Opdate på: Tisser i børnehaven ikke derhjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2014

modesty

modesty skriver:

Det er lidt svært at svare når man ikke aner hvad du taler om. Et link til den anden tråd ville nok være en god idé. 

Hvis du holder fingeren over URL'en og vælger kopier, kan du sætte den ind igen et andet sted ved at holde fingeren på skærmen igen og vælge sæt ind. 

Men jeg kan jo læse nu ud fra de andre svar hvad det drejer sig om og falde med i koret:

For det første er det helt normalt at børn er mere renlige derhjemme og har flere uheld i institutionen. Det ser vi også i min søns børnehave hos to af hans legekammerater.

For det andet - uanset om det er normalt eller ej, skal hun sgu da ikke ligge og tisse på sig selv! Både fordi det er en nederlagsfølelse, men også fordi det bare er klamt. 

Jeg synes at du skal vise din mand den her tråd, så han kan se hvor galt afmarcheret han er på den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

Sandratoft

Omsorgsgiver skriver:

Den er da helt gal nu 

Jeg har åbenbart ikke noget at skulle have sagt!! Han har snakket med hans mor og far og de syntes det samme som ham så jeg står helt alene i det her  Jeg er total ked af det og aner ikke mine levende råd hvad jeg skal gøre  Det gav kun et ramaskrig at jeg sagde ham imod og stod fast i mine holdninger!! Nu er han kørt op til hans forældre så kan de rigtig sidde der og snakke om mig  

Hvad har jeg gjort forkert? Skal jeg bare altid rette mig efter hvad han siger??

Hvad har din kæreste egentlig af positive sider?

til dig

Anmeld

13. september 2014

tribk

Nu har jeg lige læst begge tråde, og jeg må sige at jeg synes pædagogerne har været yderst diplomatiske i deres ønske. Jeg ville mene at de skulle FORLANGE at din datter fik bleer med i børnehave, da hun ikke er klar til at sove lur uden ble! De tager din datters trivsel alvorligt og de kan med selvsyn se at din datter ikke er klar til at smide bleen helt.

De kan i øvrigt ikke vide om det er rigtigt at hun ingen uheld har derhjemme selvom i siger det. Nogle forældre er SÅ forhippede på at deres børn SKAL være blefri som 3 årige at det grænser sig til misrøgt. Det har de sikkert oplevet før. Og det er så synd for de børn der ikke er klar. Jeg siger IKKE at det er tilfældet med jeres barn, men blot at pædagogerne sikkert er bekendt med at den slags forældre findes. Og at de vil din datter det bedste!!

Alle børn bliver blefri på et tidspunkt. Nogle er længere tid om det end andre. Nogle tisser i sengen langt op i skolealderen. De gør det ikke med vilje, og de er helt almindelige børn. Lola Jensen (som jeg æælsker) siger at man skal lade være med at gøre et stort nummer ud af det. Bare giv dem en ble på, og vent på at det går over. Det synes jeg er så fint sagt!!

Så vidt jeg har forstået er der et bestemt hormon der gør at hjernen registrere at kroppen skal tisse og før de producerer det hormon kan de ikke holde sig når de sover (eller vågne fordi de skal tisse). Så man kan ikke gøre fra eller til. Jeg ved ikke om det er sådan med din datter, når hun nu ikke har problemer derhjemme. Men det er værd at tage med, at hun altså ikke kan gøre for det!

Anyways, din kæreste er en røv! Giv din datter en pakke bleer med. Hun trives ikke, og det kan løses så simpelt. Lad være med at fortælle din kæreste det. Han vil bare diskutere og du skal ikke diskutere om din datter skal mistrives fordi han er et stædigt æsel!!

Anmeld

13. september 2014

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Jamen han har total mistillid til pædagogerne!! Siger at den eneste grund til at de vil give hende ble på er fordi det er det nemmeste. Så er de fri for at tage børnene på toilet. Han siger også at det ikke er for vores datters skyld at de vil give hende ble på men for deres egen. At de er dovne osv. Det må da være virkelig hårdt når vores datter går i børnhave hver evig eneste dag og at han så ikke har tillid til dem. Hvordan kan han leve sådan?! Jeg forstår det ikke! Han er jo nødt til at stole på at de gør deres bedste! 

Tisseunderlag har jeg forslået ham men den vil han heller ikke gå med til. Så syntes jeg næsten at han skal forklare pædagogerne hvorfor hun hverken må få ble på eller i det mindste et tisseunderlag under sig. Han siger desuden at han er ligeglad med at de skal vaske alt det våde hver dag. At det er med i deres arbejde.

Så må du sige; Hvis hun ikke får ble på, kan du få sengetøjet med hjem hver dag og så kan du sku selv vaske det. Det er jo også en del af "arbejdet" at være far. 

At han har mistillid til pædagogerne skal ikke gå udover jeres datter. Og han kan jo se at der nok er andre børn der ikke har ble på. 

Du må sige; Selvfølgelig tager de dem på toilettet.. Vil lige sige, det er altså 100gange nemmere at have børn der går på toilettet, end børn der skal skiftes. Da børn der ikke har ble på, selv kan trække bukser ned og sætter sig på toilettet, man kan have mere end et barn siddende. 

Dovneskab ville være hvis hun havde ble på hele dagen, hvilket jo ikke er tilfældet, kun lige mens hun sover. 

Anmeld

13. september 2014

L&V

Arh men altså så lad ham da være tøse sur der oppe.. du har gjort det der er rigtigt for jeres barn også må han jo ligesom acceptere det

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Pædagogerne har bedt om bleer, så er den vel ikke længere. Selvsagt skal de ikke hver dag vaske fordi din bedre halvdel igen vil holde fast i noget principielt. Normering i børnehaver er i forvejen ringe, så de skal da have lov til at bede om en ble så de kan undgå det ekstra arbejde. Vil din bedre halvdel ikke det, ser jeg kun to løsninger: 1. Hun sover ikke i børnehaven men klarer dagen igennem uden lur, 2. i henter hende tidligere end luren eller holder hend hjemme...

Kan godt være det lyder hårdt, men kan slet ikke have I sætter pædagogerne i ekstra arbejde alene for at "vinde" principielt.

Og et kæmpe kram til dig, både i denne sag og den med scanning lyder det som om I ikke har lige meget at skulle have sagt i jeres forhold.

Anmeld

13. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Tak for jeres store støtte! Har skrevet en mega lang besked til ham (han er på arbejde) Omkring alt hvad jeg tænker om det og  også brugt det som I har skrevet herinde! Så kan jeg kun håbe at det fiser ind ved ham men tror det desværre ikke... 

Anmeld

14. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Han har oplevet meget svigt i forhold til arbejde og han har lært at man ingen kan stole på. Det er nok det der skinner igennem når han siger de ting om pædagoger. 

Men det skal jo ikke gå ud over jeres datter - så må han arbejde på sine trust issues. 

Anmeld

14. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Sidder lige nu ude ved min mor total grædefærdig  

Har i løbet af natten modtaget 2 beskeder. En fra hans far og en fra hans mor. De er begge skuffede over mig og jeg er alt for langt ude og de skriver at vi ikke kan være i stue sammen. Det jeg gør ved min kæreste skal stoppe i jeg ødelægger ham. Det er os som forældre der bestemmer over vores barn og ikke pædagogerne. Nå jamen hvis det er os som forældre hvorfor har jeg så ikke noget at skulle have sagt??

Så piger.... Jeg opgiver og lader ham bestemme hvad det er vi skal. Så må han forklare pædagogerne det. Jeg er så ked af det og kan bare ikke forstå hvordan det kan være at jeg ikke må komme med mine meninger og holdninger!!  Skriver desuden også til dem at jeg gerne vil have lov til at forsvare mig selv så derfor kører jeg op til dem senere idag. Har bare virkelig ikke lyst til det da jeg ved hvor sure de er men jeg er nødt til det hvis vi alle skal kunne snakke sammen igen.

Anmeld

14. september 2014

lineog4

Omsorgsgiver skriver:

Sidder lige nu ude ved min mor total grædefærdig  

Har i løbet af natten modtaget 2 beskeder. En fra hans far og en fra hans mor. De er begge skuffede over mig og jeg er alt for langt ude og de skriver at vi ikke kan være i stue sammen. Det jeg gør ved min kæreste skal stoppe i jeg ødelægger ham. Det er os som forældre der bestemmer over vores barn og ikke pædagogerne. Nå jamen hvis det er os som forældre hvorfor har jeg så ikke noget at skulle have sagt??

Så piger.... Jeg opgiver og lader ham bestemme hvad det er vi skal. Så må han forklare pædagogerne det. Jeg er så ked af det og kan bare ikke forstå hvordan det kan være at jeg ikke må komme med mine meninger og holdninger!!  Skriver desuden også til dem at jeg gerne vil have lov til at forsvare mig selv så derfor kører jeg op til dem senere idag. Har bare virkelig ikke lyst til det da jeg ved hvor sure de er men jeg er nødt til det hvis vi alle skal kunne snakke sammen igen.

Ej men.... Undskyld men der er voksne mennesker vi snakker om ikke??? 

Jeg må indrømme jeg som medforældre ville blive pisse sur hvis jeg opdagede en lille agenda om vi bestemmer sgu selv, gjorde at der gik dyrebare pædagog timer fra alle børnene. Og vil på egentlig håbe pædagoger så finder en løsning så det ikke går udovder deres tid, fx hun så ikke kan sove, at I selv kommer med det der skal soves så I også selv kan vaske eller lignende.

Og må så igen sende dig ikke bare et kram, men et boost af dit selvværd så du tør stå ved dine egne beslutninger og bede dem droppe deres smæde sms'er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.