Så hold dog op!!!! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2014

FF

Måske jeg spørger dumt men , er det ikke normalt at børn spørger rigtig, rigtig meget I den alder ? 

Men det må være rigtigt hård har desvære ingen råd:/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

AnnaK89

Sundahl88 skriver:

vi er meget strenge...

vi vil ikke have børn sovende i vores værelse for så bliver det sådan i flere år.

og jeg vil ikke holde hende i hånden til hun falder i søvn - jeg mener det er at gøre børn en bjørnetjeneste. 

Jeg ved at det kan lyde meget hårdt og at hun har brug for tryghed og omsorg, men der må være andre måder at gøre det på???

Der er altså flere perioder i et barns liv, hvor der er et øget behov for tryghed og omsorg.

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår hvorfor det er så svært for dig at give hende hvad hun har behov for?
Alle børn har jo de perioder og det er altså PERIODER det drejer sig om, ikke flere år.

Måske du bare skulle bruge 10-15 min hver aften, hvis du puttede dig hos hende eller holdt hende i hånden til hun sov?

Anmeld

13. maj 2014

Mor til Ella

Sundahl88 skriver:

vi er meget strenge...

vi vil ikke have børn sovende i vores værelse for så bliver det sådan i flere år.

og jeg vil ikke holde hende i hånden til hun falder i søvn - jeg mener det er at gøre børn en bjørnetjeneste. 

Jeg ved at det kan lyde meget hårdt og at hun har brug for tryghed og omsorg, men der må være andre måder at gøre det på???

Ej, det synes jeg er noget fis

Og kan ikke forstå at trygheden ikke vejes højere, når nu du også siger hun har det lidt svært i børnehaven.

Anmeld

13. maj 2014

L&V

For mig virker det sole klart.. I skaber jeres egne problemer i og med at i bare ikke vil gi hende det hun har aller mest brug for.. Gi hende da den tryghed hun har brug for.. Hun er bange og usikker og hvis du allerede inden sengetid er irriteret så har du jo lidt en selvopfyldende profeti lige der..

Og 20 min come one det er da ingen ting.. Og nej hun lyder bestemt ikke til at fejle noget men nærmere mangle noget...

Hvor mange teenagere kender du der sover ved sine forældre, jeg har ikke mødt nogle endnu..

Jeg syntes virkelig i ska gen overveje jeres værdier og måde at være forældre på..

Anmeld

13. maj 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Tror også at du skal slække på dine efter min mening noget hårde regler, i den her situation. Jeg har også haft børn i midten og holdt i hånd når de var utrygge ved sove tid, men tro mig det holder altså op igen, når de har fået den ekstra tryghed som nogle børn har brug for i perioder, og du nævner jo selv at din datter har andre ting der driller hende i øjeblikket. Tror faktisk at du hurtigere vil få "aftenro" igen, hvis du hjælper hende i en periode

Anmeld

13. maj 2014

ano14316

Jeg tænker der er 2 sider af samme sag i det du skriver...

Hun har brug for utvetydigt at vide at du ikke forsvinder

Og

Hun har brug for at du viser hende at hun slet slet ikke behøver være bekymret...

At du allerede er irriteret inden putningen starter er jo et dårligt udgangspunkt.. hvis du vil have det skal blive godt er du også nød til at lægge alt bag dig og hver aften gå ligningen i møde med positive tanker...
Måske skal i ændre putterutine så i får brudt mønsteret..

Jeg er lidt modstander af for mange elementer i en putterutine..

For mig starter den lige så snart man går i gang med nattøjet så allerede der er der en del elementer..

Ryde op
Nattøj på
På wc
Børste tænder
Sig godnat til andre i husstanden
Ind på værelset
Sluk lys
I seng

Så tænker jeg at I kunne sidde og snakke lidt om hvad I har lavet i dag her... Eller snakke om de ting Hun ellers snakker om når du skal ud af døren..
Så du giver dig helt ro, uden irritation til at svare hende stille og roligt og samtidig også aflede hendes tanker lidt med hvad o har lavet eller hvad I skal lave i morgen..

Hav en naturlig grænse for hvor længe i skal snakke 5 min f.eks.

Og så er det at du skal gøre det utvetydigt nu skal hun sove..

Så du kunne sige noget i retning af: Nu skal du lægge dig til at sove. Jeg synger en godnat sang og så går jeg ud..

Syng sang, sig godnat og gå ud.. bremser hun dig på vej ud, så sig godnat, ikke svare på hendes spørgsmål..

Men jeg tror det er en meget vigtigt element at du prøver ikke at blive irriteret.. Jeg forstår rigtig godt hvis det er svært..

Jeg ved ikke om mine råd vil virke, men det er det bedste jeg kan komme på...

Anmeld

13. maj 2014

Jibbe

Altså du skriver din datter skal holde op, men jeg bliver nødt til at skrive så hold dog selv op! Jeg har intet andet råd end tryghed og at du skal tage og løsne på de regler. Jeg synes dit indlæg er totalt blottet for empati og forståelse overfor din datter.
Jeg er hård i tonen, men det er du også overfor din datter ifølge mig.

Anmeld

13. maj 2014

Karina84

"hun er enormt ked af det når hun bliver afleveret af far hver anden weekend og savner ham ofte."

Skriver du næsten til sidst, tænker at det, udover det der ellers er blevet skrevet i traaden, maaske kunne ha noget at gøre med hendes reaktion??

Der sker mange ting oppe i pigers hoveder, og maaske hun bare har brug for et ekstra kram og snakke om det savn hun har til hendes far?

Du skriver ogsaa hun er 5½, er der saa ikke ogsaa noget med skolestart inde over, eller har i valgt at hun først skal starte næste aar?

Det lyder bare som om der sker meget i hendes liv lige nu, og maaske kan det være en reaktion paa alt det.

Anmeld

13. maj 2014

bøllen

Sundahl88 skriver:

vi er meget strenge...

Måske du skulle overveje at give din datter det hun har behov for - nemlig tryghed . Så må du bøje dine regler , mon ikke hun kan fornemme din irritation hvilket forstærket hele situationen. 

Anmeld

13. maj 2014

IT-nørd

Sundahl88 skriver:

vi er meget strenge...

Det her grænser til omsorgssvigt! Du mangler empati og indlevelse i dit barns basale behov, behovet for tryghed.

Den måde, du omtaler din datter på, er fuldstændigt uacceptabelt!

Vil du have, at det skal "fise ind" (dine egne ord) og din 5-årige datter accepterer det, at være fravalgt? Det er fuldstændigt vanvittigt og virkeligt synd for din datter.

Tænk at have en mor, som er irriteret over behovet for tryghed. Prøv at forestille dig hvad der foregår i din datters hoved og hvordan hun har det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.