Jul uden mine forældre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Vi aftale sidste år, at vi skulle hjem til svigermor - ja. Ikke at vi skulle hjem til svoger, hans kæreste og deres to børn......

Det er vel ligemeget hvor det er, så længe det er med svigermoren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

Anonym trådstarter

Soffy27 skriver:

Husker det tydeligt selv - har altid holdt jul med min familie, og efter jeg mødte min kæreste har vi skiftevis holdt med hans og min familie.. Den første jul med mine forældres første barnebarn blev holdt hos hans familie - det skar i mit hjert, men det var aftalen.. Indtil sidste år - der holdt vi jul og dermed var begge familier med.. Vi havde lagt 1000 kr til side hver måned så der var plads til alle - og vi havde det så skønt og gør det igen i år 

Det ville også bare være drømme-scenariet, hvis vi alle kunne samles herhjemme. Men så ville vi skulle invitere svigerfar og hans kone samtidig med at inviterer svigermor og hendes mand. Og de kan absolut ikke samme, der er meget jalousi osv. Plus mine forældre kan ikke med svigermor og hendes mand.. 

Det er rigtig surt og ville Ønske, at det kunne fungere... 

Anmeld

22. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Pointerer bare, at det ikke er det eneste, der er med i mine overvejelser. 

Men det vidste jeg jo ikke da jeg skrev beskeden, hvorfor jeg skrev som jeg er. 

Og jeg skrev ikke for at være ond, men hvad jeg synes. Og jeg synes det er unfair hvis du skifter mening og især så tæt på jul. 

Ja det er trist at dine forældre ikke kan være sammen med barnebarnet første jul, men hun må da have vidst at i skulle være hos kærestens familie i år.  

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er vel ligemeget hvor det er, så længe det er med svigermoren.

Så det er unfair, hvis jeg nu laver om i planerne? Men helt ok, at hun gør? Hvad nu, hvis vi ikke ville holde jul hos svogeren? Hun havde en aftale med os først og den har hun jo i teorien allerede brudt ved at sige ja tak til at komme om til hendes anden søn.. Og der er altså forskel på om vi bliver 4 eller om vi bliver 10.... 

Ikke fordi vi ikke vil holde jul der, mere princippet i det. Så synes ikke det er ligemeget.

Anmeld

22. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Så det er unfair, hvis jeg nu laver om i planerne? Men helt ok, at hun gør? Hvad nu, hvis vi ikke ville holde jul hos svogeren? Hun havde en aftale med os først og den har hun jo i teorien allerede brudt ved at sige ja tak til at komme om til hendes anden søn.. Og der er altså forskel på om vi bliver 4 eller om vi bliver 10.... 

Ikke fordi vi ikke vil holde jul der, mere princippet i det. Så synes ikke det er ligemeget.

Jeg synes dit er noget andet, for du ville bytter din svigermor med dine forældre, hun har bare ændret sted og flere personer. 

Ja, måske er det ikke pænt gjort, men det er jo også hendes søn og måske er hun bare glad for at hun kan holde jul med begge sine drenge. måske bliver det anderledes når det er deroppe. 

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg synes dit er noget andet, for du ville bytter din svigermor med dine forældre, hun har bare ændret sted og flere personer. 

Ja, måske er det ikke pænt gjort, men det er jo også hendes søn og måske er hun bare glad for at hun kan holde jul med begge sine drenge. måske bliver det anderledes når det er deroppe. 

Så kan jeg vel i princippet tillade mig at gøre det samme? Invitere hende og hendes mand herhjem sammen med mine forældre? Velvidende at hun bliver nød til at takke nej nu, fordi hun har sagt ja til at komme om til svoger.

Så ændrer jeg jo også bare sted og flere personer..... Præcis som hun har gjort.

Anmeld

22. september 2014

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Så kan jeg vel i princippet tillade mig at gøre det samme? Invitere hende og hendes mand herhjem sammen med mine forældre? Velvidende at hun bliver nød til at takke nej nu, fordi hun har sagt ja til at komme om til svoger.

Så ændrer jeg jo også bare sted og flere personer..... Præcis som hun har gjort.

Men hvorfor skulle du gøre det når du ved din kæreste gerne vil være sammen med hans familie?? Og du kan jo ikke forlange at der ikke må være andre mennesker end svigermor og hendes mand - prøv at se det som noget godt at resten af din mands familie også kan komme - må da være skønt for ham

Anmeld

22. september 2014

CaWi

Den første jul med vores dreng,  holdte vi hjemme hos os selv, med vores forældre, søskende, og min farmor. Vi var 11 personer. 

Sidste år holdte vi hos min familie,  og i år bliver det med svigerforældrene.

Men fra næste år holder vi jul hos os selv. Folk skal være velkomne til at holde jul med os, hjemme hos os. 

Kan mærke at jeg har brug for at vi holder jul, på den måde VI ønsker.  En god blanding af traditioner fra begge familier,  men på vores måde.

Hvis jjeg var dig,  ville jeg bide det i mig, holde jul med kærestens familie,  og derefter gøre det efter jeres egne primisser.

Men en aftale er en aftale. 

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Men hvorfor skulle du gøre det når du ved din kæreste gerne vil være sammen med hans familie?? Og du kan jo ikke forlange at der ikke må være andre mennesker end svigermor og hendes mand - prøv at se det som noget godt at resten af din mands familie også kan komme - må da være skønt for ham

Det kunne jeg bestemt heller ikke finde på. Prøver bare at vise hvorfor jeg ikke synes Yuries argumenter holder vand... 

Men stadig, svigermor havde en aftale med os og det har hun haft i snart et år. Jeg har ikke lavet om på den og kunne jeg heller ikke finde på.. Men det kunne hun så åbenbart. Hun kunne i det mindste lige have ringet og hørt om vi var med på at være hos svoger istedet for bare at sige ja.. Og så lade ham ringe og invitere os.

Anmeld

22. september 2014

lineog4

Jeg ville overholde aftalen i år af den simple grund jeg synes det er for kort tid til at lave hele proceduren om og jeg ville ikke ønske at putte min kæreste i den akavede situation at han skulle forklare sin mor, at I pludselig ikke ville komme alligevel.

Men så ville jeg sætte mig ned en rolig og dejlig aften med min kæreste og tale om fremtidige jule. Jeg ved godt du skriver de ikke kan sammen og så videre, men der ville jeg nok være lidt kold, og sige det er deres problem. Jeg ønsker at starte en juletradition for min familie, og hvis det er at vi samler familien her, hveranden år hos den, eller hvad I finder på det er op til jer - og det må de respektive familiemedlemmer respektere og så må de indgå som de lyster og overskud til.

Personligt ville jeg vælge at holde hjemme, men har heller ikke nogen søskende at tage hensyn til. Grunden er den simple det bare er så super skønt for ungerne at være hjemme, og de kan trille ind i seng når tid er og de voksne kan fortsætte. Og ja så hos os er der intet med fint tøj osv men bare råhygge og maden er færdig når den nu en gang er osv. Men du og din kæreste skal finde jeres måde, den måde som I ønsker jeres barn vil se som den "rigtige" jul.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.