Sundahl88 skriver:
jeg har banket i bordet hos kommunen mange gange efterhånden, men der hvor jeg bor nu tager de det ikke seriøst. min datter er ved sin far hver anden weekend og hos farmor en gang hver anden uge hvor jeg er på skole, men ellers er der ikke nogle.
Min kæreste er der på nogle punkter fx. med at følge hende i børnehave de dage hvor jeg er på skole, men ellers er det mig der står for at smøre madpakke, følge afsted, bade, putte osv.
jeg tror grunden til jeg har så svært ved de ting er fordi jeg ikke har fået det med fra min egen barndom. der passede jeg mig selv (der var altid en trykket atmosfære i vores hjem da min mor ofte var "sur" - nok også mangel på overskud), jeg passede mine yngre søskende og holdte mig egentlig mest for mig selv. havde ikke mange venner kun nogle få og ville helst ikke hjemmefra. selv den dag i dag kan jeg slet ikke have hvis min mor giver mig et kram - og besøger jeg hende kan jeg lige så snart jeg åbner døren mærke hvilken stemning der er i huset.
Jeg tænker altså også, at du ikke er så let at blive klog på, og at dine udmeldinger er meget blandede. Denne tråd begynder slet ikke med de egentlige, alvorlige problemer, men med en lillebitte flig af den store problematik - og med en fremstilling af din datter som den, der "fejler" og skal i søgelyset.
Hvis du over for kommunen spiller med lige så lukkede kort og ikke får fortalt hele sandheden, inklusiv dine svigt af dit barn, så ved de jo slet ikke, hvor alvorlig, situationen er.
Og så er jeg i tvivl, om du selv er helt klar over, HVOR alvorlig, den er - dine oplysninger om, at du ikke orker hende, ikke kan holde til fridage med hende og opfatter hverdagen med hende som en belastning, kommer sådan hen ad vejen som "nå ja, det skal også lige med"-info og ikke som "Den er helt gal!"- råb om hjælp. Og den ER helt gal.
Jeg kan se, at du så sent som i sidste måned var parat til at lade din papdatter flytte ind hos jer, fordi der var problemer med hendes mor. Jeg undrer mig virkelig - hvorfra ville du finde det overskud, når du ikke har det til dit eget barn? Det får mig til at tænke på, om du har svært ved at forholde dig til virkeligheden og/eller svinger enormt i din måde at være på og se verden på? Og hvor er din kæreste henne i dette - taler I sammen om dine problemer? Erkender I, at der er problemer, som er langt større end sengetids-bøvl?