Så hold dog op!!!! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

Soffy27

Nu spørger jeg direkte - men er du nervøs for din kærestes reaktion hvis feks. Putning er en hyggestund - er du nervøs for at din datter kan "sætte hans pis i kog" og du dermed ikke kan overskue din datter pga ham og nervøsitet for hans reaktion??
Spørger kun fordi jeg selv har levet i et kontrollerende forhold, og synes noget virker genkendende..
håber det gav mening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Tænker også at det lyder som at det er dig der skal ha noget hjælp, på en eller anden facon. For mig lyder det nærmest som om at du slet ikke føler noget for din datter, at hun egenlig kun er til gene ?. Du skriver selv at du ikke rigtig kan ha hende i weekenderne, hverdags eftermiddage og ved putte tid, så hvornår har i et varmt mor/datter forhold ?, hvornår for hun knus og kram af dig ?. Super at du selv har prøvet at få hjælp, men som andre skriver, kan hun ikke bo hos sin far i en periode ?. Og til sidst, så skal din kæreste da ikke bestemme om du må holde hende i hånden ved sengetid

Anmeld

14. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sundahl88 skriver:

jeg har ikke det store overskud generelt og jeg bryder mig ikke om fysisk kontakt. 

Jeg bliver ofte irriteret når vi er sammen fordi hun er over det hele og ikke kan koncentrere sig om noget som helst og det irriterer mig helt vildt for jeg kan ikke selv relatere til det. 

Jeg har altid passet mig selv og kunne ofte sidde i flere timer i mit eget selskab eller passe mine mindre søskende. 

timerne fra børnehaven og til hun skal i seng er hårde nok så fridage holder vi sjældent. weekenderne er svære nok at komme igennem.

Puha, det lyder ikke godt, hverken for dig eller hende. I indlægget her fortæller du faktisk mellem linjerne, at det slet ikke er rart for dig at være din datters mor - al den tid, I har sammen, er en belastning for dig. 

Sådan må det altså ikke være at være barn. Du har ansvaret for, at din datter føler sig elsket, og at hjemmet er en tryg base, hvor man holder af at være sammen. For mig lyder det hjerteskærende naturligt, at din datter ikke trives - du udsætter hende for omsorgssvigt, og det reagerer hun helt naturligt på ved at søge din bekræftelse og kærlighed. 

Du er nødt til at erkende, at dette primært er et spørgsmål om, at du ikke slår til som mor for hende, som det er nu, og at problemerne ikke løses af, at din datter undersøges og evt. diagnosticeres. Hun vil stadig have brug for din fysiske nærhed og dit overskud, og den kan du tilsyneladende ikke give hende. 

Jeg synes, du bør lade hende flytte hjem til sin far, alternativt lægge alle kort på bordet og få lavet en underretning, så der sker noget drastisk. 

Anmeld

14. maj 2014

L&V

Sundahl88 skriver:

jeg har haft samtaler med kommunen som har opdateret en paragraf 50 undersøgelse, snakket med min datter og hendes far og nu kun venter på en udtalelse fra børnehaven. 

jeg har rykket flere gange for at få at vide hvad der skal ske, da jeg mangler nogle andre øjne på tingene og noget hjælp til mine egne vanskeligheder, men har ikke følelsen af at det bliver taget seriøst. 

I ska absolut ha hjælp. Prøv gennem børnehaven eller jeres sp.. Tænker lidt om du har en diagnose eller nogensinde er blevet kigget på mht dit besvær med nærhed??

Anmeld

14. maj 2014

Laulund87

Puha det lyder ikke til at du har det spor rart! Eller din datter for den sags skyld

Jeg kan relatere til en lidt at det du skriver og vi har en familierådgiver der kommer en gang om ugen. Jeg spørger hende en del om hvordan jeg takler forskellige situationer og hun er rigtig god til at rose mig, kommer med råd osv.

Det tror jeg virkelig kunne være en god hjælp for dig!

Anmeld

14. maj 2014

Sundahl88

hej alle sammen...

med hensyn til om hun kunne bo ved hendes far er dette ikke muligt. han kører lastbil og har meget skiftende arbejdstider - han arbejder som regel mellem 02-15 så vidt jeg kan forstå (jeg får ingenting at vide fra ham af da han af en eller anden grund ikke vil tale med mig eller samarbejde med mig!). jeg har nemlig selv haft lyst til en ordning der hedder 50/50 men dette kan ikke lade sig gøre - og så er der det i det at den kælderlejlighed han bor i ikke engang er egnet til beboelse og udlejeren vil ikke gøre noget ved det (har jeg hørt). Hun har heller ikke eget værelse hos sin far.

Jeg har i mange år gået til både spykolog, psykiater, samtale med socialrådgivere og gruppeterapi men det ændrer ikke på det faktum at jeg ikke bryder mig om fysisk kontakt, min sensitivitet og mit overskud - der skal jeg bruge råd/vejledning i situationerne i det daglige. 

Kommunen har indtil videre vurderet at min datter trives ud fra den paragraf 50 undersøgelse der er lavet - de venter dog stadig på en udtalelse fra børnehaven (de har da snakket om støtte efter sommerferien) - så lad os se hvad der sker. 

min forlovede er meget streng ja - men det er jeg også. jeg er meget sort/hvid tænkende. Jeg vil have min nattesøvn i fred og har brug for at være alene nogle gange og kun tænke på mig selv i løbet af sådan en dag for ikke at brænde ud - og lige pt er der bare rigtig mange ting der stresser/bekymre mig. Jeg er nok "kæft, trit og retning"-typen.

Jeg har skrevet til kommunen at jeg ønsker en familiekonsulent eller et andet tilbud der kan hjælpe. Der udover har jeg planer om at få struktureret min hverdag i en periode, så jeg kan få lidt mere overskud og får øvet i at være sammen med min datter, som den mor jeg bør være (og ikke selv have så meget brug for en voksen, som jeg i nogle perioder kan have).

Jeg mangler dog nogle forslag/redskaber til hvad vi kan lave. Min datter går amok når tingene ikke går efter hendes hoved og efterlyser meget struktur - måske hendes måde at have kontrol på. Jeg overvejer at lave en billed-plan til hende hvor hun kan se de forskellige ting vi skal og i hvilken rækkefølge - tror det ville give lidt ro for både hende og mig selv.

synes dog eftermiddagen og weekenderne bliver lange, da jeg har svært ved at finde på noget at lave med hende (og jeg ofte ikke har ret meget energi). ofte går hun bare på værelset for at se tv og så ses vi først når vi skal spise.

jeg føler slet ikke at jeg slår til og føler mig som en vildt dårlig mor der har mistet overblikket!!

jeg elsker min datter rigtig meget - vi er bare enormt forskellige på nogle punkter, som gør det svært for mig at være i.

jeg håber nogle kan komme med lidt gode råd....

har overvejet at købe en ny seng til hende, så jeg har mulighed for at sætte mig ned til hende eller evt. ligge lidt med hende.  

Anmeld

14. maj 2014

lineog4

Sundahl88 skriver:

hej alle sammen...

med hensyn til om hun kunne bo ved hendes far er dette ikke muligt. han kører lastbil og har meget skiftende arbejdstider - han arbejder som regel mellem 02-15 så vidt jeg kan forstå (jeg får ingenting at vide fra ham af da han af en eller anden grund ikke vil tale med mig eller samarbejde med mig!). jeg har nemlig selv haft lyst til en ordning der hedder 50/50 men dette kan ikke lade sig gøre - og så er der det i det at den kælderlejlighed han bor i ikke engang er egnet til beboelse og udlejeren vil ikke gøre noget ved det (har jeg hørt). Hun har heller ikke eget værelse hos sin far.

Jeg har i mange år gået til både spykolog, psykiater, samtale med socialrådgivere og gruppeterapi men det ændrer ikke på det faktum at jeg ikke bryder mig om fysisk kontakt, min sensitivitet og mit overskud - der skal jeg bruge råd/vejledning i situationerne i det daglige. 

Kommunen har indtil videre vurderet at min datter trives ud fra den paragraf 50 undersøgelse der er lavet - de venter dog stadig på en udtalelse fra børnehaven (de har da snakket om støtte efter sommerferien) - så lad os se hvad der sker. 

min forlovede er meget streng ja - men det er jeg også. jeg er meget sort/hvid tænkende. Jeg vil have min nattesøvn i fred og har brug for at være alene nogle gange og kun tænke på mig selv i løbet af sådan en dag for ikke at brænde ud - og lige pt er der bare rigtig mange ting der stresser/bekymre mig. Jeg er nok "kæft, trit og retning"-typen.

Jeg har skrevet til kommunen at jeg ønsker en familiekonsulent eller et andet tilbud der kan hjælpe. Der udover har jeg planer om at få struktureret min hverdag i en periode, så jeg kan få lidt mere overskud og får øvet i at være sammen med min datter, som den mor jeg bør være (og ikke selv have så meget brug for en voksen, som jeg i nogle perioder kan have).

Jeg mangler dog nogle forslag/redskaber til hvad vi kan lave. Min datter går amok når tingene ikke går efter hendes hoved og efterlyser meget struktur - måske hendes måde at have kontrol på. Jeg overvejer at lave en billed-plan til hende hvor hun kan se de forskellige ting vi skal og i hvilken rækkefølge - tror det ville give lidt ro for både hende og mig selv.

synes dog eftermiddagen og weekenderne bliver lange, da jeg har svært ved at finde på noget at lave med hende (og jeg ofte ikke har ret meget energi). ofte går hun bare på værelset for at se tv og så ses vi først når vi skal spise.

jeg føler slet ikke at jeg slår til og føler mig som en vildt dårlig mor der har mistet overblikket!!

jeg elsker min datter rigtig meget - vi er bare enormt forskellige på nogle punkter, som gør det svært for mig at være i.

har overvejet at købe en ny seng til hende, så jeg har mulighed for at sætte mig ned til hende eller evt. ligge lidt med hende.  

Får en smule ondt i maven når jeg læser dine indlæg, for jeg ved jo godt at hvis din datter vurderes i trivsel er det ikke altid kommunen vil ofre de midler det skal til for I får en god kontakt. Og at din datter er i trivsel viser bare hun er en sej lille pige som formår at trives trods mor ikke gør.

Jeg skulle have mødt din datter før jeg kunne komme til forslag om feks. Billedtavle for kan også frygte den billedtavle måske handler om de voksne og kan bruges til kæft trit og retning alla nu står der at du skal være stille og så skal du det!!! Men måske vil din datter finde en ro i strukturen - bare du havde boet lige om hjørnet så havde jeg gerne taget hende en eftermiddag om ugen både så du kunne få roen, men også for at give hende et frirum - for det tror jeg hun trænger til: et frirum hor hun bare er god i sig selv og hvor fjernsynet ikke er hendes primære relation.

Med hensyn til dine små frirum i hverdagen, ja der må din forlovede tage over. Vi voksne skal være der for de små, og det er så skønt når man er to for så har man muligheden for de små pauser. Og ellers må du finde på noget der kan give den lille pause selv om I er sammen, kunne være perleplader, tegning eller andet hvor din datter kan koncentrere sig i måske 10 minutter mens du er i samme rum, for tror din datter har brug for samværet også det tavse samvær. Få slukket for fjernsynet og vær i samme rum uden det er top underholdning. Ej igen ville jeg virkelig gerne lære hende at kende for det bobler med forslag men er jo slet ikke sikkert det passer til hende....

Håber virkelig I kan få en familiekonsulent, og igen vil jeg slå på tromme for om der er en åben familierådgivning i din nærhed for så ville jeg løbe der ned heller i går end i dag så I kan få brudt den onde cirkel. Og ja så skal din kæreste altså også være med på forandringer

Anmeld

14. maj 2014

Anonymo

Sundahl88 skriver:

hej alle sammen...

Hvis du ikke kan ligge med din datter i hendes seng, hvad ændre det så at købe en ny seng? Det er vel ikke sengens skyld 

Anmeld

14. maj 2014

Sundahl88

lineog4 skriver:

Får en smule ondt i maven når jeg læser dine indlæg, for jeg ved jo godt at hvis din datter vurderes i trivsel er det ikke altid kommunen vil ofre de midler det skal til for I får en god kontakt. Og at din datter er i trivsel viser bare hun er en sej lille pige som formår at trives trods mor ikke gør.

Jeg skulle have mødt din datter før jeg kunne komme til forslag om feks. Billedtavle for kan også frygte den billedtavle måske handler om de voksne og kan bruges til kæft trit og retning alla nu står der at du skal være stille og så skal du det!!! Men måske vil din datter finde en ro i strukturen - bare du havde boet lige om hjørnet så havde jeg gerne taget hende en eftermiddag om ugen både så du kunne få roen, men også for at give hende et frirum - for det tror jeg hun trænger til: et frirum hor hun bare er god i sig selv og hvor fjernsynet ikke er hendes primære relation.

Med hensyn til dine små frirum i hverdagen, ja der må din forlovede tage over. Vi voksne skal være der for de små, og det er så skønt når man er to for så har man muligheden for de små pauser. Og ellers må du finde på noget der kan give den lille pause selv om I er sammen, kunne være perleplader, tegning eller andet hvor din datter kan koncentrere sig i måske 10 minutter mens du er i samme rum, for tror din datter har brug for samværet også det tavse samvær. Få slukket for fjernsynet og vær i samme rum uden det er top underholdning. Ej igen ville jeg virkelig gerne lære hende at kende for det bobler med forslag men er jo slet ikke sikkert det passer til hende....

Håber virkelig I kan få en familiekonsulent, og igen vil jeg slå på tromme for om der er en åben familierådgivning i din nærhed for så ville jeg løbe der ned heller i går end i dag så I kan få brudt den onde cirkel. Og ja så skal din kæreste altså også være med på forandringer

tak skal du have... du må meget gerne komme med forslag...

min datter vil helst gerne vide hvad hun skal i løbet af dagen og i hvilken rækkefølge.... derfor tænkte jeg at det måske var en god ide med nogle faste planlagte ting i hverdagen og weekenden....

Anmeld

14. maj 2014

Sundahl88

Marts2014 skriver:

Hvis du ikke kan ligge med din datter i hendes seng, hvad ændre det så at købe en ny seng? Det er vel ikke sengens skyld 

jo hun har en halvhøj seng - den kan jeg ikke komme op i... tænker en seng i almindelig højde så jeg kan sidde der i stedet for at blive irriteret af at stå op og få ondt af at hænge ind over kanten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.