Drengeomskæring får grønt lys i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
ønskebørn74 skriver:

Henholder mig til min besvarelse på emnet i 2011.. Og da jeg nu har 2 drenge, er min holdning endnu mere stejl.. Og jeg vil med det samme sige jeg er ikke racist.. Mine forældre driver en virksomhed hvor over 90% er af anden etnisk herkomst og de fleste muslimer.. Er bogholder hos dem og holder af hver eneste en af mine kollegaer.. Derudover er min stedfar sort som kul..

her er hvad jeg svarede...

Jeg mener det er børnemishandling. I Danmark er der fængselsstraf for at give sine børn en flad. Ved ikke hvad den Danske stat har gang i, når de tillader dette. At skære i det drengebarns kønsdele, som man påstår at elske. Ingen estetiske el. religiøse holdninger burde legalisere at skære i sit barns kønsdele. Barnet burde tages fra forældrene og ind at spjælde med dem. Alle drenge er skabt sådan. Og ingen gud ville nogensinde bede forældre skære noget af et barn han har skabt. Det må være falske guder. Og af hygiejne, ej come on. Der er opfundet sæbe. Har aldrig oplevet en mand der ikke holdt sig ren der. Vi kvinder har da også folder dernede. At man så som voksen ville vælge det er ok. Vi bestemmer over vor egen krop som voksne. Indgreb på børn bør kun foregå hvis de fejler noget og er syge. Uanset om det er på kønsdele eller andetsteds.

Tror du så at der er en gud der synes det er okay vi slår fostre ihjel fordi de har down syndrom? Er det ikke også et indgreb? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Isabella_mor

Jeg skal lige forstå noget. Er omskæring en religiøs handling eller traditionel? 

Det er ren og skær traditionelt. 

Dog er det ikke kun jøder og muslimer der udfører denne handling.! I usa bliver mange drengebørn omskåret  af hygiejniske årsager.! (Altså ganske almindelige familier som ikke er muslimer el. Jøder)

Men her i dk er det flest muslimer og jøder der gør det, derfor betragter vi der ikke gør det, som en religiøs handling. 

Men det er det ikke... Det står ikke påbudt i koranen. Det er det i torahen. ”Og Gud sagde til Abraham … Dette er min pagt med dig og dine efterkommere, som I skal holde: Alle af mandkøn hos jer skal omskæres” (1. Mos. 17, 9-10). For jøderne er det et pagttegn ml. Gud og det udvalgte folk.! 

Men det burde være noget man selv vælger som voksen, i stedet for at det skal være noget man påtvinger små børn. 

Anmeld

14. april 2014

Isabella_mor skriver:

Det er ren og skær traditionelt. 

Dog er det ikke kun jøder og muslimer der udfører denne handling.! I usa bliver mange drengebørn omskåret  af hygiejniske årsager.! (Altså ganske almindelige familier som ikke er muslimer el. Jøder)

Men her i dk er det flest muslimer og jøder der gør det, derfor betragter vi der ikke gør det, som en religiøs handling. 

Men det er det ikke. 

Tak for opklaringen

Undrede mig fordi der kom indlæg som satte det i forbindelse med religion. 

Anmeld

14. april 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg skal lige forstå noget. Er omskæring en religiøs handling eller traditionel? 

Den er religiøs.

I kristendommen/jødedommen skyldes det, at Abraham lavede en pagt med Gud.

Alle efterkommere af Abraham skulle omskæres. Til gengæld fik han mange efterkommere og hans efterkommere fik et land underlagt Egypten.

Jeg har dog ikke styr på om samme historie gør sig gældende i koranen.  

edit: Mener det findes i 1. mosebog, men vil ikke lægge hovedet på blokken her.

Anmeld

14. april 2014

Isabella_mor

mor:) skriver:

Tak for opklaringen

Undrede mig fordi der kom indlæg som satte det i forbindelse med religion. 

Jeg har lige tilføjet lidt mere.. Kig i mit tidligere indlæg  

Anmeld

14. april 2014

Isabella_mor

RGN skriver:

Den er religiøs.

Alle efterkommere af Abraham skulle omskæres. Til gengæld fik han mange efterkommere og hans efterkommere fik et land underlagt Egypten.

Yes. I know. Jeg har tilføjet det i det jeg lige har skrevet. 

Anmeld

14. april 2014

isabellasmor

MorDk skriver:

Børnemishandling det er hvad det er! Jeg synes det er grotesk!

Helt enig! Og til debatten omkring tradition eller religiøst, så kan jeg da kun sige at det er KLART man forveksler disse 2, da for det første mange muslimer selv omtaler det som en religiøs handling, og for det andet, Danmarks reaktion, ligesom med alt andet der vedrørere muslimer og islam i dk, simpelthen berøringsangst på 1. Plan! Øv øv og øv

Anmeld

14. april 2014

RGN skriver:

Den er religiøs.

Okay. Takker for opklaringen 

Anmeld

14. april 2014

Isabella_mor skriver:

Jeg har lige tilføjet lidt mere.. Kig i mit tidligere indlæg  

Okay. Takker for opklaringen

Anmeld

14. april 2014

Isabella_mor

isabellasmor skriver:

Helt enig! Og til debatten omkring tradition eller religiøst, så kan jeg da kun sige at det er KLART man forveksler disse 2, da for det første mange muslimer selv omtaler det som en religiøs handling, og for det andet, Danmarks reaktion, ligesom med alt andet der vedrørere muslimer og islam i dk, simpelthen berøringsangst på 1. Plan! Øv øv og øv

Det er også jødedommen. Dem har vi da ikke en beef med. 

Jeg synes det at det kun burde være acceptabelt i dk hvis vi valgte at sige. "Omskæring er ok, hvis barnet er stort nok til selv at vælge det til". Så er det okay. Det er ikke i orden at omskære små hjælpeløse børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.