A&F skriver:
Dette er et følsomt enme, som bringer sind i kog hos nogen og som er en naturlig ting hos dem der foretager det. Børnemishandling, synes jeg er forkert at bruge. Man behøver ikke være enig om omskærelse, men at bruge børnemishandling i denne sammenhæng er øv. Hvad med frivillig abort? Der tager man jo "livet" af en sjæl. Skal kvinden så høre, at hun er en morder, fordi hun tog den beslutning hun mente var bedst? Som forældre, der beslutter at deres børn skal omskæres, de skal da heller ikke høre på, at de er mishandlere? Det er da dobbeltmoralsk et eller andet sted synes jeg .
Så man kan ikke gå ind for fri abort og samtidig være imod unødvendige fysiske indgreb på levende, sunde og raskebørn? Så kan man vel heller ikke være imod en lussing i ny og næ - det er, når du opfatter abort som mord, jo for intet at regne imod at "tage livet af" et foster.
Hvis jeg mener, at min religiøse opfattelse påbyder mig at skære den unødvendige øreflip af mine børn, har jeg altså ikke grønt lys til dette. Den eneste forskel er, at omskæring er et ældre ritual - men vi kan da ikke blåstemple og fastholde alle relgiøse traditioner, blot fordi de er af ældre dato.
Med alle de vidnesbyrd fra voksne mænd, der lider under følgerne af omskæringen, er det i mine øjne et kæmpesvigt og et udtryk for berøringsangst at acceptere det.
Anmeld