Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Mama85

mpr skriver:

Okay gal var måske ikke ordet at bruge, men irriteret og måske en smule forarget - som i hvordan kunne x tro at det var noget x partneren ville have hængende i sit hjem med hans nye familie?. Jeg er ikke ts Og hendes bio har intet gjort mig, jeg synes bare det er et gentagende senarie at bio'er har et eller andet med at de ikke kan holde det professionelt men skal hele tiden vise deres eksistens på den ene eller anden måde og prøve at holde deres plads i mandens liv Om det så er for at provokere den nye eller hvad det er. I min verden høre det ingen steder hjemme, hun er mor til barnet de har en fortid sammen, fair nok. Men de har ingen fremtid samme, de skal bare acceptere hinandens tilstædeværelse det indikere ikke at de skal have billeder ( i det her tilfælde en kalender) hængende med ex'en i  

Bio må også acceptere at hun ikke er hovedrollen længere i mandens liv. 

Man kan sagtens lave en flot kalender med masser af billeder af bonus uden der er andre med i  

Og som jeg læser det så tror jeg også bare at hun vil have der ikke skal være særbehandling når hendes egen søn heller ikke har ting hængende i stuen Det er noget hendes mand og hende skal finde ud af  

Nååååå, vidste ikke at bioen var ude på at få hovedrollen i fars liv da hun lavede denne kalender- sorry   Og jeg er sten- sikker på at hun gjorde det for at provokere den samleverske og IKKE andet, netop fordi at hun ikke er professionel omkring hendes barn og dennes far..og oveni i dét havde datteren havde ingen indflydelse på hvilke billeder der skulle i den kalender- for de billeder skulle jo passe ind i TS's hjem Eller modsat, blot for at provokere  Ekstra point! 

Ironi kan forekomme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

TNBC

mpr skriver:

Okay gal var måske ikke ordet at bruge, men irriteret og måske en smule forarget - som i hvordan kunne x tro at det var noget x partneren ville have hængende i sit hjem med hans nye familie?. Jeg er ikke ts Og hendes bio har intet gjort mig, jeg synes bare det er et gentagende senarie at bio'er har et eller andet med at de ikke kan holde det professionelt men skal hele tiden vise deres eksistens på den ene eller anden måde og prøve at holde deres plads i mandens liv Om det så er for at provokere den nye eller hvad det er. I min verden høre det ingen steder hjemme, hun er mor til barnet de har en fortid sammen, fair nok. Men de har ingen fremtid samme, de skal bare acceptere hinandens tilstædeværelse det indikere ikke at de skal have billeder ( i det her tilfælde en kalender) hængende med ex'en i  

Bio må også acceptere at hun ikke er hovedrollen længere i mandens liv. 

Man kan sagtens lave en flot kalender med masser af billeder af bonus uden der er andre med i  

Og som jeg læser det så tror jeg også bare at hun vil have der ikke skal være særbehandling når hendes egen søn heller ikke har ting hængende i stuen Det er noget hendes mand og hende skal finde ud af  

Bare fordi der er billeder af biomor og lillebroren, har det ikke noget at gøre med at om hun vil være hovedrolle i sin ex´liv, men fordi hun måske har siddet med sin datter og kigget på billeder til kalender, og datteren har fået lov til at vælge billederne, skal hun så sige nej, dem må du ikke vælge, for far og hans partner vil ikke have billeder af mig i deres hjem? Hun har siddet og lavet noget med sin datter, for at glæde sin far, og så bliver det smidt ind på hendes værelse. Hvad skal en fireårig med en kalender?

Men det er jo ikke kun omkring billederne, det er alt hvad pigen og drengen laver, det skal bare ind på værelset.

Jeg synes det lyder lidt voldsomt på grund af et billede i en kalender, som bliver skiftet hver måned, det vil sige at billedet ikke kommer til at hænge der for evig tid.

Som jeg læser det, vil hun bare bestemme over hvordan hjemmet skal se ud, og der skal bare ikke være noget som børn har lavet, for det passer ikke ind i hendes indretning, og så spørg jeg; hvornår passer børns lerfigurer, tegninger eller andet ind i voksnes indretning? Der er man jo på to forskellige steder.

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Jeg forstår godt at exen ikke skal overtage deres hus, men helt ærligt et billede eller to i en kalender der bliver taget ned om et år.
De er en del af hinandens liv, resten af deres liv,.. Hvorfor så ikke prøve at være lidt positive omkring hinanden og se igennem nogle ting. Hvad gør de når pigen begynder at spørge, hvorfor gaver hun giver til sin far, bliver sat ind på hendes værelse? Kan godt være at TS synes det er ok, men jeg synes ikke at børns ting skal sættes ind på deres værelse, når det er noget de har lavet til deres forældre. Man behøver jo ikke sætte det på spisebordet, men der er andre steder. Det er da hyggeligt at se hvad børn har lavet igennem årene. Hvordan de har udviklet sig.

Nu har hun OCD og ja det gør noget ved hende, men man kan sku også lære at styre det, det gjorde jeg.. Og jeg gør det hver dag. For det skal sku ikke gå ud over børnene, og de skal bestemt ikke arve det, for det er noget af det værste at have. Ved godt at det ikke er noget man arver, men børn kopiere jo deres forældre og hvis de vokser op med det, kan de blive ved med at gøre det, uden at tænke over det.

Jeg håber biomor er lidt mere large omkring børnene(hvilket det lyder som, når hun ikke har troet at det var et problem at både hende og lillebror var på billederne)

Præcis, fatter ikke hvordan et par billeder- der netop kun er fremme i et par (sjovt nok   ) måneder, skulle kunne lave så meget revage, medmindre TS har nogle meget alvorlige problemer med identitet og rollen som samleverske til far..

OCD er ikke engang undskyldning, for som du selv siger, så gør man nemlig noget for at holde den nede, ISÆR når der er børn der kan lære sig ting der ikke er nødvendige, for man arver jo til dels af det, om ikke andet i brudstykker, som kan invadere hele ens liv.

håber det samme om biomor-ellers ser det sort ud for den stakkels pige..

Anmeld

28. december 2014

mpr

Yurie skriver:

Så bio må KUN tage billeder af alene med datteren, for lillebror må ikke være med?

Selvfølgelig er der billeder af kun pigen, men hvis de nu har lavet en kalender med et billede fra hver måned i året, og der ikke lige var et billede med datteren alene fra den måned, skulle de hvad klippe i billedet?? Hvad sker der ved at hendes lillebror er med på et billede eller to, eller at hun har lavet et selfie med sin mor. Hvad nu hvis det er det billede, pigen har valgt at skulle være i kalenderen, fordi hun synes det var sjovt.

Selvfølgelig skal man ikke have huset fuld af billeder af exen, men selvom at de ikke er sammen, er de jo stadigvæk en del af hinandens liv, på grund af pigen.
Hvad med konfirmationer, bryllupper?? Skal datteren så også tage billeder med mor/far hver for sig, fordi bio skal jo ikke hænge hos jer?
Jeg synes det er lidt synd at de skal deles op på grund af et eller to billeder.

Undskyld mit sprog, men hvad rager det far at der er en lillebror? det er jo ikke hans barn? Han er interesseret i at se sin datter og billeder af hende vel ikke hendes mor og lillebror som ikke engang er hans?  

Selvfølgelig kan bio tage billeder så mange hun vil af alt hun vil, men man behøver ikke ligge alle de billeder i en kalender de giver til far, dem kan de bruge i en kalender de laver til at hænge hos dem selv  

Hvad har det her noget som helst at gøre med konfirmationer og bryllupper? Konfirmations billeder ser jeg sjældent står fremme hvor det er andre end blot konfirmanden der er på billedet resten ligger jo i albums eller på computeren. Og bryllupper der bor barnet ikke hjemme og der er det vel kun brudeparret der kommer til at stå fremme og resten i albums eller på computeren? 

Desuden er der stor forskel på begivenheds billeder hvor far deltager og så på hverdags billeder hvor far ikke deltager  

Og ja de er en del af hinandens liv, men kun som sideløbere, de er jo ikke en stor del af hinandens liv nødvendigvis medmindre alle har det godt med det - og her mener jeg også bonusforældrene på begge sider, ingen skal føle sig over rumplet hvilket nogle bio forælder både mødre og fædre er fantastiske til. 

Hvis man har det godt med sin x og x'en kan opføre sig ordentligt overfor en ny så kan man opnå et fint venskab og så kan man jo overveje det, men er det omvendt kan jeg godt forstå ts ikke ønsker billeder af x'en i sit hjem  

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Præcis, fatter ikke hvordan et par billeder- der netop kun er fremme i et par (sjovt nok   ) måneder, skulle kunne lave så meget revage, medmindre TS har nogle meget alvorlige problemer med identitet og rollen som samleverske til far..

OCD er ikke engang undskyldning, for som du selv siger, så gør man nemlig noget for at holde den nede, ISÆR når der er børn der kan lære sig ting der ikke er nødvendige, for man arver jo til dels af det, om ikke andet i brudstykker, som kan invadere hele ens liv.

håber det samme om biomor-ellers ser det sort ud for den stakkels pige..

Nej, og hvis det er så stort et problem, så lad vær med at skift når den måned kommer, og når måneden så er gået, så springer man bare til den næste. Det behøver ikke at gøres til sådan et stort problem, hvis man tager det stille og roligt. Og så ber man pænt biomor om at næste gang, at der ikke er billeder af hende(forstår ikke hvor lillebror ikke må være på dem. Hvad har han gjort?? )

Må hun så heller ikke invitere sin lillebror(om nogle år) til fødselsdag hvis hun er hos sin far på sin fødselsdag?

Jeg tror faktisk at jeg vil blive lidt ked af det, hvis jeg havde siddet og lavet en kalender med min datter, og så spurgte hvor den hang eller om far blev glad for den, og så at den hænger på hendes værelse. Jeg havde stået lidt  hvorfor hænger min datters gave til hendes far på hendes eget værelse?

Jeg har haft det i næste 10år og jeg vil ønske hver eneste dag at jeg ikke havde det, men jeg har lært at leve med det, og jeg kan håndtere det, så jeg ikke får anfald mere. Og jeg ville ikke lade det gå ud over de børn jeg passer. eller mine egne. De skal ikke straffes fordi at jeg er syg, og de skal have lov til at være børn, og deres kunstværkers skal ses.

Anmeld

28. december 2014

mpr

Mama85 skriver:

Åbenbart, barnet har jo også 2 liv, 1 hos biomor og 1 hos far og hans samleverske 

Uh jeg tør love dig for havde vi lavet en kalender hvor jeg var i så var 3 verdens krig brudt ud - jeg er jo også en del af livet med bonus. 

Det er et fact at børn af skilsmisse forældre er pålagt at leve to liv, med to regel sæt, i to hjem, for nogen fordi forældrene bor langt fra hinanden to vennegrupper. 

Det er facts når forældre ikke kan blive sammen at de dømmer deres børn til at få to liv om man vil det eller ej. 

Man kan ikke forene de to ting medmindre man flyttede sammen alle sammen under samme tag. 

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Nej, og hvis det er så stort et problem, så lad vær med at skift når den måned kommer, og når måneden så er gået, så springer man bare til den næste. Det behøver ikke at gøres til sådan et stort problem, hvis man tager det stille og roligt. Og så ber man pænt biomor om at næste gang, at der ikke er billeder af hende(forstår ikke hvor lillebror ikke må være på dem. Hvad har han gjort?? )

Må hun så heller ikke invitere sin lillebror(om nogle år) til fødselsdag hvis hun er hos sin far på sin fødselsdag?

Jeg tror faktisk at jeg vil blive lidt ked af det, hvis jeg havde siddet og lavet en kalender med min datter, og så spurgte hvor den hang eller om far blev glad for den, og så at den hænger på hendes værelse. Jeg havde stået lidt  hvorfor hænger min datters gave til hendes far på hendes eget værelse?

Jeg har haft det i næste 10år og jeg vil ønske hver eneste dag at jeg ikke havde det, men jeg har lært at leve med det, og jeg kan håndtere det, så jeg ikke får anfald mere. Og jeg ville ikke lade det gå ud over de børn jeg passer. eller mine egne. De skal ikke straffes fordi at jeg er syg, og de skal have lov til at være børn, og deres kunstværkers skal ses.

Altså, han eksisterer- det må være grund nok til at han ikke må være på billeder? Iiih, altså..så forskruede nogle hoveder skal man lede længe efter! Ja, hvad gør TS og hendes kæreste, når pigen kommer og snakker netop fødselsdag eller andet der har noget med denne lillebror at gøre? Det må værre udelukket på forhånd i sådan et indsnævret verden.

jeg ville også tænke mit barns gave blev pakket væk på den måde- tænk at gå i så små sko..

Hatten af af for at du har styr på din OCD- det må have krævet en kamp 

Anmeld

28. december 2014

mpr

Mama85 skriver:

Altså, han eksisterer- det må være grund nok til at han ikke må være på billeder? Iiih, altså..så forskruede nogle hoveder skal man lede længe efter! Ja, hvad gør TS og hendes kæreste, når pigen kommer og snakker netop fødselsdag eller andet der har noget med denne lillebror at gøre? Det må værre udelukket på forhånd i sådan et indsnævret verden.

jeg ville også tænke mit barns gave blev pakket væk på den måde- tænk at gå i så små sko..

Hvem er det der siger barnet ikke må snakke om sin anden del af familien? Der er forskel på ikke lige at have bio og lillebror hængende og så ikke at må snakke om dem  

Anmeld

28. december 2014

TNBC

mpr skriver:

Undskyld mit sprog, men hvad rager det far at der er en lillebror? det er jo ikke hans barn? Han er interesseret i at se sin datter og billeder af hende vel ikke hendes mor og lillebror som ikke engang er hans?  

Selvfølgelig kan bio tage billeder så mange hun vil af alt hun vil, men man behøver ikke ligge alle de billeder i en kalender de giver til far, dem kan de bruge i en kalender de laver til at hænge hos dem selv  

Hvad har det her noget som helst at gøre med konfirmationer og bryllupper? Konfirmations billeder ser jeg sjældent står fremme hvor det er andre end blot konfirmanden der er på billedet resten ligger jo i albums eller på computeren. Og bryllupper der bor barnet ikke hjemme og der er det vel kun brudeparret der kommer til at stå fremme og resten i albums eller på computeren? 

Desuden er der stor forskel på begivenheds billeder hvor far deltager og så på hverdags billeder hvor far ikke deltager  

Og ja de er en del af hinandens liv, men kun som sideløbere, de er jo ikke en stor del af hinandens liv nødvendigvis medmindre alle har det godt med det - og her mener jeg også bonusforældrene på begge sider, ingen skal føle sig over rumplet hvilket nogle bio forælder både mødre og fædre er fantastiske til. 

Hvis man har det godt med sin x og x'en kan opføre sig ordentligt overfor en ny så kan man opnå et fint venskab og så kan man jo overveje det, men er det omvendt kan jeg godt forstå ts ikke ønsker billeder af x'en i sit hjem  

Har jeg sagt at det rager ham at der er en lillebror? Nej, jeg forstår bare ikke hvad der sker ved at lillebroren er på billedet? Dør han af at se sin datter have det sjovt sammen med sin lillebror?

Nej men hvis det er datteren der har fået lov til at vælge billeder, skal man så bare sige; Nej dem må du ikke bruge, for far gider ikke se på mig eller lillebror, der må kun være billeder af dig. Nej de er ikke en del af farens liv, men de er en del af hans datters liv, en stor del. Og hun vil jo bare vise hvad hun har lavet i løbet af året. Og så længe moren ikke er på alle billeder, så synes jeg ikke det burde være sådan et stort problem.

Der er altså nogen der har forældrene med på billedet som konfirmation, som så står fremme. For at vise hvor stolt man er.

Og der er da også nogen forældre der har billeder med deres datter/søn på bryllupsdagen, eller hele familien. Altså forældre, søskende og bedsteforældre, som da sagtens kan stå fremme. For at man igen er stolt af sit barn, den fantastiske dag man har et minde om.

Men det var bare eksempler.

Jeg er enig med at der ikke behøver at være fyldt med billeder, men et billede i en kalender, og hvis det er så hårdt, så spring den måned over. Hvorfor gør så meget ud af det, hænge en kalender ind på en 4åriges værelse, hvad skal hun bruge den til?

Selvfølgelig er det de voksne der bestemmer i sidste ende, men jeg synes bare det er forkert at sætte alt børnene har lavet til de voksne ind på værelset. (Som min nevø der havde malet på en tændstiksæske)

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Nu ved vi ikke om hun må snakke om ham, men bare det at der bliver sagt at de lever hver deres liv, så er det jo ligesom at lillebror ikke findes. Og jeg kan ikke se hvad der er galt i at han er på nogle billeder, han har jo ikke gjort noget.

Men det er deres valg, hvad de mener er rigtigt. Og vi mener noget andet.

Jamen hvorfor overhovedet giver en gave, hvis man får smidt den lige tilbage i hovedet og sagt, at den skal stå på ens eget værelse?

Tak.. Det har været hårdt. Og jeg har gjort det selv. Jeg er også super stolt af mig selv. For hvis jeg ikke havde det, havde jeg siddet fanget i et hus og ikke kommet ud overhovedét. Mit liv havde været et helvede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.