Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

mit1barn

Hvor er det synd for ham, at han ikke selv for lov, at vælge om han vil omskæres...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mit1barn skriver:

Hvor er det synd for ham, at han ikke selv for lov, at vælge om han vil omskæres...

Hvor er det bare synd for dit barn der skal have et klamt forhud på sit penis. : ) dit svar kan hurtig vendes om.

Anmeld

14. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Jeg ved at dette er et følsomt emne, så vil starte med at sige, at det ikke er en diskussion jeg er ude efter, bare lidt råd og vejledning til dem af jer der måtte vide noget om omskæring. 

Jeg har en dreng på snart tre år som skal omskæres. Hans far er muslim, jeg er ikke, så jeg kender ikke forfærdeligt meget til det. Er helt for at man gør det ved drenge, men mit beskyttergen gør at jeg er meget bekymret for at noget skulle gå galt.

Det skal gøres på privathospital, så er der nogen der kan anbefale et i jylland? Hvad har i selv gjort når jeres børn eller andre i familien skulle omskæres?

Er der noget jeg skal være opmærksom på med hospitalerne, og helingen og alt det der?

Jeg er mest bange for at lægen tager for meget af så min dreng får problemer, eller at der går betændelse i såret. Og så er der lige den fulde narkose som bekymrer mig.

Håber der sidder nogen derude som kan hjælpe mig med mine spørgsmål!

Du er velkommen til at skrive privat. Du skal ikke være bange eller nervøs for at der går noget galt alt bliver udført af professionelle læger med bedøvelse osv. Jeg skal også snart have det gjort da min prins er 3,6 år.

Anmeld

14. maj 2014

Pcokate

Hvor er det bare synd for dit barn der skal have et klamt forhud på sit penis. : ) dit svar kan hurtig vendes om.

Egentlig ikke, da drenge ganske naturligt er født med forhud og nogle så vælger at opererer (skærer noget af kroppen) på sit barn pga religiøse overbevisninger (ikke for at redde liv eller andet i den dur). Det er altså ikke det samme, og bør være op til den enkelte om de vil det eller ej.  

Anmeld

14. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pcokate skriver:

Egentlig ikke, da drenge ganske naturligt er født med forhud og nogle så vælger at opererer (skærer noget af kroppen) på sit barn pga religiøse overbevisninger (ikke for at redde liv eller andet i den dur). Det er altså ikke det samme, og bør være op til den enkelte om de vil det eller ej.  

Jo : ) sådan er min mening derfor kan du ikke sige ' egentlig ikke'. Og forresten der blev ikke skrevet til dig og der blev ikke lagt op til debat.

Anmeld

14. maj 2014

Pcokate

Aisha skriver:

Jo : ) sådan er min mening derfor kan du ikke sige ' egentlig ikke'. Og forresten der blev ikke skrevet til dig og der blev ikke lagt op til debat.

Så du siger at jeg ikke må debattere her på debatforummet fordi jeg ikke lige var den du svarede? Puha mon den står på anmelde-funktionen? 

Jeg har intet mod hverken jøder eller muslimer eller andre religioner. Men jeg må og kan ytre en holdning om lemlæstelse af børn. Og så kan du jo vælge ikke at svare på det (hvis det er så provokerende at jeg skriver). Det er utroligt hvor fintfølende man skal være om religion og dens ritualer... Især når flere undersøgelser påviser at det er en form for lemlæstelse og nogle mænd får endda problemer med at komme/få den op af stå senere i livet. Derfor bør det være et bevidst valg foretaget af den enkelte myndige "kandidat"

og nu er det jo ikke fordi at jeg har sporet debatten af h...... Til, jeg kommenterede bare på dit indlæg. Der i mine øjne var noget så ukorrekt. 

Anmeld

14. maj 2014

A&F

Pcokate skriver:

Men netop med forhud kan det være svært at holde rent for drengen og det kan jo blive ulækkert . Så hvorfor ikke bare gøre det lettere for drengen ved at blive omskåret , så kan han vaske sig uden at tænke på om han fik vasket sig ordentligt under forhuden. 

Anmeld

14. maj 2014

A&F

Så du siger at jeg ikke må debattere her på debatforummet fordi jeg ikke lige var den du svarede? Puha mon den står på anmelde-funktionen? 

Jeg har intet mod hverken jøder eller muslimer eller andre religioner. Men jeg må og kan ytre en holdning om lemlæstelse af børn. Og så kan du jo vælge ikke at svare på det (hvis det er så provokerende at jeg skriver). Det er utroligt hvor fintfølende man skal være om religion og dens ritualer... Især når flere undersøgelser påviser at det er en form for lemlæstelse og nogle mænd får endda problemer med at komme/få den op af stå senere i livet. Derfor bør det være et bevidst valg foretaget af den enkelte myndige "kandidat"

og nu er det jo ikke fordi at jeg har sporet debatten af h...... Til, jeg kommenterede bare på dit indlæg. Der i mine øjne var noget så ukorrekt. 

"Især når flere undersøgelser påviser at det er en form for lemlæstelse og nogle mænd får endda problemer med at komme/få den op af stå senere i livet." Ehm say what? Okay flere undersøgelser påviser tværtimod at der flere sundhedsmæssige fordele og meget lidt forskning om påvirkningen at sexlivet. Alle de millioner af muslimer, jøder, og andre der lader sig omskære ser da ud til at kunne få mange mange mange børn

Anmeld

14. maj 2014

Pcokate

A&F skriver:

Men netop med forhud kan det være svært at holde rent for drengen og det kan jo blive ulækkert . Så hvorfor ikke bare gøre det lettere for drengen ved at blive omskåret , så kan han vaske sig uden at tænke på om han fik vasket sig ordentligt under forhuden. 

Ej okay så hvis nogen børn har svært ved at tørre sig ordentlig efter toiletbesøg så giver vi dem stomacherpose eller hvad? 

Lær ungerne ordentlig hygiejne istedet

Anmeld

14. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pcokate skriver:

Ej okay så hvis nogen børn har svært ved at tørre sig ordentlig efter toiletbesøg så giver vi dem stomacherpose eller hvad? 

Lær ungerne ordentlig hygiejne istedet

Hvad med at lære dig selv og respektere andre folk og deres valg ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.