Jul uden mine forældre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg synes faktisk det er unfair over for din kæreste at du vil holde med din egen bare på grund af den lille, så han kommer til at misse jul med sin mor to år i træk. Tænk hvis  du skulle undvære dine forældre to år i træk? Sådan er det jo når man starter en familie med forældre på begge sider, og sådan vil det altid være. 

Man ændre ikke barr på planer der er planlagt som de er.

Det er jo ikke BARE pga den lille. Men også på grund af det forhold, jeg har til svigermor. Min kæreste siger også, at han holder jul der, hvor hans datter og jeg er.. Og ikke for at være træls, men jeg skriver et indlæg og jeg skriver det med tårer i øjnene. Så må du godt vise en lille smule mere respekt og lade være med at skrive, at jeg er unfair osv. Jeg har ikke taget en beslutning og er meget i tvivl, derfor mit indlæg. Har ikke brug for den slags svar. Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det er jo ikke BARE pga den lille. Men også på grund af det forhold, jeg har til svigermor. Min kæreste siger også, at han holder jul der, hvor hans datter og jeg er.. Og ikke for at være træls, men jeg skriver et indlæg og jeg skriver det med tårer i øjnene. Så må du godt vise en lille smule mere respekt og lade være med at skrive, at jeg er unfair osv. Jeg har ikke taget en beslutning og er meget i tvivl, derfor mit indlæg. Har ikke brug for den slags svar. Tak.

Men du siger jo at i har aftalt at det skal være med hans mor, men st du så er blevet gravid i mellemtiden og så gerne vil holde det med dine forældre , fordi det er deres første barnebarn.  Så har du jo skiftet mening efter du har fundet ud af du er gravid, ellers hsr jeg misforstået den sætning. 

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det er kun fair at skiftes..

Det tog mig tre år at acceptere  

Som andre skriver, så er det jo aldrig det samme med en andens familie, men sådan har din kæreste det jo også.

Og dine forældre er vel også så fornuftige at det godt kan se det er fair at i skifte. Også selvom det  betyder de skal lægge deres egne følelser til side.

og btw barnets første jul, får det ikke ret meget ud af i forhold til jul nr.2 og 3 osv...

Nej, det skal jeg nok bare minde mig selv om.. Synes bare det er hårdt 

Anmeld

22. september 2014

os2

Anonym skriver:

Men i aftalte vel sidste år at i skulle skiftes ?? Så er det lidt unfair at skifte mening ��

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

første hjul væk hjemme fra er den værste... men det er noget der høre med til at blive voksen... 

hadede den første jul med mine svigerforældre... de gør det slet ikke på den rigtige måde!!  

vi startede med at holde jul med svigerfamilien... og der efter med mine og det gik sådan at den første jul med elna var med min familie... og det var min svigermor meget ked af... og kom med stikpiller omkring... og nu er det gået sådan at lillesøsters første jul også bliver med min familie... 

nå men jeg valgte efter første jul hos svigerfamilien... uden juletræ, uden julegaver, men med volds dvd film i sofaen... ja på jule aften!!!!

at jul blev holdt hjemme hos os, når det er sammen med svigerfamilien... og selvom vi kun har haft 54 kvm. har det været her... og med juletræ!!

så er elna også hjemme... når hun skal puttes 

min ide til dig kunne være at i aftalte at tage hjem til dine forældre om formiddagen jule aften... eller til lillejule aften dagen før, for at du også kan få rigtig jul!

og et andet råd er at i får talt ud med dine forældre om din kærestes følelser omkring dem! da sådanne følelser ikke er ubegrunnede, og ikke bare skal gemmes væk! har haft ca de samme med mine svigerforældre... og det hjælper at så snakket om tingene!!  det bliver kun værer at gemme det væk 

Og det er også bare min frygt.. At juleaften ikke bliver en rigtig juleaften, fordi de hellere vil drikke sig fulde, spille om penge og sådan.. 

Men voldsdom ligefrem og ingen gaver eller noget som helst, hold da op 

Jeg tror også, at jeg foreslår for min mor, at vi kan holde noget sammen lille juleaften og så bliver det med sviger selve juleaften. 

Ja, det er så et helt andet problem, som vi er igang med at løse. Jeg kunne ikke selv se det i starten, men har fået øjnene op for det og har nævnt det for min mor, som mente at vi havde misforstået det. Så nu må vi se, om det ændrer noget. Ellers må vi tage den op igen. For de skal behandle min kæreste med respekt.

Anmeld

22. september 2014

M &.I

Anonym skriver:

Fordi de er alt for forskellige og det ville blive en rigtig lang, akavet og ikke særlig hyggelig aften.. Vi har før holdt fødselsdag, hvor de har været her allesammen på en gang. Og det fungerede overhovedet ikke 

Øv ! Håber i finder ud af det.

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Men du siger jo at i har aftalt at det skal være med hans mor, men st du så er blevet gravid i mellemtiden og så gerne vil holde det med dine forældre , fordi det er deres første barnebarn.  Så har du jo skiftet mening efter du har fundet ud af du er gravid, ellers hsr jeg misforstået den sætning. 

Pointerer bare, at det ikke er det eneste, der er med i mine overvejelser. 

Anmeld

22. september 2014

LinLin

Baby eller ej, så er aftalen at I i år skulle holde med din kærestes familie... Kan godt forstå det er hårdt at skulle sige,men din mor må da også et eller andet sted vide at sådan ser det ud i de fleste familier 

Det kan jeg så også sagtens sige da vi altid holder jul med min familie, fordi min mands er meget splittet og de eneste der kunne komme på tale er hans ene søster, som han alligevel aldrig har holdt med (lucky me )

vi holdt i øvrigt min ældste søns første jul hjemme med min daværende kærestes(hans far) mor og far og min mor og lillebror... Men det var den eneste vi nåede at holde sammen,så jeg ved ikke hvordan vi sidenhen ville have gjort 

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Men i aftalte vel sidste år at i skulle skiftes ?? Så er det lidt unfair at skifte mening ��

Vi aftale sidste år, at vi skulle hjem til svigermor - ja. Ikke at vi skulle hjem til svoger, hans kæreste og deres to børn......

Anmeld

22. september 2014

Soffy27

Husker det tydeligt selv - har altid holdt jul med min familie, og efter jeg mødte min kæreste har vi skiftevis holdt med hans og min familie.. Den første jul med mine forældres første barnebarn blev holdt hos hans familie - det skar i mit hjert, men det var aftalen.. Indtil sidste år - der holdt vi jul og dermed var begge familier med.. Vi havde lagt 1000 kr til side hver måned så der var plads til alle - og vi havde det så skønt og gør det igen i år 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.