sin indretningsstil

Anmeld

28. december 2014

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

Er der billeder af den biologiske mor i kalenderen og hvor stor er kalenderen?... hvis moren er i ville jeg også blive sur, men hvis det kun er pigen ville jeg nok bide i det sure æble og lade min kæreste bestemme hvor han ville hænge sin gave - det er trods alt også hans hjem...

Herhjemme fortalte min kæreste mig ligeud at han ikke bryder sig om billeder af min eks i vores lejlighed, så alle billeder jeg har af min eks (sønnens barnedåb, jule osv.) er sat i albums og kun ét billede står fremme på sønnens værelse...

Er det ikke svært at skære en del af sit liv væk billedmæssigt? Okay er også et menneske med mange billeder oppe, det er nu ikke fordi vi voksne er så meget med på billederne, men.... 

Skulle vi nu gå fra hinanden, så kan jeg slet ikke forestille mig den del af mit og børnenes liv bliver gemt væk. 

Skal lige siges jeg selv er bonus og havde intet imod billeder ad x - eller også var jeg bare fordi jeg var heldig han ikke havde en million, og de ikke var sat op alle vegne.

bare nysgerrig...

Anmeld

28. december 2014

L&V

Dit barn må ose af selvtillid og selvværd sådan som du værdsætter de ting han laver på så fin vis for at glæde dig.

Anmeld

28. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
lineog4 skriver:

Er det ikke svært at skære en del af sit liv væk billedmæssigt? Okay er også et menneske med mange billeder oppe, det er nu ikke fordi vi voksne er så meget med på billederne, men.... 

Skulle vi nu gå fra hinanden, så kan jeg slet ikke forestille mig den del af mit og børnenes liv bliver gemt væk. 

Skal lige siges jeg selv er bonus og havde intet imod billeder ad x - eller også var jeg bare fordi jeg var heldig han ikke havde en million, og de ikke var sat op alle vegne.

bare nysgerrig...

Jeg fik desværre ikke mange billeder med da jeg flyttede (eller blev smidt ud) så det drejede sig reelt set måske kun om to eller tre billeder...

Jeg tror til gengæld at jeg ville blive ked af det hvis han havde sagt at jeg ikke måtte have Victors fodaftryk/håndaftryk, dåbsophæng eller lignende oppe, for det er noget jeg selv har lavet eller Victor selv har lavet til mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.