Celine89 skriver:
Jeg er ikke så aktiv herinde, men sidder ofte og læser med. Især i baby-kategorien, da min egen datter er knap syv måneder.
Når jeg så sidder og læser opdateringer fra folk, så forekommer det mig, at de altid finder den store lyserøde pensel frem: det går bare så godt, han/hun trives fantastisk, jeg elsker bare at være mor.
Måske nævnes det lige i forbifarten at ungen har kolik og vågner hver anden time natten igennem, og det klarer man sagtens, for man elsker jo den lille guldklump så højt.
Jeg føler ofte, at den slags indlæg rammer mig lidt (og alligevel læser jeg dem altid, tosset som jeg er
). Min super logiske side ved selvfølgelig godt, at den slags indlæg slet ikke giver et retvisende billede. Alligevel kan jeg godt føle mig lidt snydt, for det var jo lige netop så lyserødt jeg selv havde forestillet mig livet med baby - kald mig bare ung og naiv.
Men ja, her får i den rene og skære sandhed:
Min datter bliver 7 mdr i denne uge, og jeg er stadig ved at vænne mig til rollen som mor. Jeg har stadig mange dage, hvor jeg bare er træt og brugt og tuder for et godt ord. Jeg sætter altid min datters behov over mine egne, men jeg gør det ikke altid med glæde - nogle gange er det med banden, tårer og lettere hysteri.
Mit parforhold er under pres. For tiden går det lidt bedre, men der har været gange, hvor jeg VIRKELIG har tvivlet på, om vi kunne stå distancen, og det til trods for at min kæreste er den type der virkelig tager sin del herhjemme, både med babypasning, rengøring og madlavning. Det kan tælles på to hænder, hvor mange gange vi har haft sex siden vores datter kom til verden (helt ærligt, så kan det tælles på ikke ret meget mere end en hånd
)
Nu tror I sikkert at min datter er et fuldstændig umuligt barn. Det er hun ikke. Hun er faktisk nem og glad, og sover stortset altid igennem om natten. Alligevel synes jeg de første syv måneder har været noget af en rutschetur. Jeg elsker selvfølgelig min lille trold overalt, men hun har i den grad vendt op og ned på hele min verden, og nogle gange ønsker jeg bare, at alt var tilbage ved det gamle.
Det skal måske lige tilføjes, at jeg ikke har en fødselsdepression, generelt fejler mit humør ikke noget. Men derfor synes jeg stadig det, kan være hårdt og frem for alt ikke så lyserødt som jeg havde forestillet mig.
Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med dette indlæg - måske håber jeg, at der sidder nogle derude, der tør indrømme, at de af og til har det som mig. Anonyme svar er tilladt.
Jeg tør godt indrømme det!!
Novra jeg syntes det har været hårdt at få nr. 2 

Jeg er overrasket over, at parforholdet har holdt...
De første 14 dage gik fantastisk, men så startede helvedet... Forstoppelse og skrigeture dagen lang de næste 9 uger + en baby der kun ville hænge på mig... Jeg var kørt ned, bogstaveligt talt og uden søvn + en 3-årig der også råbte efter sin mor.. En veninde kom og huggede baby + barnevogn nogle gange, så jeg kunne få sovet, ryddet op, vasket flasker osv. osv.
Jeg havde et mindre udbrud på min kæreste - det der med at sidde bag en skærm dagen lang og ikke hjælpe med noget, det foregår ikke i min verden, og slet ikke med 2 små børn! Jeg var så langt presset til sidst, at jeg var parat til at smide ungen i fryseren, hvis ikke jeg fik lidt hjælp... Når jeg ser tilbage, så kunne det være endt grueligt galt. En dag var jeg ude og gå for mig selv om natten - bare for at komme væk fra det hele og få lidt luft! Skænderierne med kæresten + en skrigende baby hang mig langt ud af halsen 
Nå, men skrigeturene stoppede - så opstod et andet problem... Opkastninger! Vi startede på grød da han var 4 mrd. Forstoppelsen stoppede, men nu kastede han op! SP sagde, at han fik for meget at spise - knægten har aldrig været god til at spise
Vi var til lægen med ham, både med maven og opkastningerne - vi skulle komme tilbage, hvis det fortsatte og føre dagbog! Jeg holdte en pause med grøden i en uges tid - opkastningerne stoppede. Jeg startede op med noget andet grød, og sjovt nok har han aldrig kastet op af det siden.. Lige pt. kæmper jeg stadig med den sk.... grød, han vil det bare ikke - han elsker sin flaske! Haha jeg har en 7. mrd. baby som aldrig lærer at spise 

Så ja, jeg tør godt indrømme det - og hold nu op, det var fantastisk at få ned på skrift!
Det er bare ikke lyserødt nogle gange
Vores datter var SÅ nem, og ham her, han er 180 grader af hende