Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

mpr

Yurie skriver:

Har jeg sagt at det rager ham at der er en lillebror? Nej, jeg forstår bare ikke hvad der sker ved at lillebroren er på billedet? Dør han af at se sin datter have det sjovt sammen med sin lillebror?

Nej men hvis det er datteren der har fået lov til at vælge billeder, skal man så bare sige; Nej dem må du ikke bruge, for far gider ikke se på mig eller lillebror, der må kun være billeder af dig. Nej de er ikke en del af farens liv, men de er en del af hans datters liv, en stor del. Og hun vil jo bare vise hvad hun har lavet i løbet af året. Og så længe moren ikke er på alle billeder, så synes jeg ikke det burde være sådan et stort problem.

Der er altså nogen der har forældrene med på billedet som konfirmation, som så står fremme. For at vise hvor stolt man er.

Og der er da også nogen forældre der har billeder med deres datter/søn på bryllupsdagen, eller hele familien. Altså forældre, søskende og bedsteforældre, som da sagtens kan stå fremme. For at man igen er stolt af sit barn, den fantastiske dag man har et minde om.

Men det var bare eksempler.

Jeg er enig med at der ikke behøver at være fyldt med billeder, men et billede i en kalender, og hvis det er så hårdt, så spring den måned over. Hvorfor gør så meget ud af det, hænge en kalender ind på en 4åriges værelse, hvad skal hun bruge den til?

Selvfølgelig er det de voksne der bestemmer i sidste ende, men jeg synes bare det er forkert at sætte alt børnene har lavet til de voksne ind på værelset. (Som min nevø der havde malet på en tændstiksæske)

Man kan også omformulere det lidt "synes du ikke det her er bedre?" "far vil så gerne se dig" et eller andet eller også kunne man kun ligge muligheder ud som var af bonus Gad godt vide hvordan bio havde taget det hvis det var den anden vej rundt, og der måske var billeder af ts og hendes søn + bonus i, ville hun mon tage det pænt "fordi det er jo en del af bonus liv".

Alt skal selvfølgelig heller ikke gemmes væk, jeg nyder da også ting min bonus har lavet, og vores køleskab er spækket med ting og sager og vi har flere ting stående som bonus har lavet. Jeg har bare erfaring med folk der har OCD og det er ikke bare noget man lige håndtere, og det bliver ikke tonet ned over nat  

Men ja du har helt ret i at en kalender måske ikke er så brugbar for et barn på 4 men så kan hun da se billeder og skifte rundt imellem dem som hun vil - eller man kunne undlade den måned hvor det var, men ja, det hjælper jo bare ikke på problematikken om at hun ikke føler den passer ind med deres egne ting. 

Jeg har selv noget med at der skal være harmoni med de ting der er både farve mæssigt og forms/størrelses mæssigt, nok noget jeg har fra min mor. Så kan til dels godt forstå ts men kan også godt forstå man ikke kan smide alt ind på børnenes værelser  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Mama85

mpr skriver:

Uh jeg tør love dig for havde vi lavet en kalender hvor jeg var i så var 3 verdens krig brudt ud - jeg er jo også en del af livet med bonus. 

Det er et fact at børn af skilsmisse forældre er pålagt at leve to liv, med to regel sæt, i to hjem, for nogen fordi forældrene bor langt fra hinanden to vennegrupper. 

Det er facts når forældre ikke kan blive sammen at de dømmer deres børn til at få to liv om man vil det eller ej. 

Man kan ikke forene de to ting medmindre man flyttede sammen alle sammen under samme tag. 

Helt ærligt, kan ikke se grunden til at det skal være på den måde, men så er man da også flere om det hvis forholdene udvikler sig så tosset. 

Man har vel pligt som forældre at gøre barnets tilværelse så nem så mulig i sådan en situation, uanset om den ene part er blevet såret af den ene eller anden årsag- barnet har jo ikke bedt om at blive sat i verden for at blive et skilsmissebarn, derfor bør man stile efter at barnet har ét liv, selvom at der findes forskellige livsformer hos forældrene hver i sær, netop for barnets skyld, det kan sagtens gøres- selv uden at bo under samme tag med den slemme biomor 

Anmeld

28. december 2014

Mama85

mpr skriver:

Hvem er det der siger barnet ikke må snakke om sin anden del af familien? Der er forskel på ikke lige at have bio og lillebror hængende og så ikke at må snakke om dem  

Altså, snak om fødselsdag.

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Nu ved vi ikke om hun må snakke om ham, men bare det at der bliver sagt at de lever hver deres liv, så er det jo ligesom at lillebror ikke findes. Og jeg kan ikke se hvad der er galt i at han er på nogle billeder, han har jo ikke gjort noget.

Men det er deres valg, hvad de mener er rigtigt. Og vi mener noget andet.

Jamen hvorfor overhovedet giver en gave, hvis man får smidt den lige tilbage i hovedet og sagt, at den skal stå på ens eget værelse?

Tak.. Det har været hårdt. Og jeg har gjort det selv. Jeg er også super stolt af mig selv. For hvis jeg ikke havde det, havde jeg siddet fanget i et hus og ikke kommet ud overhovedét. Mit liv havde været et helvede.

Snakke fødselsdag, taget fra dit eksempel

Anmeld

28. december 2014

TNBC

mpr skriver:

Man kan også omformulere det lidt "synes du ikke det her er bedre?" "far vil så gerne se dig" et eller andet eller også kunne man kun ligge muligheder ud som var af bonus Gad godt vide hvordan bio havde taget det hvis det var den anden vej rundt, og der måske var billeder af ts og hendes søn + bonus i, ville hun mon tage det pænt "fordi det er jo en del af bonus liv".

Alt skal selvfølgelig heller ikke gemmes væk, jeg nyder da også ting min bonus har lavet, og vores køleskab er spækket med ting og sager og vi har flere ting stående som bonus har lavet. Jeg har bare erfaring med folk der har OCD og det er ikke bare noget man lige håndtere, og det bliver ikke tonet ned over nat  

Men ja du har helt ret i at en kalender måske ikke er så brugbar for et barn på 4 men så kan hun da se billeder og skifte rundt imellem dem som hun vil - eller man kunne undlade den måned hvor det var, men ja, det hjælper jo bare ikke på problematikken om at hun ikke føler den passer ind med deres egne ting. 

Jeg har selv noget med at der skal være harmoni med de ting der er både farve mæssigt og forms/størrelses mæssigt, nok noget jeg har fra min mor. Så kan til dels godt forstå ts men kan også godt forstå man ikke kan smide alt ind på børnenes værelser  

Men vi ved jo ikke hvad bio mor har sagt eller hvordan de har gjort det. Men ligefrem at fare så højt over det, på grund af måske et eller to, synes jeg er for voldsomt.

Ja, det kan da godt være at hun ikke havde noget imod at se sin datter sammen med sin søskende, for det er jo det drengene er, hendes brødre. Om hun hænger det op på væggen, måske, måske ikke.

Ja, jeg ved hvordan OCD er, jeg har det selv. Men det kræver også at du faktisk gør noget, for at tone det ned. Som jeg har gjort.

Selvfølgelig er der mange der har et tema, i deres hus, men at der hænger en tegning på køleskabet eller en lille lerting i vinduet, kan jeg ikke se det slemme i. Men sådan er vi forskellige.

Jeg mener heller ikke at alle tingene skal stå frem, men man må også gerne lige kunne se at der faktisk bor børn i huset. Men når det er en gave, synes jeg at det er mærkeligt at barn skal have det ind på deres værelse. Det er jo ikke deres, når de har givet den som gave.

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Snakke fødselsdag, taget fra dit eksempel

Ja, men jeg tænkte mere på om hun måtte invitere sin lillebror til sin fødselsdag når hun er hos faren. eller om det bare er udelukket, fordi han ikke er en del af familien. Deres altså.

Anmeld

28. december 2014

Linkae

DET Poulsen skriver:

Iøvrigt gider jeg heller ikke have børnekreationer til at hænge eller stå fremme.. Så min egen knægts ting lavet her og der står også og pynter på HANS værelse.. Gider simpelthen ikke se på grimme ting og ja langt det meste er GRIMT..  Inkl kalenderen.. 

Føøøøøj! 

Du burde skamme dig! Dine børn kommer næppe til at føle sig dygtige og værdsatte når deres ting og gaver skal gemmes væk er sq måløs

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Ja, men jeg tænkte mere på om hun måtte invitere sin lillebror til sin fødselsdag når hun er hos faren. eller om det bare er udelukket, fordi han ikke er en del af familien. Deres altså.

Tror sgu det er udelukket 

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Tror sgu det er udelukket 

Ja, det tror jeg sku også. Derfor jeg bliver så glad når jeg hører om dele familier, der sagtens kan samarbejde, dele højtider/og andet, også selvom at de har fundet nye partner og fået nye børn.

Alle børnene er jo søskende.

Jeg hørte om nogen der holdt jul sammen, selvom at de var skilt(med partnere), og havde fået nye partnere. Super sejt.

Anmeld

28. december 2014

bynorit

DET Poulsen skriver:

Iøvrigt gider jeg heller ikke have børnekreationer til at hænge eller stå fremme.. Så min egen knægts ting lavet her og der står også og pynter på HANS værelse.. Gider simpelthen ikke se på grimme ting og ja langt det meste er GRIMT..  Inkl kalenderen.. 

Det er altid en dårlig ide at være på baby.dk når man er i dårligt humør 

Jeg ville tro at have børnenes krationer hængene på køleskabet osv. høre med til jobbet som forælder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.