Julegave fra x'kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Mama85

mpr skriver:

Så synes jeg du er i din gode ret til at sige du ikke vil have den ude i stuen. Bonus lillebror har jo intet med jeres familie at gøre, og bio skulle i hvert fald ikke pynte hjemme på min væg.

Jeg er ked af at se du er blevet trynet på den måde du er, du lyder som en god mor til begge børn, at du har ocd kan du ikke gøre for, og det er ikke noget du kan fjerne, og som du selv siger det vidste din mand også. Og er da glad for at din mand også føler ubehag ved at få en gave med billeder bio og hendes nye barn, synes ikke det høre nogen steder hjemme at indvadere på den måde, hun er jo ikke en del af din mands liv, hun er en del af bonus liv og skal kun snakke med din mand/kæreste når det omhandler bonus. og det kan hun vise bonus når bonus er hos hende. 

Og desuden synes jeg også det er tarveligt af hende at hun giver sådan en gave med uden at informere om at hun har planer om at putte sådan noget i en gave, at hun udsætter et barn for at gaven måske ikke bliver taget godt imod er ikke i orden. 

Er man skilt så kan man ikke bare give gaver som førhen, så informere man om at vi har tænkt os at lave det her, er det i orden med dig? Så kan farmand sige ja eller nej, og ikke først stå med lorten når barnet står der forventnings fuld. Man skaber situationer der er unødvendige, for barnet vil for altid ønske mor og far er sammen og vil derfor elske at mor eller far laver en gave til den anden forælder, for så kan det jo være de stadig kan lide hinanden som kærester.. 

Jeg håber det ender godt ud for dig, det er rigtig trist at det skal være på den måde. Men du og din kæreste skal sætte jer ned og være enige om hvad der kommer ud og ind af huset og hvordan det er når der så kommer noget alligevel, hvordan i reagere hvis det sker. Planlæg planlæg planlæg  

Hvordan invaderer bio deres hjem ved at der er et billede af hende og hendes nye barn?  DET ER EN KALENDER fra datteren (med billeder fra datterens liv) til hendes far..Og bio er da en stor del af farens liv, hun er mor til hans første barn, om TS vil det eller ej 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

mpr

lineog4 skriver:

Eneste er bare med børn bliver man måske nød til at gå mere på kompromis end hvis man havde mødt hinanden uden børn. Og ja at kompromis jo så går begge veje.

Tænker også at kompromiser, og snakke jo ikke sker over natten, men vælger man at flytte hurtigt sammen og der er børn involveret, så gælder det om at tage dem hurtigt og måske at man også ender med at gå endnu mere på kompromis end hvis man havde flyttet sammen senere, eller der ikke var børn. Og ja så er der også lige der kan være følelser i klemme, hvis x er en forholdavis ny x...

jeg er selv en af dem der langsom i optrækket, så vi flyttede først rigtig sammen da vi havde kendt hinanden i 10 år, dvs. Jeg var der hver weekend og gerne oftere, og det var altid hos dem, for han havde barnet og ingen weekend mor, kun feriemor. Jeg havde derfor mit eget æstetiske rum, mit helle og vi kunne langsomt lære at finde kompromiser, og de fleste kanter var slebet af da vi flyttede sammen - gjorde det nok en del nemmere 

For man kan bare ikke være lige så stejl når der er børn, for ligesom bonus ikke skal køres over så skal barnet heller ikke... Og gik mine fx fra alt de kom med som gaver stod fremme til intet stod fremme på kort tid så ville de nok tænke deres om deres rolle i familien. 

Sandt, men det betyder ikke at børn skal ligge slagets gang, det er nu engang de voksne Jeg siger ikke at tingene skal pakkes væk i kasser, men ser nu engang intet forkert i at gaven kommer til at hænge på barnets værelse, især når der er billede af bio i den

Selvfølgelig skal børns følelser også tages med i tankerne, men at hun har ocd er altså ikke noget man bare piller væk. Og er helt enig om at man skal have den snak i starten, men har bare erfaring med at det er der mange der ikke gør fx var jeg selv en af dem der ikke gjorde det med det samme, fordi det så nærmest var grundlag til at vi gik fra hinanden, hvis jeg ikke makkede ret og accepterede ALT, fordi han ikke orkede at skulle skændes med bio om det. Det levede jeg i, i 2 år før jeg satte foden ned  

Man skal virkelig passe på med (det er min mening) ikke at give børnene særbehandling blot fordi de er skilsmisse børn, det er i mit hoved ikke sundt for børnene. Man skal være åben overfor at barnet har en mor der bor et andet sted, men barnet har også godt af at vide moren ikke bor der, og hvis hun gør så bor hun inde på værelset - hvis det er hvad der gør at den familie fungere bedst. Prøv at tænk på de familier hvor børnene ikke engang må tale om den anden forælder det er da meget meget værre end at de får afvide, den er rigtig fin og jeg ville elske hvis du ville hænge den et helt bestemt sted du synes den passer helt perfekt inde på dit værelse.  

Hun lyder ikke til hun er ond ved børnene, hun har bare en ide om hvordan det skal se ud Og ja børn fylder meget, men har godt nok set mange kernefamilier der har det på samme måde, og af en eller anden grund er det ok når det er kernefamilier men ikke når det er sammenbragte? 

Anmeld

28. december 2014

mpr

Hvordan invaderer bio deres hjem ved at der er et billede af hende og hendes nye barn?  DET ER EN KALENDER fra datteren (med billeder fra datterens liv) til hendes far..Og bio er da en stor del af farens liv, hun er mor til hans første barn, om TS vil det eller ej 

Jeg ville da blive ret gal hvis det var min ex der lavede sådan et stunt, uden at aftale det med mig først?. Hun er ikke en del af hans liv, hun er en side løber til hans liv når de ikke er sammen længere, (om bio vil det eller ej ) så er det ham der bestemmer hvor stor en del hun har lov til at fylde, sammen med den kvinde han vælger at bo sammen med, man skal huske det kan godt være ts valgte at bo sammen med en der havde barn, men han valgte også at bo sammen med en som ikke var moren til hans barn og skal derfor også indgå nogle kompromis

Hun invadere på den måde at hun slet ikke bruger øverste etage, en kalender fra barnets liv behøver ikke at indeholde billeder af bio eller lillebror. Når man ikke er sammen længere skal man ikke forvente alt kan forsætte som det altid har gjort, det skulle man måske have tænkt over inden man gik fra hinanden  

Anmeld

28. december 2014

Mama85

mpr skriver:

Jeg ville da blive ret gal hvis det var min ex der lavede sådan et stunt, uden at aftale det med mig først?. Hun er ikke en del af hans liv, hun er en side løber til hans liv når de ikke er sammen længere, (om bio vil det eller ej ) så er det ham der bestemmer hvor stor en del hun har lov til at fylde, sammen med den kvinde han vælger at bo sammen med, man skal huske det kan godt være ts valgte at bo sammen med en der havde barn, men han valgte også at bo sammen med en som ikke var moren til hans barn og skal derfor også indgå nogle kompromis

Hun invadere på den måde at hun slet ikke bruger øverste etage, en kalender fra barnets liv behøver ikke at indeholde billeder af bio eller lillebror. Når man ikke er sammen længere skal man ikke forvente alt kan forsætte som det altid har gjort, det skulle man måske have tænkt over inden man gik fra hinanden  

Hvorfor blive gal? Det forstår jeg ikke..hvad har biomor gjort TS/dig? Og hvorfor bruger hun ikke øverste etage?  Bare fordi at der er et billede af hende selv?  At sige at bio er side løber er da også helt i vejret, bioforældrene vil være en del af hinandens liv så længe de begge lever, på én eller anden facon. De har haft et forhold sammen der gik i stykker, dermed ikke sagt at de benægter hinandens eksistens og hvorvidt den ene er en del af deres liv eller ej, for man er jo bare en del af hinandens liv, især når man har børn sammen, uanset om den nye partner bryder sig om det eller ej.

Anmeld

28. december 2014

TNBC

DET Poulsen skriver:

OMG det bliver det sidste i hører fra mig.. Det kan tælles på en hånd, hvor mange der har forstået problematikken her.. Ingen forskelsbehandling.. 

Bonus barnet er fire og min egen knægt er to.. I kalenderen er der i hvert fald et billede af biomor, men også af lillebroren og bonusbarnet.. Hun har det liv hjemme hos hendes mor og her et andet.. Hun må snakke lige så meget om hendes liv derhjemme som hun lyster, trods jeg bliver træt i hovedet af at høre min mor gør sådan og sådan, min mor siger, jeg må det og det med min lillebror - men sådan er det..  Jeg kan sætte tusindvis af billeder op af bonus og min søn - men jeg er noget træt af at sku se på biomoderens happy/pround moments - vi har jo vores egne her i vores lille familie.. 

At jeg ikke udstiller børnenes kreationer, betyder ikke de ikke bliver rost og anerkendt for deres indsats og udviser taknemlighed for gaven..  Men igen når hjemmet ikke eroverpyntet  i forvejen og de fra start af har deres ting udstillet på deres værelse - så oplever de altså ingen nederlag ved det.. Men er stolte af at have det på deres værelse - os en kalender de kan bladre i.. 

Kalenderen passer ikke ind, kan ikke stå i køkkenet, ingen reoler i stuen og det er grim i mine øjne - bare fordi det er biomoderens stil behøver det jo ikke være min eller vores.. Heldigvis føler faren også at det er lettere invaderende i vores liv at biomoderens vælger denne typegave gave - men ville aldrig i tale sætte der for roensskyld.. En tegning havde givet mere lykke og kunne med lidt god vilje have kunnet blive proppet i en ramme og blevet formet til at passe ind.. 

Ja, jeg har valgt at leve med en mand med barn - men han har os valgt at leve med mig og min ocd.. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg ikke kan tåle at se på børnekreationer og måske Max kan acceptere et par tegninger der kan udskiftes efter ønske på køleskabet.. 

Heldigvis er han mere forstående end størstedelen her.. Ville ønske han havde et arbejde hvor det kunne stå - jeg er ikke uden at fratage ham noget - men det er os mit hjem hvor jeg er medbestemmende om hvad står hvor.. Havde jeg fået en designer vase eller kalender for den sagsskyld jeg ikke brød mig om udseendet på - var den jo blevet byttet.. Så det er en blanding her.. 

Nogle af jer, kunne have gavn af at læse om de nye syn på børneopdragelse.. Hvor børn skal kende deres plads i hierarkiet og ikke opleve gudestatus.. Mine 'børn' skal ikke gemmes væk - værelsernecer deres resten af huset er vores og der er plads til fælles hygge og leg - men legetøj skal altid tilbage på dets plads på værelset.. Værelset er et dejligt sted, ikke et grumt hjørne.. 

Plus jeg altså ikke har taget skade af ikke at få udstillet mine kreationer som barn og at det faktisk os prydede mit værelse - særligt det hjemmelavede julepynt.. 

Dårlig mor.. Måske mine'børn' får noget med i bagagen andre ikke gør.. En ting er sikkert kærlighed mangler de ikke og det finder du ikke i ting uanset hvor de står.. 

Børn får altså ikke gudestatus bare fordi deres kreaktioner står fremme i DERES hjem, for det er vel også deres hjem, eller er det kun din og din kæreste, eller mest dit? Nå ja det er det jo. Børnene er der bare. De har et værelse.  

Men du kan også se på hvordan andre ser, den måde du behandler dine børn og deres kreativitet på. Ät du ligefrem siger at de ting de laver, er grimme. Du siger at du ikke har taget skade, men det har du jo alligevel, uden at du faktisk kan se det. For du gør præcis det samme som din mor gjorde, og din søn(og måske bonus) vil blive på samme måde, at børns ting kun høre til på deres værelse.

Hvad vil du sige, hvis de en dag kommer hjem med en ting, og spørg om det må stå i stuen eller køkkenet? Sig nej, det passer ikke ind i MIT hjem..

Nej, I har ikke samme stil, men de har sku nok lavet den i en god tro, ikke for at irritere dig. Men du kan jo ikke undgå at biomor og bonuslillebror vil være på et enkelt billede eller to, og du behøver ikke at hænge dem op i stuen, men at billedet hænger der en måned(for så skifter man jo). Men det er jo JERES valg. Jeg forstår jer bare ikke, for som en sagde, hvis jeg giver en gave, tager jeg den jo ikke med hjem igen..

Men hvis han er forstående, hvorfor spørg du så?

Du siger at du har OCD, hvad er det du er bange for at der sker, hvis der kommer nogle børn ting ind?
Jeg gætter på at du er sådan en der skal have et fuldstændigt rent hus, alt skal være på det rette sted, perfekt. Og det er ikke sjovt, men det er sku heller ikke sjovt for andre.

Anmeld

28. december 2014

TNBC

mpr skriver:

Så bio må KUN tage billeder af alene med datteren, for lillebror må ikke være med?

Selvfølgelig er der billeder af kun pigen, men hvis de nu har lavet en kalender med et billede fra hver måned i året, og der ikke lige var et billede med datteren alene fra den måned, skulle de hvad klippe i billedet?? Hvad sker der ved at hendes lillebror er med på et billede eller to, eller at hun har lavet et selfie med sin mor. Hvad nu hvis det er det billede, pigen har valgt at skulle være i kalenderen, fordi hun synes det var sjovt.

Selvfølgelig skal man ikke have huset fuld af billeder af exen, men selvom at de ikke er sammen, er de jo stadigvæk en del af hinandens liv, på grund af pigen.
Hvad med konfirmationer, bryllupper?? Skal datteren så også tage billeder med mor/far hver for sig, fordi bio skal jo ikke hænge hos jer?
Jeg synes det er lidt synd at de skal deles op på grund af et eller to billeder.

Anmeld

28. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

OMG det bliver det sidste i hører fra mig.. Det kan tælles på en hånd, hvor mange der har forstået problematikken her.. Ingen forskelsbehandling.. 

Bonus barnet er fire og min egen knægt er to.. I kalenderen er der i hvert fald et billede af biomor, men også af lillebroren og bonusbarnet.. Hun har det liv hjemme hos hendes mor og her et andet.. Hun må snakke lige så meget om hendes liv derhjemme som hun lyster, trods jeg bliver træt i hovedet af at høre min mor gør sådan og sådan, min mor siger, jeg må det og det med min lillebror - men sådan er det..  Jeg kan sætte tusindvis af billeder op af bonus og min søn - men jeg er noget træt af at sku se på biomoderens happy/pround moments - vi har jo vores egne her i vores lille familie.. 

At jeg ikke udstiller børnenes kreationer, betyder ikke de ikke bliver rost og anerkendt for deres indsats og udviser taknemlighed for gaven..  Men igen når hjemmet ikke eroverpyntet  i forvejen og de fra start af har deres ting udstillet på deres værelse - så oplever de altså ingen nederlag ved det.. Men er stolte af at have det på deres værelse - os en kalender de kan bladre i.. 

Kalenderen passer ikke ind, kan ikke stå i køkkenet, ingen reoler i stuen og det er grim i mine øjne - bare fordi det er biomoderens stil behøver det jo ikke være min eller vores.. Heldigvis føler faren også at det er lettere invaderende i vores liv at biomoderens vælger denne typegave gave - men ville aldrig i tale sætte der for roensskyld.. En tegning havde givet mere lykke og kunne med lidt god vilje have kunnet blive proppet i en ramme og blevet formet til at passe ind.. 

Ja, jeg har valgt at leve med en mand med barn - men han har os valgt at leve med mig og min ocd.. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg ikke kan tåle at se på børnekreationer og måske Max kan acceptere et par tegninger der kan udskiftes efter ønske på køleskabet.. 

Heldigvis er han mere forstående end størstedelen her.. Ville ønske han havde et arbejde hvor det kunne stå - jeg er ikke uden at fratage ham noget - men det er os mit hjem hvor jeg er medbestemmende om hvad står hvor.. Havde jeg fået en designer vase eller kalender for den sagsskyld jeg ikke brød mig om udseendet på - var den jo blevet byttet.. Så det er en blanding her.. 

Nogle af jer, kunne have gavn af at læse om de nye syn på børneopdragelse.. Hvor børn skal kende deres plads i hierarkiet og ikke opleve gudestatus.. Mine 'børn' skal ikke gemmes væk - værelsernecer deres resten af huset er vores og der er plads til fælles hygge og leg - men legetøj skal altid tilbage på dets plads på værelset.. Værelset er et dejligt sted, ikke et grumt hjørne.. 

Plus jeg altså ikke har taget skade af ikke at få udstillet mine kreationer som barn og at det faktisk os prydede mit værelse - særligt det hjemmelavede julepynt.. 

Dårlig mor.. Måske mine'børn' får noget med i bagagen andre ikke gør.. En ting er sikkert kærlighed mangler de ikke og det finder du ikke i ting uanset hvor de står.. 

nu du skriver at din kæreste også synes det er for meget, så vil jeg sige tak for gaven til barnet og så bede din kæreste om at sige til biomor at I gerne vil frabede jer flere kalendere, for I ved desværre ikke hvor I skal hænge dem...

jeg er selv samværsforælder og hverken jeg eller min kæreste bryder os om når min eks fortæller det ene og andet om hans "nye" familie eller viser billeder når vi aflevere efter samvær....

Anmeld

28. december 2014

Mama85

Yurie skriver:

Så bio må KUN tage billeder af alene med datteren, for lillebror må ikke være med?

Selvfølgelig er der billeder af kun pigen, men hvis de nu har lavet en kalender med et billede fra hver måned i året, og der ikke lige var et billede med datteren alene fra den måned, skulle de hvad klippe i billedet?? Hvad sker der ved at hendes lillebror er med på et billede eller to, eller at hun har lavet et selfie med sin mor. Hvad nu hvis det er det billede, pigen har valgt at skulle være i kalenderen, fordi hun synes det var sjovt.

Selvfølgelig skal man ikke have huset fuld af billeder af exen, men selvom at de ikke er sammen, er de jo stadigvæk en del af hinandens liv, på grund af pigen.
Hvad med konfirmationer, bryllupper?? Skal datteren så også tage billeder med mor/far hver for sig, fordi bio skal jo ikke hænge hos jer?
Jeg synes det er lidt synd at de skal deles op på grund af et eller to billeder.

Åbenbart, barnet har jo også 2 liv, 1 hos biomor og 1 hos far og hans samleverske 

Anmeld

28. december 2014

mpr

Mama85 skriver:

Hvorfor blive gal? Det forstår jeg ikke..hvad har biomor gjort TS/dig? Og hvorfor bruger hun ikke øverste etage?  Bare fordi at der er et billede af hende selv?  At sige at bio er side løber er da også helt i vejret, bioforældrene vil være en del af hinandens liv så længe de begge lever, på én eller anden facon. De har haft et forhold sammen der gik i stykker, dermed ikke sagt at de benægter hinandens eksistens og hvorvidt den ene er en del af deres liv eller ej, for man er jo bare en del af hinandens liv, især når man har børn sammen, uanset om den nye partner bryder sig om det eller ej.

Okay gal var måske ikke ordet at bruge, men irriteret og måske en smule forarget - som i hvordan kunne x tro at det var noget x partneren ville have hængende i sit hjem med hans nye familie?. Jeg er ikke ts Og hendes bio har intet gjort mig, jeg synes bare det er et gentagende senarie at bio'er har et eller andet med at de ikke kan holde det professionelt men skal hele tiden vise deres eksistens på den ene eller anden måde og prøve at holde deres plads i mandens liv Om det så er for at provokere den nye eller hvad det er. I min verden høre det ingen steder hjemme, hun er mor til barnet de har en fortid sammen, fair nok. Men de har ingen fremtid samme, de skal bare acceptere hinandens tilstædeværelse det indikere ikke at de skal have billeder ( i det her tilfælde en kalender) hængende med ex'en i  

Bio må også acceptere at hun ikke er hovedrollen længere i mandens liv. 

Man kan sagtens lave en flot kalender med masser af billeder af bonus uden der er andre med i  

Og som jeg læser det så tror jeg også bare at hun vil have der ikke skal være særbehandling når hendes egen søn heller ikke har ting hængende i stuen Det er noget hendes mand og hende skal finde ud af  

Anmeld

28. december 2014

TNBC

Mama85 skriver:

Åbenbart, barnet har jo også 2 liv, 1 hos biomor og 1 hos far og hans samleverske 

Jeg forstår godt at exen ikke skal overtage deres hus, men helt ærligt et billede eller to i en kalender der bliver taget ned om et år.
De er en del af hinandens liv, resten af deres liv,.. Hvorfor så ikke prøve at være lidt positive omkring hinanden og se igennem nogle ting. Hvad gør de når pigen begynder at spørge, hvorfor gaver hun giver til sin far, bliver sat ind på hendes værelse? Kan godt være at TS synes det er ok, men jeg synes ikke at børns ting skal sættes ind på deres værelse, når det er noget de har lavet til deres forældre. Man behøver jo ikke sætte det på spisebordet, men der er andre steder. Det er da hyggeligt at se hvad børn har lavet igennem årene. Hvordan de har udviklet sig.

Nu har hun OCD og ja det gør noget ved hende, men man kan sku også lære at styre det, det gjorde jeg.. Og jeg gør det hver dag. For det skal sku ikke gå ud over børnene, og de skal bestemt ikke arve det, for det er noget af det værste at have. Ved godt at det ikke er noget man arver, men børn kopiere jo deres forældre og hvis de vokser op med det, kan de blive ved med at gøre det, uden at tænke over det.

Jeg håber biomor er lidt mere large omkring børnene(hvilket det lyder som, når hun ikke har troet at det var et problem at både hende og lillebror var på billederne)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.