Kay skriver:
første hjul væk hjemme fra er den værste... men det er noget der høre med til at blive voksen...
hadede den første jul med mine svigerforældre... de gør det slet ikke på den rigtige måde!!
vi startede med at holde jul med svigerfamilien... og der efter med mine og det gik sådan at den første jul med elna var med min familie... og det var min svigermor meget ked af... og kom med stikpiller omkring... og nu er det gået sådan at lillesøsters første jul også bliver med min familie...
nå men jeg valgte efter første jul hos svigerfamilien... uden juletræ, uden julegaver, men med volds dvd film i sofaen... ja på jule aften!!!!
at jul blev holdt hjemme hos os, når det er sammen med svigerfamilien... og selvom vi kun har haft 54 kvm. har det været her... og med juletræ!!
så er elna også hjemme... når hun skal puttes 
min ide til dig kunne være at i aftalte at tage hjem til dine forældre om formiddagen jule aften... eller til lillejule aften dagen før, for at du også kan få rigtig jul!
og et andet råd er at i får talt ud med dine forældre om din kærestes følelser omkring dem! da sådanne følelser ikke er ubegrunnede, og ikke bare skal gemmes væk! har haft ca de samme med mine svigerforældre... og det hjælper at så snakket om tingene!!
det bliver kun værer at gemme det væk 
Og det er også bare min frygt.. At juleaften ikke bliver en rigtig juleaften, fordi de hellere vil drikke sig fulde, spille om penge og sådan.. 
Men voldsdom ligefrem og ingen gaver eller noget som helst, hold da op 
Jeg tror også, at jeg foreslår for min mor, at vi kan holde noget sammen lille juleaften og så bliver det med sviger selve juleaften.
Ja, det er så et helt andet problem, som vi er igang med at løse. Jeg kunne ikke selv se det i starten, men har fået øjnene op for det og har nævnt det for min mor, som mente at vi havde misforstået det. Så nu må vi se, om det ændrer noget. Ellers må vi tage den op igen. For de skal behandle min kæreste med respekt.