Yurie skriver:
Har jeg sagt at det rager ham at der er en lillebror? Nej, jeg forstår bare ikke hvad der sker ved at lillebroren er på billedet? Dør han af at se sin datter have det sjovt sammen med sin lillebror?
Nej men hvis det er datteren der har fået lov til at vælge billeder, skal man så bare sige; Nej dem må du ikke bruge, for far gider ikke se på mig eller lillebror, der må kun være billeder af dig. Nej de er ikke en del af farens liv, men de er en del af hans datters liv, en stor del. Og hun vil jo bare vise hvad hun har lavet i løbet af året. Og så længe moren ikke er på alle billeder, så synes jeg ikke det burde være sådan et stort problem.
Der er altså nogen der har forældrene med på billedet som konfirmation, som så står fremme. For at vise hvor stolt man er.
Og der er da også nogen forældre der har billeder med deres datter/søn på bryllupsdagen, eller hele familien. Altså forældre, søskende og bedsteforældre, som da sagtens kan stå fremme. For at man igen er stolt af sit barn, den fantastiske dag man har et minde om.
Men det var bare eksempler.
Jeg er enig med at der ikke behøver at være fyldt med billeder, men et billede i en kalender, og hvis det er så hårdt, så spring den måned over. Hvorfor gør så meget ud af det, hænge en kalender ind på en 4åriges værelse, hvad skal hun bruge den til?
Selvfølgelig er det de voksne der bestemmer i sidste ende, men jeg synes bare det er forkert at sætte alt børnene har lavet til de voksne ind på værelset. (Som min nevø der havde malet på en tændstiksæske)
Man kan også omformulere det lidt "synes du ikke det her er bedre?" "far vil så gerne se dig" et eller andet eller også kunne man kun ligge muligheder ud som var af bonus
Gad godt vide hvordan bio havde taget det hvis det var den anden vej rundt, og der måske var billeder af ts og hendes søn + bonus i, ville hun mon tage det pænt "fordi det er jo en del af bonus liv".
Alt skal selvfølgelig heller ikke gemmes væk, jeg nyder da også ting min bonus har lavet, og vores køleskab er spækket med ting og sager og vi har flere ting stående som bonus har lavet. Jeg har bare erfaring med folk der har OCD og det er ikke bare noget man lige håndtere, og det bliver ikke tonet ned over nat
Men ja du har helt ret i at en kalender måske ikke er så brugbar for et barn på 4 men så kan hun da se billeder og skifte rundt imellem dem som hun vil - eller man kunne undlade den måned hvor det var, men ja, det hjælper jo bare ikke på problematikken om at hun ikke føler den passer ind med deres egne ting.
Jeg har selv noget med at der skal være harmoni med de ting der er både farve mæssigt og forms/størrelses mæssigt, nok noget jeg har fra min mor. Så kan til dels godt forstå ts men kan også godt forstå man ikke kan smide alt ind på børnenes værelser