Nu har jeg lige læst begge tråde, og jeg må sige at jeg synes pædagogerne har været yderst diplomatiske i deres ønske. Jeg ville mene at de skulle FORLANGE at din datter fik bleer med i børnehave, da hun ikke er klar til at sove lur uden ble! De tager din datters trivsel alvorligt og de kan med selvsyn se at din datter ikke er klar til at smide bleen helt.
De kan i øvrigt ikke vide om det er rigtigt at hun ingen uheld har derhjemme selvom i siger det. Nogle forældre er SÅ forhippede på at deres børn SKAL være blefri som 3 årige at det grænser sig til misrøgt. Det har de sikkert oplevet før. Og det er så synd for de børn der ikke er klar. Jeg siger IKKE at det er tilfældet med jeres barn, men blot at pædagogerne sikkert er bekendt med at den slags forældre findes. Og at de vil din datter det bedste!!
Alle børn bliver blefri på et tidspunkt. Nogle er længere tid om det end andre. Nogle tisser i sengen langt op i skolealderen. De gør det ikke med vilje, og de er helt almindelige børn. Lola Jensen (som jeg æælsker
) siger at man skal lade være med at gøre et stort nummer ud af det. Bare giv dem en ble på, og vent på at det går over. Det synes jeg er så fint sagt!!
Så vidt jeg har forstået er der et bestemt hormon der gør at hjernen registrere at kroppen skal tisse og før de producerer det hormon kan de ikke holde sig når de sover (eller vågne fordi de skal tisse). Så man kan ikke gøre fra eller til. Jeg ved ikke om det er sådan med din datter, når hun nu ikke har problemer derhjemme. Men det er værd at tage med, at hun altså ikke kan gøre for det!
Anyways, din kæreste er en røv! Giv din datter en pakke bleer med. Hun trives ikke, og det kan løses så simpelt. Lad være med at fortælle din kæreste det. Han vil bare diskutere og du skal ikke diskutere om din datter skal mistrives fordi han er et stædigt æsel!!
Anmeld